InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > De verbouwing - Saskia Noort
recensie

De verbouwing - Saskia Noort

De verbouwing - Saskia Noort De verbouwing gaat over een succesvol plastisch chirurg die een privékliniek opent. Ze is in elk opzicht geslaagd: ze is slim, gelukkig getrouwd, ze heeft een slimme puberzoon en ze weet haar grote zakelijke inzicht te combineren met een hoge morele standaard... zo lijkt het. Haar huis is een bouwval, ze zit tot haar nek toe in de schulden, heeft weinig contact met haar zoon en haar huwelijk wankelt. Tot een vriendje van vroeger haar te hulp schiet.

De gegevens van het boek:

  • Titel: De verbouwing
  • Auteur: Saskia Noort
  • Uitgeverij: Anthos Amsterdam
  • ISBN: 9789041409713
  • Pagina's 284

Over Saskia Noort:

Saskia Noort debuteerde in 2003 met haar thriller Terug naar de kust. Dit boek is ook verfilmt net als De eetclub.
Van de thrillers van Saskia Noort zijn inmiddels miljoenen exemplaren verkocht. De verbouwing is haar vierde thriller.
Ook heeft Saskia Noort geschreven voor onder andere: Viva, Ouders van nu, Playboy, VT Wonen, Marie Claire en TopSanté.

De verbouwing:

Mathilde is een succesvol plastisch chirurg die haar dromen volgt. Ze lijkt alles voor elkaar te hebben wanneer ze haar eigen privékliniek opent. Alles is anders dan het lijkt. Ze zit tot haar nek in de schulden en haar huis is een bouwval. Haar man is overspannen en het huwelijk wankelt. Dan komt ze op de dag van de opening een oud vriendje tegen. Hij beloofd haar te helpen. Uiteindelijk neemt ze zijn hulp aan maar dan blijkt ze nog verder in de problemen te zitten dan ze zelf verwacht had.

Een fragment uit het boek:

Rogier heeft soms paniekaanvallen die hij zelf, ondanks zijn jarenlange expertise als psychiater, niet als zodanig herkent. Als hij zijn eigen psychiater zou zijn, dan had hij tegen zichzelf gezegd dat de gedachte die je in deze staat brengen niet reëel zijn. Het is het brein dat op hol slaat en angst en adrenaline aanmaakt, wat een vlucht of vecht reactie opwekt, en die angst zoekt een uitweg en een reden bang te zijn. Neem vliegangst. We weten allemaal dat een vliegtuig niet zomaar neerstort, dat het zelfs het veiligste vervoersmiddel is, maar toch kun je overvallen worden door een gevoel dat het deze keer, juist nu jij in het vliegtuig stapt, wel mis zal gaan.

Quotes:

'Zo spannend dat je het in een keer uit wilt lezen' - 4 sterren in De telegraaf

'De verbouwing is een uitstekend boek van eigen bodem dat zich kan meten met het beste dat de buitenlandse auteurs hier op de markt brengen' - 5 sterren in Algemeen Dagblad

'Noorts beste thriller tot nu toe.' - 4 sterren in Veronica magazine

'Een uitermate vlot geschreven thriller waaruit blijkt dat Noort een scherp oog heeft voor de tand des tijds' - GPD

Mijn Mening

De verbouwing is een spannend boek die je in een keer uit wilt lezen. Het is vlot geschreven en wanneer je erin begint is het erg lastig weg te leggen. Na het lezen van de verbouwing heb ik besloten ook haar andere boeken te gaan lezen.
© 2011 - 2019 Nice, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Terug naar de kust: de film!Terug naar de kust, een populaire thriller van de schrijfster Saskia Noort, is als film geproduceerd. In dit artikel lee…
Huidpijn - Saskia NoortrecensieHuidpijn - Saskia Noort‘Huidpijn’ (2016), is een van de boeken van de succesvolle thrillerschrijfster Saskia Noort. Het gaat over Anne; de popu…
Dramaserie Nieuwe BurenDramaserie Nieuwe BurenNieuwe Buren, een Nederlandse dramaserie geschreven aan de hand van het boek "Nieuwe Buren" van Saskia Noort, welke in 2…
De eetclub door Saskia NoortDe eetclub door Saskia NoortSaskia Noort heeft al een aantal literaire thrillers geschreven, waaronder De eetclub. Het boek werd genomineerd voor de…
Bronnen en referenties
  • Het boek: De verbouwing - Saskia Noort.

Reageer op het artikel "De verbouwing - Saskia Noort"

Infoteur: Nice
Gepubliceerd: 18-07-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!