InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Boek: Children's past lives - Carol Bowman
recensie

Boek: Children's past lives - Carol Bowman

Er zijn al veel boeken geschreven over regressie. Toch is er maar één dat het onderwerp kinderen en regressie zo uitgebreid behandeld. Carol Bowman vertelt over haar eigen ervaringen met regressie algemeen en regressie bij kinderen (zowel bij haar kinderen als bij andere kinderen). Het is een fascinerend boek dat je in één adem uitleest en dat je achterlaat met hopen vragen. Gelukkig heeft ze een website met up-to-date informatie over dit onderwerp.

Wie is Carol Bowman?

Carol Bowman is een Amerikaanse schrijfster en regressietherapeut. Ze is de eerste die een uitgebreid boek met case studies heeft geschreven over kinderen en regressie. Hierover geeft ze ook lezingen en ze is ook te gast geweest bij verschillende radio-en televisieprogramma's (waaronder Oprah). Ze beantwoordt ook vragen over dit onderwerp via mail of telefoon.

Children's past lives

Dit boek vertelt haar zoektocht naar informatie over kinderen en regressie. In een vlotte schrijfstijl vertelt ze haar eigen ervaringen. Het verhaal is niet helemaal chronologisch maar wel zeer vlot te volgen. Ze vertelt over haar eigen regressie-ervaringen en haar eigen vorige leven gevolgd door de verhalen van haar kinderen en andere kinderen. Tussendoor vertelt ze over belangrijke deskundigen die met regressie(therapie) bezig zijn of hierover hebben geschreven.

Je voelt mee met haar en wordt meegesleurd op zoek naar antwoorden op haar brandende vragen. Zo ontdek je dat haar kinderen elkaar al langer kennen dan dit leven en dat ze elk leven opnieuw een bepaald conflict proberen op te lossen. Hun vorige levens lijken even echt als het huidige. Ook maak je kennis met andere kinderen die bijzondere opmerkingen maakten of ongewoon gedrag vertoonden.

In tegenstelling tot veel deskundigen heeft ze zich niet beperkt tot personen uit haar eigen regio, maar vertelt ze ook verhalen van andere werelddelen. Ze vertelt hierbij ook over deskundigen met wie ze heeft gesproken en andere ouders die haar hebben gecontacteerd.

Bijzonder is ook het fragment over Oprah. Je leeft met haar mee terwijl de spanning zich opbouwt naar de show toe en je hoort Oprah kritische vragen stellen aan een non-believer. Ook krijg je zo een blik achter de schermen van deze belangrijke show.

Tot slot

Na het lezen van dit boek blijf je nog met een hoop vragen en je kijkt onbewust anders naar je kind. Ook non-believers krijgen een aantal mooie vraagstukken en zullen genieten van haar detective-achtige zoektocht naar antwoorden.
© 2008 - 2019 Nesibe, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekkenDe Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekkenWaarom zijn we hier, en wat is het doel en de zin van ons bestaan? Velen stellen zich voortdurend vragen waarop zelfs de…
Gevaren van reïncarnatietherapieSteeds meer mensen geloven in reïncarnatie en wenden zich tot een reïncarnatietherapeut die een antwoord kan geven op hu…
Moeran sanskaarIn het Hindoeïsme vinden religieuze rituelen plaats om belangrijke momenten in het leven van een mens te benadrukken. Zo…
Regressietherapie: Verwerken van problemen uit het verledenRegressietherapie is een methode om los te komen van trauma uit het verleden. Dat is belangrijk omdat dingen die je vroe…
Israëlisch-Arabisch conflict 1: Focus op het behoud levensIsraëlisch-Arabisch conflict 1: Focus op het behoud levensDit artikel is het begin van een serie artikelen over het Israëlisch-Palestijns conflict bezien vanuit een Joods religie…
Bronnen en referenties
  • Meer informatie vind je op de website van Carol Bowman: http://www.childpastlives.org . Hier vind je ook haar mailadres en telefoonnummer.

Reageer op het artikel "Boek: Children's past lives - Carol Bowman"

Infoteur: Nesibe
Gepubliceerd: 16-06-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!