InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > De beste online soccer manager tactieken & tips

De beste online soccer manager tactieken & tips

Misschien ken je dit populaire online voetbalspel wel al. Online Soccer Manager is een voetbalspel waar je zelf je tactiek moet kiezen om te kunnen winnen. Wil jij ook de beste van je competitie worden en ver boven je doelstelling eindigen? Het kan! Zelfs zonder kaarthouder te zijn. Volg gewoon mijn tips en je zal zien dat je succes zal boeken!

Wat is Online Soccer Manager?

Het is een voetbalspel dat door iedereen gratis gespeeld kan worden op het internet. Gewoon even registreren en je kan meteen beginnen. Het enige wat je dus nodig hebt om het spel te spelen is een computer met internetverbinding en een e-mailadres.

Formatie

Als je op het spel naar de formatie voor je team gaat, zie je een hele reeks mogelijke formaties. Maar niet elke formatie is even goed tegen een andere formatie. Welke formatie moet jij dan wel nemen voor jouw team?

Welke formatie voor welk team?
Is de doelstelling voor de door jou gekozen club een plaats bij de eerste 4, dan speel je best met een aanvallende formatie zoals een 4-3-3 of een 3-4-3. Als de doelstelling lager is, is het beter om iets meer verdedigend te gaan spelen. Voor clubs die voor plaats 7 gaan is het bijvoorbeeld goed om een 4-4-2 of een 4-5-1 te kiezen. Als je voor plaats 13 of lager gaat is het het beste om een 5-4-1 of 4-5-1(A) te kiezen. Dus hoe slechter je ploeg, hoe meer spelers je achter de bal moet houden.

Tactiek

Als je op de knop tactiek drukt, moet je verschillende aspecten van hoe je team virtueel zal spelen bepalen. Een overzicht:

Speelstijl
Ook speelstijl is een belangrijke factor om te winnen. Hoe harder je speelt, hoe beter de prestaties van je spelers. Maar daar komt wel bij dat je spelers makkelijker kaarten pakken of gemakkelijker geblesseerd raken. Je moet dus kiezen voor een gulden middenweg afhankelijk van hoe streng de scheidsrechter is. Daarom kies ik ook nooit om voorzichtig te spelen, maar altijd hard of normaal.

Mentaliteit
Dit hangt af van je formatie en de sterkte van je team. Als je een zeer sterk team hebt is het beter om aanvallend te spelen. In geval van een redelijk zwak team zou ik opteren voor een niet te aanvallende speelstijl. Maar het hangt dus ook af van je formatie. Zo moet je bij een 4-5-1, ook al is je team zwak, toch best wat meer aanvallend spelen, omdat je al weinig aanvallende spelers hebt opgesteld.

Baltempo
Dit hangt vooral af van de sterkte van je team. Heb je een goed team kies dan voor een redelijk hoge balcirculatie. Maar als je een zwak team hebt, is dit echter niet aan te raden want jouw spelers hebben daar dan niet de capaciteiten voor.

Pressie
Kies altijd voor een pressie van minstens 50%. Gebruik veel pressie als je met een evenwichtige formatie zoals een 4-3-3 speelt. Als je met een minder evenwichtige formatie (zoals een 4-5-1) speelt, kies dan voor minder pressie.

Dekking & Buitenspelval
Voor dekking koos ik altijd zonaal, omdat je verdedigers dan niet door elkaar achter spitsen moeten rennen. Dit lijkt me ook in het echt veel handiger om te verdedigen. Het spelen met buitenspelval zorgt voor een minder grote kans op een tegendoelpunt, waardoor je een grotere kans op overwinning hebt.
© 2011 - 2017 Michielvl, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De beste voetbalmanager games op een rijtjeDe beste voetbalmanager games op een rijtjeVoetbal is één van de populairste sporten in Nederland. Ook op het gebied van gamen is voetbal erg populair. De zogenoem…
Football Manager 2015 (FM15): Wonderkids, talenten en infoFootball Manager 2015 (FM15): Wonderkids, talenten en infoFootball Manager 2015 is vanaf 7 november 2014 te koop in de winkels. In het voetbalsimulatiespel moet je een team onder…
Cheats, hints, eastereggsCheats, hints, eastereggsCheats, hints en eastereggs (codes) zijn er voor bijna alle soorten games (spelletjes). Wat kun je met cheats, easteregg…
Football Manager: Bombardeer jezelf tot de beste managerAl sinds 1992 kun je de meest succesvolle trainer in de historie worden. Destijds werd het spel Championship Manager gen…
FIFA 15 Ultimate Team en Career: Cheats, trainers en botsFIFA 15 Ultimate Team en Career: Cheats, trainers en botsIn FIFA 15 Ultimate Team kun je op meerdere manieren ‘cheaten’. Je kunt gebruik maken van een trainer op de PC en van Bo…

Reageer op het artikel "De beste online soccer manager tactieken & tips"

Infoteur: Michielvl
Gepubliceerd: 27-07-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!