InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Angry Birds: wat is het en hoe werkt het?

Angry Birds: wat is het en hoe werkt het?

Angry Birds: wat is het en hoe werkt het? Angry Birds is in opkomst! Het spel bestaat al een aantal jaar, maar staat nu ook op nummer vier van de meest gedownloade applicaties. Meer informatie over Angry Birds vind je hier, met een uitleg over het spel en alle vogels die erin voorkomen!

Over Angry Birds

Angry Birds is een spel ontwikkeld in 2009 door het Finse bedrijf Rovio Mobile. Het spel is inmiddels meer dan 100 miljoen keer verkocht in de app store. Het staat op de vierde plek van de meest gedownloade applicaties. Wegens de populariteit breiden de makers het uit. Op steeds meer platformen is het spel nu verkrijgbaar. Denk aan Android en Symbian. Ook kun je het nu op de Playstation spelen én is het als spel te koop als Google Chrome- applicatie in de web store. Tegenwoordig kun je al allemaal knuffels kopen van alle Angry Birds, en daarbij zijn er ook nog plannen voor een televisieserie of film!

Hoe werkt het spel?

In het spel is het de bedoeling dat je met verschillende kwade vogels (angry birds) constructies van hout, ijs en steen moet vernietigen. De bedoeling is dat je de groene varkens die zich in die constructies bevinden doodt. Ze hebben namelijk de eieren gestolen van de vogels. De vogels schiet je met een katapult, en zo hoop je dan het bouwwerk te vernietigen. Maar: er zijn verschillende vogels. Ze hebben allemaal hun eigen kwaliteiten. Je moet het spel daarom dus goed inzien: welke vogel gebruik ik waarvoor? Een overzicht van die vogels kun je hieronder zien. Bij elke vogel staat ook vermeld wat de functie is van het beest.

De rode vogel

De rode vogel is de normale vogel. Je komt deze vogel vaak tegen als het 'symbool' van Angry Birds. Het heeft echter geen speciale kwaliteiten die je kunt toepassen op het bouwwerk. De impact is daarom ook niet heel groot.

De gele vogel

Wanneer je de vogel hebt weggeschoten, en vervolgens op het scherm klikt, gaat de vogel sneller. Hierdoor heeft het net wat meer impact op het vernietigen van het bouwwerk dan de rode vogel. Ook de vorm is beter om de bouwwerken in te 'schieten'.

De witte vogel

Deze vogel kun je net zoals de anderen weer afschieten met een katapult, maar wanneer je klikt zal er een ei vrijkomen! Je moet dus zorgen dat je dan boven het bouwwerk zit als je het ei loslaat. Het ei werkt als een soort bom, maar de impact ervan is niet heel groot.

De blauwe vogel

Dit is best een rare vogel. Het is namelijk zo dat wanneer je de vogel hebt afgeschoten en weer op het scherm klikt, er 3 vogels zullen ontstaan. De vogel splitst zich als het waren in drieën. Handig, want met 3 vogels kun je meer kracht uitoefenen op het doelwit.

De zwarte vogel

De zwarte vogel is de meest effectieve. Wanneer je na het afschieten het scherm aanraakt, kun je de vogel laten ontploffen. Deze zwarte vogel werkt dus als een bom. Deze kan veel meer van het bouwwerk in een keer vernietigen, vandaar de effectiviteit.

De groene vogel

Een zeldzame vogel, hij komt namelijk niet vaak voor in de Angry Birds-spellen. Deze vogel draait zich om nadat je hem hebt weggeschoten en klikt. Deze vogel gaat niet heel snel, met niet veel kracht en heeft daarom weinig impact.

Speel Angry Birds nu gratis met Google Chrome

Wat helemaal nieuw is, is dat je het spel nu kunt downloaden in de Google Chrome web store. Google heeft sinds kort de web store, en heeft speciaal daarvoor het spel overgekocht. Deze versie van Angry Birds heeft weer wat verrassende levels die speciaal voor Google zijn toegevoegd.
Gerelateerde artikelen
Angry Birds, een fenomeenAngry Birds, een fenomeenDe bekendste spelletjesapp is Angry Birds. Iedereen die wel eens een spelletje speelt op zijn smartphone of tablet, zal…
Het succes van Angry BirdsHet succes van Angry BirdsHoe kan een spelletje zon groot succes worden in een korte periode? Het spel Angry Birds is al vaker dan een half milja…
Angry Birds: locaties van alle Golden EggsAngry Birds: locaties van alle Golden EggsHet vinden van Golden Eggs is het populaire spel Angry Birds stelt je in staat om bonuslevels te spelen. Tijdens het uit…
Zeldzame vogelgids is het duurste boek ter wereldZeldzame vogelgids is het duurste boek ter wereldHet duurste boek ter wereld is een zeldzame, Amerikaanse vogelgids uit de negentiende eeuw. Het boek is gemaakt door Joh…
Anouk zingt nummer 1 hit Birds op Eurovisie SongfestivalAnouk zingt nummer 1 hit Birds op Eurovisie SongfestivalAnouk heeft in 2013 met het nummer Birds Nederland vertegenwoordigd tijdens het Eurovisie Songfestival. Na de halve fina…

Reageer op het artikel "Angry Birds: wat is het en hoe werkt het?"

Reacties

Theo, 23-12-2016 01:20 #2
Op het startscherm van angry birds seasons zie ik linksboven "witte eitjes met een kroontje" op. Ik heb er nu 345 maar waar dienen die voor?

Marjolijn, 03-05-2012 15:23 #1
Ik heb angry birds seasons gekocht voor op mijn pc. Ik heb hem geinstalleerd. En als ik hem dan wil openen zegt hij steeds error. En gaat dus niet verder. Weet iemand wat ik moet doen? Want het spel mag ik niet ruilen. Groetjes

Infoteur: Shiny
Gepubliceerd: 29-09-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Reacties: 2
Schrijf mee!