InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Qpang: hoe werkt het?

Qpang: hoe werkt het?

Qpang is een online game die wordt gespeeld door ongeveer heel West-Europa. Qpang vind plaats in een speelgoedwereld waar Hana en Ken moeten vechten tegen het kwaadaardige speelgoed. Hana en Ken zijn in die speelgoedwereld belandt en kunnen pas weer naar huis als ze genoeg 'Essence' hebben verzameld.

De Personages

Kuma
Kuma is een beer. Hij kan elk wapen dat er is dragen en hij heeft de meeste energie. Het nadeel aan kuma is dat hij heel groot is en daardoor makkelijker te raken. Kuma is ook niet de allersnelste, hij is namelijk de sloomste van alle personages.

Miu Miu

Miu Miu is een speelgoedkat. Hij heeft zelfs nog het prijskaartje aan zijn oor hangen. Net zoals echte katten is Miu Miu heel snel. Hij is de snelste personage. Maar elk voordeel heeft z'n nadeel, Miu Miu kan dan wel heel snel zijn maar is niet zo sterk, hij kan dus niet zulke zware wapens dragen.

Sai
Sai is een Space Agent. Hij is afkomstig van de planeet Ulala. Zijn specialiteit is onderzoek in overlevingstactieken. Sai kan scant iedere personage met zijn ingeboude radar in zijn helm.

Dr. Uru

Dr. Uru is een Space Researcher. Hij komt net als Sai ook van de planeet Ulala. Dr. Uru's specialiteit is overlevingstactieken. Hij heeft net als Sai ook een radar op zijn helm. Dr. Uru wordt nu ook steeds meer ontdekt door gamers en wordt steeds populairder.

Ken
De nummer 1 herrieschopper in de klas is Ken. Sinds dat hij voor het eerst op school zit heeft al ruzie met Hana. Ze vechten dan ook al meestal met elkaar. Maar ze nog lang niet gewonnen van het speelgoed.

Hana

Hana is de nummer 2 herrieschopper van de klas. Ze heeft al vanaf dat ze op school zit ruzie met Ken. Hana is dan wel meisjesachtig, toch wordt ze steeds meer gekozen door de goeie gamers.

Bediening

  • Toets 1 = gebruik slagwapen
  • Toets 2 = gebruik schietwapen
  • Toets 3 = gebruik lanceerwapen
  • Toets 4 = gebruik werpwapen

  • W = voorwaarts
  • A = naar links
  • S = achterwaarts
  • D = naar rechts

  • Spatie = spring
  • Ctrl = bukken
  • R = herladen
  • Q = bovenste skillkaart

  • E = onderste skillkaart
  • Z = pak essence
  • Shift = gebruik telelens
  • F = gebruik machinegeweer

  • ESC = stoppen
  • Tab = bekijk score
  • Insert = maak screenshot
  • Rechtermuisknop = gebruik skill
  • Linkermuisknop = schieten

Werelden

Qpang heeft verschillende werelden waarin je kunt spelen. Soms hebben die werelden speciale eigenschappen of ze hebben geheime verstopplekken.

Magische tuinen:

Deze wereld is gebaseerd op 'Alice in wonderland.' In dit doolhof komen je tegenstander zomaar uit het niets tevoorschijn! Pas op en kies de goede taktiek.

Diorama:

Dit is de perfecte wereld voor de sluipschutters. Deze wereld is gemaakt van legostenen en is misschien wel de meest populaire wereld.

Luchtkasteel:

Deze wereld bevindt zich hoog boven de wolken waar de papieren vliegtuigen door de lucht vliegen. Je moet goed kunnen springen en vallen om deze wereld te overleven. Je moet ook goed uitkijken voor de magische tunnels.

Ossyria:

Dit is een Egyptische grafkamer die bestaat uit twee verdiepingen. Kijk uit voor het vuur en de bewegende muren. Dit is de wereld om je geluk te testen.

Poppenhuis:

Deze miniwereld is perfect voor team's. Maak hier ook gebruik van de ondergrondse gangen.

Bunker:

Deze wereld bevind zich in het kamp van de legers. De scherpschutters komen hier zomaar vanachter de hoek opduiken. Je kan je maar beter op het ergste voorbereiden.

Stad:

Je kan hier de bijna de hele wereld vanaf de daken zien. Kijk ook goed naar de ondergrondse riolen waar je tegenstanders zich makkelijk schuil houden. Bereid je maar voor op het onverwachte.

Tempel van Angst:

Voor je het weet word je door de vijand verrast. Kijk uit dat je niet in de lava naast de gangen valt. In deze donkere wereld kan je je makkelijk verstoppen. Deze wereld is alleen geschikt voor de allerbeste spelers van Qpang.

Hangbrug:

Ren over de bruggen in deze tropische wereld. Het is hier niet simpel om je te verstoppen blijf dus zoveel mogelijk rennen.

Roversbaai:

Verstop je jezelf in de kloven die in de berg zitten en klim helemaal boven in het kraaiennest. Ren heen en weer over het schip of verstop je zelf tussen al het goud in het ruim van het schip. Maar pas op voor het gif dat op de grond ligt!

Skillkaarten

Verzamel in de game skillpunten om deze skillkaarten in te zetten. Je kunt skillkaarten kopen met het geld dat je verdiend door potjes te spelen. De skillkaarten zijn dus helemaal gratis.

BatterijmanBatterijman
Laatste wapenLaatste wapen
MonsterbeestMonsterbeest
HerhalingHerhaling
Regenboog reflectieRegenboog reflectie
Skill TapeSkill Tape
StuntmanStuntman
Team CheerTeam Cheer
Wapen TapeWapen Tape
ZakformaatZakformaat
ChaosChaos
EnergieschildEnergieschild
GeesteskrachtGeesteskracht
InfiltreerInfiltreer
OntzichtbaarOntzichtbaar
SnelvuurSnelvuur
Stalen muurStalen muur
ValstrikValstrik
VoetkettingVoetketting
WoedeWoede

Clan`s en vriendengroepen

In Qpang zijn er ook heel veel clan`s en vriendengroepen. De meeste clan`s hebben zelfs een website waar de kinderen zich kunnen aanmelden om bij die clan te komen. Als je goed genoeg bent word je aangenomen. Er zijn ook veel vriendengroepen, dit is meestal een groep van kinderen die (bijna) dezelfde naam hebben en die elkaar in het echt kennen.
© 2012 - 2019 Nautisc1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Steam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesSteam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesWat is Steam? Steam is een applicatie en digitaal distributie platform, waarmee je online games kunt downloaden en spele…
PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?De PlayStation 5 is in aantocht, maar wanneer de opvolger van de PlayStation 4 op de markt komt is op dit moment (mei 20…
Computergames en kinderenComputergames en kinderenSinds de jaren 80 zijn ze niet meer uit de samenleving weg te denken, computergames. Het begon allemaal heel eenvoudig,…
Gamen is goed voor jeGamen is goed voor jeVeel onderzoekers zijn het ermee eens dat games slecht voor je zijn, slecht voor je ontwikkeling en slecht voor je herse…
De voordelen van een Sony PlayStation Plus AbonnementDe voordelen van een Sony PlayStation Plus AbonnementBen je een fanatieke gamer op de Playstation dan biedt een Sony PlayStation Plus Abonnement veel voordelen. Met dit abon…
Bronnen en referenties
  • www.realfogs.nl

Reageer op het artikel "Qpang: hoe werkt het?"

Infoteur: Nautisc1
Gepubliceerd: 11-01-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!