InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Wat zijn teamgeeststijlen op Fifa Ultimate Team?

Wat zijn teamgeeststijlen op Fifa Ultimate Team?

Fifa Ultimate Team is een veel gespeelde game mode op het bekende spel. Een nieuw onderdeel in deze game mode zijn teamgeeststijlen. Voor vele mensen is dit nog een vrij moeilijk onderdeel, sommige weten zelfs nog niet wat het nou precies is. Wat zijn teamgeeststijlen nou eigenlijk precies? Alles over de teamgeeststijlen lees je hieronder!

Wat is Fifa?

Wij hebben het hier over het voetbalspel Fifa, niet over de organisatie FIFA. Fifa is een voetbalspel dat op heel erg veel consoles gespeeld kan worden. Het spel is vooral populair op de Xbox, Playstation en de PC. Heel erg veel mensen ter wereld spelen het spel. De ontwikkelaar van Fifa is EA Sports en de uitgever is Electronic Arts. De Fifa spellen reeks is begonnen in 1994, sindsdien komt er ieder jaar een nieuwe Fifa uit. Deze krijgen ook steeds weer de naam gekoppeld aan het jaar, dus in 2002 bijvoorbeeld heette het spel Fifa 2002. De meest recente Fifa die uitgegeven is, is Fifa 2014. Naaste het 'gewone' spel kent de reeks ook nog heel wat specials; Fifa street, Fifa worldcup etc. Fifa is een heel erg populair spel dat gespeeld wordt door veel jongeren maar ook volwassenen.

Wat is Ultimate Team?

In FIFA Ultimate Team kun je, na het volgen van een paar stappen, je eigen team samenstellen. Hoe jij je team maakt bepaal je helemaal zelf! Je hebt alleen niet oneindig veel munten te besteden, je hebt maar een bepaald aantal munten. Hoe meer wedstrijden je speelt hoe meer munten je ontvangt en hoe beter je team kan worden. Goede spelers met een hoge beoordeling op het spel zijn natuurlijk veel duurder dan 'slechte' spelers. Helaas is het niet zo makkelijk dat je met de munten die je krijgt alleen maar spelers kan kopen, je moet ook denken aan; conditie, herstel, formatie, stadions, ballen, tenues etc. Het is een hele geavanceerde mode in Fifa. Het is daarom ook heel erg populair onder veel mensen, heel veel mensen spelen het. Fifa zelf ontvangt ook heel veel geld doordat mensen 'echt geld' gaan gebruiken voor hun Ultimate Team. In Fifa 14 is er iets nieuws bijgekomen, namelijk teamgeeststijlen. Maar wat zijn teamgeeststijlen nou eigenlijk?

Wat zijn teamgeeststijlen?

Teamgeeststijlen zijn 'kaartjes' die je kunt kopen van je munten op Ultimate Team. Deze kaartjes veranderen de eigenschappen van je speler. Met een teamgeeststijl kun je eigenschappen 'boosten' van je speler. Je geeft je speler de teamgeeststijl die je gekocht hebt en dan worden bepaalde eigenschappen geboost. Een speler met heel weinig snelheid kun je toch wat meer snelheid geven door je speler een teamgeeststijl te geven. Deze teamgeeststijlen blijven voor altijd op je speler zitten, tenzij jij je speler een andere teamgeeststijl geeft, dan vervalt de oude en krijgt je speler de nieuwe. Elke positie op het spel heeft verschillende teamgeeststijlen. Een verdediger, waarvan je natuurlijk wilt dat zijn verdedigende eigenschappen geboost worden, die heeft verschillende teamgeeststijlen dan een aanvaller bijvoorbeeld. In totaal heb je twintig verschillende teamgeeststijlen op Ulitmate Team.

Welke teamgeeststijlen heb je op Ultimate Team?

Er zijn zoals gezegd heel wat verschillende teamgeeststijlen op Ultimate Team. Hier komen ze allemaal aan bod en worden ze zo goed mogelijk toegelicht. De termen die worden gebruikt zijn de Nederlandse termen, zo vind je ze dus op de Nederlandse versie van Fifa. De teamgeeststijlen worden verdeeld in verschillende categorieën. Onthoud dat je wel elke teamgeeststijl aan elke speler kan geven met uitzondering van de keeper. Je kunt dus best een verdedigers teamgeeststijl geven aan een aanvaller, het is misschien niet het slimste wat je kunt doen. Je kunt niet een teamgeeststijl van een keeper aan een speler geven en vice versa. De teamgeeststijlen zijn verdeeld met behulp van verschillende namen, deze namen geven alleen aan welke eigenschappen worden geboost. Al deze genoemde teamgeeststijlen vind je op Ultimate Team, als je in het spel zelf zit kun je ook goed zien welke eigenschap wordt geboost door een bepaalde teamgeeststijl!

Keeper

  • Basis
  • Handschoen
  • Kat
  • Muur
  • Schild

Verdediger

  • Anker
  • Beschermer
  • Bewaker
  • Gladiator
  • Ruggengraat

Middenvelder

  • Architect
  • Artiest
  • Krachtpatser
  • Maestero
  • Motor

Aanvaller

  • Afmaker
  • Ervaren schutter
  • Havik
  • Killer
  • Sniper

Speciaal

  • Jager
  • Schaduw
  • Spil

Welke eigenschappen kunnen geboost worden?

In principe kunnen alle eigenschappen geboost worden met behulp van de teamgeeststijlen. Het enige probleem is dat je één speler ook maar één teamgeeststijl kan geven. De bovengenoemde teamgeeststijlen boosten allemaal een aparte eigenschap. De ene teamgeeststijl boost 3 eigenschappen met +2 per eigenschap, een andere teamgeeststijl boost bijvoorbeeld 2 eigenschappen en dan beide met +3. Je moet dus zelf goed kijken wat jou speler nodig heeft. Een speler die heel erg veel snelheid heeft maar slecht schieten heeft kun je bijvoorbeeld goed de afmaker teamgeeststijl geven. Deze teamgeeststijl boost schieten en koppen beide met +3. Op deze manier moet je dus goed naar je spelers kijken en beslissen welke teamgeeststijl handig is voor jou speler. Het gebruik van een teamgeeststijl wordt erg aangeraden, je spelers voelen beter aan en hun zwakke eigenschappen worden gecompenseerd met behulp van de teamgeeststijl.
© 2014 - 2019 Gijsiieee, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_(computerspelserie)
  • http://www.easports.com/nl/fifa/fifa-ultimate-team/xbox360
  • http://www.easports.com/nl/fifa/football-club/ultimate-team/chemistry

Reageer op het artikel "Wat zijn teamgeeststijlen op Fifa Ultimate Team?"

Infoteur: Gijsiieee
Gepubliceerd: 06-02-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!