InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Online veel geld verdienen met 'legaal' piramidespel

Online veel geld verdienen met 'legaal' piramidespel

Online veel geld verdienen met 'legaal' piramidespel Op het wereldwijde web circuleert al enige tijd een bericht waarin studenten kennis maken met een lucratieve manier om razendsnel heel veel geld te verdienen. Door zes euro in te zetten, maak je – althans, volgens dit bericht – grote kans om dat geld in een paar weken uit te bouwen tot enkele duizenden euro’s. Snel geld verdienen dus.

Bericht

Het idee achter het bericht is dat mensen zes euro inleggen. In het bericht is namelijk ook een lijstje te vinden met e-mail adressen. Om een voorbeeld te geven, zou dat lijstje er zomaar zo uit kunnen zien.

1. pauls@mailvooru.nl
2. pieterjansen@mailvooru.nl
3. natasja82@e-mail.com
4. raambeek_s@mailvooru.nl
5. annevanlatum@mailtje.be
6. niesverkouden@mailvooru.nl

De bedoeling van de mail is om de toegestuurde zes euro te splitsen en zes keer één euro naar deze e-mailadressen over te maken. Betaling gebeurt middels PayPal (een instelling die het mogelijk maakt om vrij anoniem via e-mail geld over te maken). Na het overmaken van dit geld en het sturen van een mailtje naar deze personen, mag je de bovenste naam verwijderen en die daaronder doorschuiven. Je eigen mailadres komt op plaats zes te staan. Het enige wat nu nog dient te gebeuren is dat dit bericht verspreid wordt, het zij via mail of forums. Op die manier gaan andere mensen mogelijk hetzelfde doen en staat ook jouw mailadres ertussen en ontvang jij dus per keer één euro.

Duizenden euro’s verdienen

De instructies voor deze constructie om snel heel veel geld te verdienen gaan gepaard aan allerlei reacties van mensen die je zijn voorgegaan. Zo zeggen sommigen duizenden euro’s per week te verdienen. Anderen geven aan een groei te zien en begonnen met honderd euro per week, nu aan honderd euro per dag te zitten. Ook zijn er gevallen bekend van personen die door deze berichten miljonair geworden zijn.

Piramide

Officieel zijn piramidespelletjes verboden. Deze schakeling is er een mooi voorbeeld van. Ooit is iemand ermee begonnen – die als eerste dit bericht op het wereldwijde web zette – en die is daar vast en zeker rijk mee geworden. Toch is het zo dat dit piramidespel als legaal kan worden beschouwd. Dat heeft alles te maken met een mailtje dat rondgestuurd wordt. Na het betalen van de één euro via PayPal, moet een mail gestuurd worden naar de andere personen op de lijst, met als onderwerp: Bedankt, of iets van dien aard. Kortom, het gaat hier om een gift. En het is niet verboden om zes mensen een euro te geven. Op die manier kan dit piramidespel gespeeld worden. Maar… het is niet zonder risico.

Veel geld verdienen is mogelijk

Natuurlijk zullen de beginners van dit spel – de personen die het bedacht en ontwikkeld hebben – veel geld hebben verdiend aan deze constructie. Iedereen zal die gok willen wagen en zes euro is in zo’n geval niet veel investering. Als zij inderdaad honderd keer die lijst hebben doorgestuurd, hebben ze mogelijk zeshonderd euro verdiend. Vervolgens gaat zo’n ronde nog vijf keer door, in een steeds groter gebied – want er komen zes nieuwe personen bij per keer dat zij een plekje naar beneden gaan. Maar op een gegeven moment houdt het op. Doorrekenen, afhankelijk van de hoeveelheid mensen die meedoet, leert dat je bij ronde 1 van 100 mensen geld krijgt, maar die 100 mensen op hun beurt ook 100 gaan verdienen als zij op de bovenste plaats staan. Die 100 mensen vermenigvuldigen de mail weer met opnieuw 100, waardoor je in ronde 2 van 10.000 mensen betaalt krijgt. Zo zet de ketting zich voort, met bijvoorbeeld 10.000 maal 10.000 in ronde 3. Dan zitten we al op 100.000.000, meer mensen dan er in Nederland wonen, pas bij ronde 3. Ronde 4 zou dan uitkomen op 10 triljard en dan hebben we al meer mensen bereikt dan er op de wereld wonen. Ronde 5 en ronde 6 zijn nog niet opgenomen in deze som. Misschien is 100 mensen veel, maar haal er gerust een nulletje af en je komt in ronde 5 aan de 10 triljard. Bovendien cirkelen er meerdere van zulke lijsten over het internet en lang niet iedereen gaat daaraan meedoen.

Wie niet waagt wie niet wint

Natuurlijk moet ieder voor zich weten of hij wel of niet meedoet aan zo’n ketting. Wie niet waagt zal niet winnen. Heel snel geld verdienen is al moeilijk zat. Maar houd wel in gedachten dat als het echt zo makkelijk was, er nu al heel veel mensen binnen waren. En hierover is tot nog toe weinig nieuws naar buiten gekomen.
Houd bovenstaand rekensommetje in het hoofd en bepaal zelf of de zes euro het waard is om hierin geïnvesteerd te worden. Het is in ieder geval een leuk spelletje.
Gerelateerde artikelen
Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Je hebt het vast wel eens gezien: aanbieders voor thuiswerk die vaak duizenden euro’s per maand beloven. Veel mensen dro…
Online valutahandel, geld verdienen met Forex TradingOnline valutahandel, geld verdienen met Forex TradingWat is online valutahandel? En hoe kun je geld verdienen met Forex Trading? Door online te handelen in valuta kun je op…
Geld verdienen met YouTubeGeld verdienen met YouTubeYouTube is natuurlijk de bekendste website met filmpjes. Wist je dat je ook geld kunt verdienen met deze filmpjes? Geld…

Reageer op het artikel "Online veel geld verdienen met 'legaal' piramidespel"

Reacties

Canalis G., 30-04-2017 12:24 #2
Wie gelooft in gemakkelijk geld verdienen komt van een onbekend planeet, het zou kunnen dat de ene of andere daarmee geld verdient maar het is ook maar zeer beperkt want met dat spel zit er altijd een addertje onder het gras!

Wim, 23-10-2009 13:26 #1
Het hele internet zit bomvol oplichters. Als je dan echt een keer geld wil verdienen ga dan bij de lokale markt met een muziekinstrument muziek maken. Het levert niet echt veel op, maar je krijgt inderdaad giften van andere mensen, en dat kan er voor zorgen dat je na verloop van tijd dat negatieve saldo op je bankrekening kwijt bent.

Infoteur: Paulsmiezen
Gepubliceerd: 21-05-2009
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Reacties: 2
Schrijf mee!