InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > De lotto winnen, hoe gaat dat?

De lotto winnen, hoe gaat dat?

De lotto winnen, hoe gaat dat? Soms dacht ik als kind weleens dat mijn hele familie verslaafd was aan de Duitse lotto. Hele zondagen werden systemen uitbedacht waaruit de uiteindelijke juiste lotto-uitslag moest voort rollen. Ik had zelfs een tante die tijdens haar regelmatige epileptische toevallen allemaal lottogetallen opsomde. Tja, hoe ver kan een mens gaan?

De lottoballetjes die verslavend werken

De Duitse lotto heeft een enorme aantrekkingskracht. Vooral voor mensen die hier gevoelig voor zijn en niet al te ver van de Duitse grens wonen. Zo ook mijn familie in 'Berg en Dal'. Iedere zaterdag gooiden zij de tank van hun auto vol in het Duitse Kranenburg. Op de terugweg bij het grenskantoortje werd het altijd tijd om de benen te strekken en dan maar gelijk de lottoformuliertjes in te leveren. En iedereen deed mee. Opa, oma, ooms en tantes, echt de hele familie vulde hun eigen getalletjes in. Bij ons thuis mochten zelfs mijn zusje en ik een rijtje invullen.

Ik herinner me nog goed al die zweetparels op het voorhoofd van mijn ome Jan. Daar zat hij dan weer, aan de grote tafel. Voor zich lag een schrift met daarin de uitslag van de lottotrekking van de laatste drie jaren. Hij was diep aan het peinzen. Er moest toch een soort systeem in zitten, dacht hij. Hij schreef steevast de nummers op die het meeste vielen tijdens de lottotrekking. Ik was 12 jaar en ik begreep daar helemaal niets van. Ik zei tegen hem; 'ome Jan, daar kan toch geen systeem in zitten? Het is toch zeker allemaal een kwestie van pure toeval?' Maar mijn moeder begon hard tegen mij te sissen: 'Stil toch snotblaag, je ziet toch dat ome Jan het druk heeft?' En daar kon ik het mee doen.

Mijn systeem

Een jaar of wat ging voorbij en ik had mij als echte puber ontwikkeld. Ik had me verdiept in numerologie, paranormale zaken en in de jongens natuurlijk. Dat interesseerde zich echt niemand in de familie, behalve dan dat ene toverwoordje; 'Numerologie?' Wat is dat?

Numerologie is een het aanbrengen van een reeks getallen die bij elkaar opgeteld een betekenis hebben. Het wordt ook wel de studie van getallen genoemd. Numerologie voorspelt niet de toekomst maar kan wel iemands geluksgetal, geboortegetal, ongeluksgetal of lotsgetal bepalen.
Het uitrekenen van je geboortegetal is bijvoorbeeld heel simpel. Stel de persoon in kwestie is jarig op 23-11-1958.
Dan reken je uit: 2+3+1+1+1+9+5+8= 30 en dan reken je: 3+0 = 3. Het geboortegetal van deze persoon is dus 3.

Onze ome Jan sloeg zijn systeemschriftje dicht. Nog nooit eerder had hij aan andere mogelijkheden gedacht. En op zijn verzoek begonnen wij de geboortegetallen van iedereen in de woonkamer uit te rekenen. Er werd zelfs een nieuwe schrift voor aangelegd. Het geboortegetal van mij: 1+6+0+8+1+9+7+0 = 32 dus 5 etc.

Bestaat toeval?
Om te weten óf toeval bestaat moet je er wel de betekenis van weten:
  • Toeval is datgene wat onbedoeld is ontstaan.
  • Toeval is volledig willekeurig.
  • Toeval is plotseling en zomaar zonder reden.
  • Toeval is zonder bijbedoeling.
  • Toeval is niet van tevoren te voorspellen of uit te rekenen.

Jouw geluksgetal

In de Westerse wereld wordt meestal het getal 7 als geluksgetal gezien. En in christelijke kringen is het geluksgetal 3. Dat is weer af te leiden van de drie-eenheid (vader, zoon en de heilige geest). Ook het getal 33 is een geluksgetal omdat dat het aantal jaren betreft dat Jezus Christus leefde hier op aarde.
In China wordt in het algemeen het getal 5 als een geluksgetal beschouwd.
Maar een geluksgetal is ook uit te rekenen: pak daarvoor alle geboortedagen van je gezin en tel deze op. Bijvoorbeeld 21+8+13+29 = 71 en dan reken je weer 7+1 = 8. Het geluksgetal is dus 8.

Het ongeluksgetal

In de Westerse wereld is het getal 13 een echt ongeluksgetal. Dat heeft heel sterk te maken met christelijke overleveringen. We spreken namelijk over de 12 apostelen. Tijdens het laatste avondmaal was Judas de dertiende apostel. Hij was degene die Jezus verraadde.
In de Verenigde staten bestaat geen dertiende verdieping in een flatgebouw. En in een vliegtuig bestaat geen dertiende rijnummer. In Japan bestaat het ongeluksgetal 4. Dat komt omdat het getal 4 uitgesproken wordt als Shi en dat klinkt hetzelfde als 'dood'.

Het lotsgetal.

Een lotsgetal verteld meer over hoe een ander naar je kijkt. Gebruik daarvoor je geboortegetal, vermenigvuldig dat met je geluksgetal en reken dat dan uit. In dit verhaal is dat dus: geboortegetal = 16-08-1970 = 32 plus het geluksgetal 8 is samen 32 x 8 = 256, 2+5+6 = 13, het lotsgetal is dus 4.

Na deze middag over numerologie won ome Jan 50.000 gulden in de Duitse Lotto. Tja, was dat nou toeval of wijsheid?
© 2009 - 2019 Dorybos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
mijn kijk opDe beste besparing: loterijen opzeggenDe meeste Nederlandse gezinnen kunnen grote besparingen doorvoeren, zonder dat ze er iets van merken. Ze doen namelijk m…
Wanneer is een spel een kansspel?Wanneer is een spel een kansspel?Een kansspel is een spel waarbij geluk een grote rol speelt. In het geval het gaat om vaardigheden en niet om geluk, val…
Kansspelbelasting betalen over gewonnen prijsOver gewonnen prijzen in loterijen moet u belasting betalen. Bij een geldprijs kunt u het geld gebruiken voor het betale…
Ronde van Qatar 2008De Ronde van Qatar staat sinds 2002 op de wielerkalender en is de tweede rittenkoers van betekenis van het jaar na de To…
Pokerverslaving, hoe herken je het?Pokerverslaving, hoe herken je het?Veel jongeren spelen wel eens het kaartspel poker, maar een deel daarvan raakt verslaafd, Pokeren is onschuldig als je g…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bykst, Pixabay

Reageer op het artikel "De lotto winnen, hoe gaat dat?"

Reacties

Guerini Giulio, 25-09-2013 20:12 #3
Beste redactie,
in antwoord van de boven genoemde artikel.
Mn "snotblaag", numerologie is uitgebrijd op meetkundige reeksenen en volmaakte getallen. Het proves van numerologie is begonnen door de wiskunde: Karl Friedrich Gauss (1800). Hij ondekt een nieuwe meetkunde en daar voor een nieuw getallen proces die schlecht oo enkele prestigieuze universiteiten onderwezen word.
Numerologie berteft: axiomas regels, stereometrie, priemgetallen, meetkundige reeksen, volmaakte getallen enz.
De boven genoemde spel-theorie over geluks getal, ongeluksgetal geboort datum en/of getallen, in de wiskundige " jargon" heet Piramide!
De getallen blijven altijd dezelfde, ook als metaforisch gezien anders kunnen zijn. De getallen zijn in totaal 0-9 (1-2-3-4-5-6-7-8-9.)Deze getallen door het proces van optellen of verminderen of vermenigvuldigen hun vormen een enig element. "Hetzelfde element die wij in het begin hadden" de rest is hun derivaat
Hetzelfde gewicht, dezelfde maatmaar in andere vorm.
Zeer envoudige voorbeeld:

1-10-19-28-37
2-11-20-29-38
3-12-21-30-39
4-13-22-31-40.ezw
Zoals wij zienvinden we op de eerste rij horizontaalde getallen 1-10-19-28-37.
Het getal 1, is een uniek element, de anderen zijn hun derivat. De getallen di opgeteld worden vormen altijd hetzelfde getal 1!
(10= 1+0)
(19=1+9) ( 10= 1+0)
(28= 2+8) (10= 1+0) enz
Het zelfde principe voor het getal 2 en 3 enů

De nummers 1 en 10 en 11 zijn: Radicaal-Wederzijds getallen, zoals 2-20-22.
en 3-30-33 t/m 4-40-44, 5-50-55. In het Lottospel word het tiental toegepast en decimal dus ook 15 en 51. Dat wil zeggen, dat in de Lottospeel zij deze getallen aangeschakeld. Per voorbeeld: als de nummer 1 word uitgetrokken, word bijna tegelijk ook het getal 10 of 11 uitgeloot :)
TotSluiten, niet te verwarren numerologie met zelfgemaakte familie spelletjes, een worden gebruiken zoals numerologie of systeem! Er zijn mensen die de getallen echt bestudeert hebben zoals: Erasthostenes, Euclides, Heliusgabalus, Heron Galilei. Pythagora, Archimedes DaVinci, Newtons, Bernaolli, Kronecker Gauss, Leibniz, Keplers enz. Deze mensen maakte van de wiskunde een absolute wetenschap voor de mensheid.
(Als je wil graag lotto spelen en winnen, verstuur ik je mij lotto-boek: DE WEG NAAR DE. JACKPOT. verzameling van methoden en systemen met wiskundige garantie van winst.Ook te vinden bij Landelijk Nederlands Biblioteek.)
Groetjes, Guerini Giulio

John, 29-07-2012 13:06 #2
Beste George je heb het even niet door hoor. Je gebruik nummerlogie als basis van je berekening daar gebruik je dan verder de totale datum bij voor verdere berekening.
Dat ik nog niet heb gewonnen heeft een andere rede ( Ik ga nupas het systeem verder gebruiken. ( voor de Euromilljoens dikkere pot belasting vrij niks voor Rutte en zijn zakkevullers.

George, 27-03-2012 08:34 #1
De lotto winnen met numerologie lijkt me on waarschijnlijk, omdat er hier alleen nummers uitkomen van 1 t/m 10, de lotto heeft 49 nummers, ik heb jaren teruggekeken, zie nergens 6 nummers onder de 10, deze benadering werkt dus niet, een klein prijsje winnen met bijv. 3 of 4 goed lijkt me al lastig, de lotto echt winnen met alle 6 goed lijkt me onmogelijk met numerologie.

Infoteur: Dorybos
Laatste update: 16-03-2009
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Reacties: 3
Schrijf mee!