InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Zelf Pokémon kaarten maken

Zelf Pokémon kaarten maken

Kinderen kunnen ook hun eigen pokémon kaarten maken. Naast het geld dat aan pokémon kaarten wordt uitgegeven, nu besteedt kan worden aan ander speelgoed, is het voor kinderen een gelegenheid hun creativiteit te uiten. Het idee kinderen zelf vervangende pokémon kaarten te laten maken is ontstaan vanuit pedagogisch en financieel oogpunt en wordt door veel kinderen enthousiast ontvangen. De zelfgemaakte kaarten kunnen probleemloos naast de toch al grote verzameling pokémon kaarten bestaan.

De benodigdheden:

Om stevige, mooie kaarten te maken is het volgende nodig:
  • Papier; dat mag gewoon kopieerpapier zijn.
  • een schaar; knip zelf het formaat kaart uit; dit kan bijvoorbeeld dezelfde grootte zijn als een pokémon kaart, maar mag ook kleiner, of groter
  • Kleurstiften; daarmee tekenen we eerst een afbeelding en vervolgens kan de kaart ingekleurd worden.
  • Een lamineer apparaat en lamineerhoezen; hiermee lamineert u de kaartjes in, zodat een mooie, gladde stevige kaart ontstaat. Is er geen lamineer apparaat aanwezig, dan kunnen de kaarten in plastic hoesjes gestoken worden. Maar het mooiste resultaat krijgt u door de kaarten te lamineren.

Hoe maken we de kaart?

  • Knip, uit het kopieervel , eerst de kaarten uit. Als dezelfde afmeting van een pokémonkaart uitgeknipt wordt, kunnen er ongeveer acht kaarten uit een A4 vel geknipt worden.
  • Kies een onderwerp uit, om op de kaart te tekenen. Dit kunnen bijvoorbeeld monsters zijn, met verschillende krachten.
  • Teken nu het monster op de kaart; hele series van monsters kunnen er gemaakt worden, die op elkaar lijken en deze dan met dezelfde kleuren inkleuren, zodat net als bij de pokémonkaarten verschillende series ontstaan, bijvoorbeeld blauwe monsters die water aansturen, rode monsters met vuurkrachten, enzovoort.
  • Als het monster is getekend, kan deze ingekleurd worden. U kunt dus ervoor kiezen kaarten te maken die bij elkaar horen. Die worden vervolgens herkend, omdat ze dezelfde kleuren hebben. Zo kunnen er verschillende series van verschillende monsters gemaakt worden.
  • De kaart is nu klaar om ingelamineerd worden; U kunt het beste eerst acht kaarten maken en die dan tegelijk in een lamineerhoes steken. Zo wordt de ruimte in de hoes helemaal benut
  • Voor het lamineren van de kaarten is de hulp van één van de ouders vereist, afhankelijk van de leeftijd van uw kind.
  • Als de kaarten zijn gelamineerd, kunnen ze één voor één uitgeknipt worden. een mooi resultaat wordt verkregen door de hoeken van de kaart af te ronden.
  • Als er geen lamineer apparaat aanwezig is, kunt u het beste gladde insteekmappen gebruiken. De kaart kan dan rondom met plakband worden afgetaped.

Het resultaat

Kinderen kunnen hele verhalen vertellen over wat ze hebben gemaakt. Het kan u inzicht geven hoe uw kind zich voelt. En als ze dan ook nog te horen krijgen dat het een mooie kaart is, geeft dat extra voldoening.
Kinderen kunnen met de kaarten op dezelfde wijze spelen als met de pokemon kaarten. Wat kinderen ook erg aanspreekt is dat u aanbiedt een kaart van ze te kopen voor bijvoorbeeld tien, of twintig cent. Zo krijgen ze ook meer gevoel voor de waarde van geld.

Toevoegen aan de knutsellijst

Op de regenachtige dagen zijn kinderen nog wel eens uitgeknutseld. Op de vraag: 'wat kan ik doen'? werkt het antwoord 'maak een leuke tekening' ook al niet meer en dan is het zelf maken van pokémon kaarten een goed alternatief: de thema's zijn al bekend van televisie en de kaarten, dus kinderen kunnen er zo mee aan de slag.

Sukses met dit originele knutselidee.
© 2009 - 2017 Nautisc1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Pokémon GO is de rage van de zomer van 2016. Het is een interactieve game, waarbij met behulp van je smartphone Pokémons…
Verdien geld aan je oude pokemon kaartenEind jaren negentig was het de grote hype: pokemon. De televisieserie werd grijsgedraaid en kinderen spaarden massaal de…
Pokémon Black en WhitePokémon Black en WhitePokémon Black en White zijn de twee nieuwste Pokémon games voor de Nintendo DS. De spellen zit vol met nieuwe features d…
Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?In Pokémon Go is het de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende Pokémon te vangen. Hiervoor moet je daadwerkelijk naa…
Pokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenPokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenIn de app Pokémon Go is het de bedoeling om zo veel mogelijk Pokémon te verzamelen. Als je een Pokémon vindt die je nog…

Reageer op het artikel "Zelf Pokémon kaarten maken"

Infoteur: Nautisc1
Laatste update: 24-01-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!