InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjes

Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjes

Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjes Je hebt vast wel eens van Air Miles gehoord. Door aankopen bij bepaalde winkels te doen kun je Air Miles sparen. Als je voldoende punten hebt gespaard kun je entreekaarten voor een pretpark of dierentuin kopen, maar je kan ook een paar dagen ertussen uit of iets leuks kiezen uit de shop. Hoe spaar je snel en welke deelnemers en extra spaaracties zijn er? Lees snel verder. Air Miles bestaat als sinds 1994 in Nederland. 46% van de huishoudens doet mee aan deze spaaractie, dat zijn zo'n 3,3 miljoen spaarders. Vroeger deden er meer bedrijven mee om hun klanten de mogelijkheid te bieden om Air Miles te kunnen sparen. Daarnaast is het ook zo dat je minder snel spaart als vroeger. Bij AH had je vroeger bij elke bestede gulden/euro 1 Mile verdiend. Nu is het zo dat je bij AH per eigen merk product 1 Mile verdiend. Als je dus een A-merk koopt verdien je geen Air Mile. Het goede nieuws is dat de bedrijven die nog mee doen er wel mee bezig zijn om de klanten de mogelijkheid te bieden tot sneller sparen.

Shell Bonus Miles

Zo heeft Shell sinds begin 2012 het zogeheten Shell Bonus Miles programma geïntroduceerd. Je meldt je hierbij aan via de speciale website en dan ontvang je de speciale Shell Bonus Miles pas. Hoe meer je tankt, hoe meer Miles je spaart. Per kwartaal worden je extra Air Miles bijgeschreven en ontvang je daarvan een overzicht thuis. Bij elke liter brandstof krijg je 1 Air Mile. Dan ligt er nog aan hoe vaak je tankt. Tank je elke week dan krijg je twee maal zoveel Air Miles. Deze extra Air Miles worden per kwartaal bijgeschreven.

Deelnemende bedrijven

Er zijn niet heel veel bedrijven die de mogelijkheid bieden om Air Miles te sparen. De bedrijven die deelnemen zijn echter wel groot en bekend zoals Shell, Albert Heijn, Albert.nl, Dixons, Lotto, Pharos Reizen, Cruise Travel, Etos, Praxis en Gall&Gall. HIeronder volgt een overzichtje van de bekendste spaarders.
  • Shell: Bij de Shell krijg je bij elke liter brandstof 1 Air Mile. Deze Air Mile kan nog verdubbeld worden, dat ligt eraan hoe vaak je tankt. Je moet dan wel zijn aangemeld voor het Shell Bonus Miles programma.
  • Albert Heijn: Bij Albert Heijn spaar je 1 Air Mile bij elk eigen merk product of versproduct. Bij Albert Heijn kan je vaak met Air Miles leuke boeken kopen.
  • Praxis: Bij elke bestede 2,- bij Praxis verdien je 1 Air Mile. Praxis heeft regelmatig ook leuke aanbiedingen en acties om extra Air Miles te sparen of in te wisselen.
  • Etos: Ook bij Etos krijg je bij elke 2,- 1 Air Mile. Bij Etos kan je regelmatig parfums kopen met fikse korting, als je een deel van je Air Miles inlevert.

Inwisselen

Je Air Miles inwisselen kun je heel snel en makkelijk doen. Namelijk via de website van Air Miles. Je kiezen uit de vele producten uit de shop, denk aan scheerapparaten, elektrische tandenborstels, keukenapparatuur, elektronica. Er is een groot assortiment om iets leuks uit te kiezen. Je kan ook kiezen om entree kaarten te kopen voor Walibi, de Efteling, Dolfinarium, Duinrell, Tikibad, Madurodam, Keukenhof of diverse dierenparken. Het is ook mogelijk om met Air Miles te gaan snowboarden bij Snowworld, een luchtballonvaart te maken of lekker te ontspannen bij Therme 2000.

Shell biedt de mogelijkheid om korting te krijgen bij het tanken. Dan lever je een deel van je Air Miles in en dan krijg je x-bedrag aan korting.

Bij Etos en Albert Heijn vind je altijd wel boeken, films of andere leuke dingen die je met korting kan kopen. Dit herken je meestal aan een blauwe sticker op de verpakking. Het is in ieder geval duidelijk aangekondigd.

Miles Only en Miles & Money

Als je iets hebt gezien op de site moet je er wel opletten dat je de voorwaarden goed leest, een entreeticket is slechts beperkt geldig, je kan hem sowieso niet inleveren een jaar later. Daarnaast zijn er slechts enkele 100% gratis dingen, deze heten Miles Only. Als je bij moet betalen voor een product of kaartje heet dat Miles & Money. Als je goed kijkt op de site zie je dat het duidelijk wordt aangegeven in een rode stip.

Sneller sparen

Een goede manier om sneller te sparen is om je aan te melden voor de nieuwsbrief. Zo ontvang je leuke aanbiedingen en acties. Soms vind je ook bonnen waarmee je extra Air Miles kunt sparen, deze kun je printen en inleveren bij de betreffende winkel. Ook per post ontvang je soms leuke bonnen of acties.

Air Miles App

Sinds kort is er ook de Air Miles App, met de handige applicatie ben je op de hoogte van je actuele saldo. Je krijgt ook als eerste de aanbiedingen en kunt makkelijk en snel zien waar je je Air Miles kunt inleveren. Je logt in door middel van je Air Miles pasnummer.
© 2012 - 2017 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Air Miles, wie spaart ze nog?Air Miles, wie spaart ze nog?Het is een tijd lang een rage geweest. Iedereen spaarde Air Miles. Mensen droomden van verre reizen met het vliegtuig, m…
Wat is een frequent flyer programma?Veel vliegmaatschappijen werken met een frequent flyer programma, wat is dit en wanneer is het handig hier aan mee te do…
American Express Creditcard: Flying Blue Credit CardAmerican Express wint veel terrein in Nederland op de, door banken aangeboden en in Nederland al erg populaire, Visa en…
Lijfrentesparen: Wat zijn de voordelen en kosten?Lijfrentesparen is een vorm van banksparen, waarbij je aan het einde van de looptijd jouw opgebouwde vermogen krijgt uit…
Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekeningHoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekeningDe spaarrekening die tegelijkertijd ook een betaalrekening is bestaat voor bestaande klanten van de Friesland Bank. Op d…
Bronnen en referenties
  • www.airmiles.nl

Reageer op het artikel "Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjes"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 27-04-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!