InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Heartland boekenserie

Heartland boekenserie

Heartland boekenserie Heartland is een paardenboerderij in de heuvels van Virginia. Met veel liefde vangen Amy en haar familie bange en mishandelde paarden op, zodat ze kunnen genezen van hun littekens uit het verleden en hun vertrouwen in mensen weer terugkrijgen. De boeken zijn te lezen voor kinderen vanaf 10 jaar, ze zijn erg leuk, ook voor volwassenen als je van paarden houdt. De Heartland boeken worden uitgebracht door de uitgever Kluitman. De boeken zijn verkrijgbaar als hardcover, maar ook als e-book. De boeken gaan over de avonturen van Amy Fleming, zij is 15 jaar oud. Haar moeder runt Heartland, een paardenboerderij in de heuvels van Virginia, hier krijgen paarden hun tweede en vaak hun laatste kans. Amy verliest haar moeder op jonge leeftijd bij een auto ongeluk. Ze moet nu de boerderij in haar eentje zien te redden, dat is niet altijd even makkelijk. Gelukkig krijgt ze hulp van haar zus Lou en haar opa Jack, maar ook stalhulp van Ty en andere vrienden. Bijzonder is dat ze op Heartland bekend staan om hun zachte en natuurlijk methodes om een paard beter te maken. Er wordt veel gebruik gemaakt van aromatherapie en dan voornamelijk de Bach-bloesemtherapie. Dit wordt gebruik om angst gevoelens weg te nemen en kalmte te stimuleren. Een join-up (zie uitleg onderin) wordt ook vaak uitgevoerd door Amy. Amy komt in de boeken voor moeilijke keuzes te staan en er gebeuren nare dingen, maar ook hele leuke, gelukkig kan ze altijd nog terugvallen op haar familie en vrienden en natuurlijk de paarden en pony's.

Veel mensen vragen zich af of Heartland echt bestaat. Helaas is dit niet zo, alles is fictief. De enige waarheid van het boek zijn de therapien die toegepast worden op de paarden, dit wordt namelijk in echt het ook gebruikt, zowel bij de behandeling van mensen als dat van dieren.

De schrijfster

De Heartland boeken zijn geschreven door Lauren Brooke, ze is geboren en opgegroeid in Engeland. Lauren is al op jonge leeftijd begonnen met paardrijden, ze is haar hele leven al gek op paarden en vandaar dat ze daar ook boeken over is gaan schrijven. Lauren heeft haar inspiratie voor haar boeken opgedaan toen ze een keer op vakantie was in Virginia, ze was op slag verliefd op deze staat. Zo is de basis ontstaan van Heartland.

De boeken

Er zijn 25 boeken geschreven in het Engels, de meeste zijn vertaald naar het Nederlands.

Boeken uit de serie

  1. "Coming Home" / Alleen verder
  2. "After the Storm" / Na de storm
  3. "Breaking Free" / Een nieuwe kans
  4. "Taking Changes" / Kiezen
  5. "Come What May" / Tweestrijd
  6. "One Day You'll Know" / Doorbraak
  7. "Out of Darkness" / Door het vuur
  8. "Thicker Than Water" / Overwinnen
  9. "Every New Day" / Vol vertrouwen
  10. "Tomorrow's Promise" / De uitdaging
  11. "True Enough" / Hindernissen
  12. "Sooner or Later" / Amy's keuze
  13. "Darkest Hour" / Red de paarden!
  14. "Everything changes"? / Ontembaar
  15. "Love Is A Gift" / Een sterke band
  16. "Holding Fast" / Veranderingen
  17. "A Season Of Hope" / Vrijheid
  18. "New beginnings" / Niet vertaald
  19. "From This Day On" / Hoop en dromen
  20. "Always There" / In jouw hart

De speciale uitgaves

  1. "A holiday memory" / niet vertaald
  2. "Amy’s Yournal" / De wereld van Heartland
  3. "Beyond the horizon" / niet vertaald
  4. "Winter's gift" / niet vertaald
  5. "A summer to remember"/ niet vertaald

Televisieserie

De boeken van Heartland zijn ook verfilmd. Er zijn maar liefst vijf seizoenen van de serie te bekijken op internet. Iedereen die paarden leuk vindt zal smullen van deze dramaserie. In Nederland is deze serie niet te zien op de gewone televisie. Sommige televisieaanbieders bieden de mogelijkheid om een aflevering te huren of te bekijken met een speciaal abonnement. Als je echt alle afleveringen wilt zien zul je even moeten zoeken op Google, het nadeel is dat dan alles in het Engels is en dus niet ondertiteld.
Gerelateerde artikelen
Heartland paardenranch, op televisie en dvdHeartland paardenranch, op televisie en dvdDeze meeslepende serie is erg populair onder de paardenliefhebbers. Maar ook als je dat niet bent, is het een prachtige…
Boeken van Dolfje WeerwolfjeDe boekenserie 'Dolfje Weerwolfje' gaat over Dolfje Spaan, drie nachten per maand verandert hij in een weerwolf. Dolfje…
De reiziger-serie van Diana GabaldonDe reiziger-serie van Diana GabaldonDe reiziger-serie is een boekenserie van Diana Gabaldon, die ontzettend veel fans heeft. De boekenserie gaat over Claire…
Schrijfster Yvonne BrillSchrijfster Yvonne BrillSchrijfster Yvonne Brill is schrijfster van kinderboeken en ze is waarschijnlijk met name bekend door de paardenboekense…
Verschillende voornaamwoorden EngelsWe kennen in het Engels vier aanwijzende voornaamwoorden. Aanwijzende voornaamwoorden zijn woorden die iets aanwijzen of…

Reageer op het artikel "Heartland boekenserie"

Reacties

Joosten, 25-10-2017 20:33 #3
Weet iemand waar ik de gehele reeks kan bestellen? In de boekenwinkel nergens nog te verkrijgen of te bestellen. Ik had de gehele reeks maar spijtig genoeg allemaal verloren gegaan in een brand en ik zou ze zo graag terug hebben.

MVG Saralee Reactie infoteur, 06-03-2018
Wat zonde! Wellicht kan je kijken op Bol.com of op Marktplaats is er misschien iemand die de serie te koop aanbiedt.

Charlotte, 31-10-2012 14:21 #2
Heeyy, weet jij wanneer die ''Special Edition'' boeken ook in het Nederlands komen? Want ze zijn alleen nog maar in het Engels uitgekomen… echt jammer ik heb alles gelezen behalve die… Reactie infoteur, 31-10-2012
Hoi, ik heb geen idee wanneer die boeken verschijnen.
Misschien kun je een mailtje naar Uitgeverij Kluitman sturen, hun bepalen welke boeken er wel of niet vertaald worden.

Groetjes,
Linda

Alyssa, 25-11-2011 20:56 #1
Ik heb bijna alle boeken! Ik moet nog enkel hoop en dromen kopen en dan nog die andere die nog niet verschenen zij. ik ben ook stapelgekop paarden :p
x alyssa Reactie infoteur, 27-11-2011
Ja, het zijn erg leuke boeken he? Ik heb ze ook bijna allemaal en ook het eerste seizoen van de dvd serie :)

Liefs,
Linda

Infoteur: Linda1986
Laatste update: 10-05-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!