InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Verassend creatieve Sinterklaas surprises

Verassend creatieve Sinterklaas surprises

Verassend creatieve Sinterklaas surprises Het is alweer bijna Sinterklaas. En dat betekent niet alleen kadootjes maar ook het maken van surprises! Voor sommigen een goede manier om hun creativiteit te kunnen uiten en voor anderen weer een hele uitdaging. Hier een aantal suggesties.

Reuzensnoepje/Bonbon

Benodigdheden:

  • Bruin en geel tekenpapier
  • Transparant cellofaanpapier
  • schoenendoos (hoe kleiner hoe beter)
  • Krullintjes in diverse kleuren
  • Glitters, plakletters en andere versiersels

Pak de schoenendoos in met bruin tekenpapier. Knip hierna repen uit het gele tekenpapier en plak ze in een patroon op de schoenendoos. Versier de doos met de glitters en versiersels. Het kado kun je in de schoenendoos doen. Als extraatje zou je wat snoep in de doos kunnen stoppen. Als de doos gereed is pak je de doos in cellofaanpapier waarbij je de beide uiteinden dichtstrikt met de lintjes. Met een schaar kun je de krulletjes in de lintjes maken.

Koksmuts

Benodigdheden:

  • Halve styropor ring van 20cm omtrek
  • Wit Crepepapier
  • Wit karton
  • plakletters (zelf uitgeknipt of stickers)

Knip uit het witte karton een streek van ongeveer 15 cm breed en plaats deze rond de styropor ring om hiermee de omtrek te bepalen van je muts. Gebruik plakband, lijm of een nietmachine om de uiteinden vast te maken tot een koker. Het crepepapier gebruik je aan de bovenkant van de koker om de muts te dichten en geef het een bol effect. Gebruik de plakletters om een tekst naar keuze op de muts te zetten.

Meidentas

Benodigdheden:

  • Roze karton
  • Paars en goudkleurig papier
  • Gouden stickers
  • Naald
  • Perforator
  • Krulling

Vouw het roze karton in zijn geheel dubbel en teken hierop de vorm van een tas. Via het internet zijn er templates te downloaden (zoek in Google afbeeldingen met “tas template”).
Knip uit de tas en pons met de perforator gaatjes langs de zijkant van de tas. Naai deze dicht met het krullint om de zijkanten van de tas dicht te maken. Gebruik het paarse papier om in het midden onder het handvat een sluiting te maken. Gebruik het goudkleurig papier om letters van te maken en die op de tas te plakken. Gebruik versiersels zoals strassteentjes en glitters om de tas te versieren.

Pinguin

Benodigdheden:

  • Styropor ei
  • Plastic (wiebel) oogjes
  • Watten (losse)
  • Karton of stof in rode en zwarte kleur
  • Witte verf

Verf het styropor ei met de witte verf. Knip uit het zwarte karton/stof 2 rondjes die de ogen vormen. Knip daarna uit het zwarte karton 2 vleugels. Knip uit het rode karton/stof 2 voetjes en een neus. Neem een stuk van de watten en lijm dit op de bovenkant van het ei, dit is het haar. Plak vervolgens de zwarte ogen en de vleugels op het ei. Vouw de vleugels zo dat ze naar beneden hangen. Op de 2 zwarte rondjes plak je de wiebelogen. Plak vervolgens de snavel en de voeten vast en klaar is je pinguin.

Tips voor het maken van surprises

Begin op tijd met het verzinnen van een surprise zodat je ook op tijd je materiaal kunt verzamelen. Dit voorkomt stress alsmede haastige aankopen.
Bedenk dat je veel surprises kunt maken van gewoon huis-tuin en keuken materiaal, zoals:
  • Een schoenendoos voor het maken van een kijkdoos, grabbeldoos, reiskoffer, etc.
  • Eierdozen voor het maken van bijvoorbeeld een krokodil of ander dier met een snavel (vouw het onderste deel van de eierdoos dubbel)
  • Toiletrollen voor het maken van bijvoorbeeld een verrekijker, telescoop, etc.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De leukste Sinterklaas Surprises van papier-machéDe leukste Sinterklaas Surprises van papier-machéIn de maand november begint al de voorbereidingen op de geheimzinnige periodes rondom Sinterklaas en kerst. De tijd van…
Sinterklaas, een hulp bij gedichten en surprisesSinterklaas, een hulp bij gedichten en surprisesDe tijd van het Sinterklaasfeest komt er weer aan. Voor veel mensen een hectische periode van kadotjes kopen, surprises…
Sinterklaas, hoe wordt het gevierd?Sinterklaas, hoe wordt het gevierd?Sinterklaas wie kent hem niet? De vieringen van het Sinterklaas feest zijn per land verschillend. Zelfs tussen België en…
Tips voor een originele sinterklaas surpriseTips voor een originele sinterklaas surpriseSinterklaas komt er alweer aan, dus is het weer tijd om originele, grappige en leuke surprises te maken. Je wilt de ande…
Makkelijke Sinterklaas surprises makenMakkelijke Sinterklaas surprises makenOp het moment dat Sinterklaas zijn intrede in het land weer doet, moet je na gaan denken over het soort surprise dat je…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Verassend creatieve Sinterklaas surprises"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 16-11-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Special: Sinterklaas en Kerst
Schrijf mee!