InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > UGG, wat is het en waar komt het vandaan?

UGG, wat is het en waar komt het vandaan?

UGG, waar komt het vandaan? Waarom heet het zo? Waarom zijn UGG laarzen zo hip? Dit artikel verschaft u alle antwoorden op de vragen omtrent UGG.

Wat betekent UGG?

UGG staat in feite voor ugly. Ugly is Engels voor lelijk. De UGG-laarzen worden vaak als zó lelijk gezien, dat ze leuk worden. UGG is geen merk opzich, maar een verzamelnaam voor hetzelfde soort laarzen. Deze laarzen zijn gemaakt van schapenleer en hebben een voering van schapenwol.

Waar komt UGG vandaan?

UGG vindt zijn oorsprong in Australië. Schaapsherders droegen al UGGs voor de Tweede Wereldoorlog. Zij hadden namelijk toegang tot het schapenleer en het schapenbont. De laarzen hielden hun voeten warm en droog. Ook werden de laarzen door vliegeniers gedragen, om hun voeten warm te houden op grote hoogtes. De bekendste dragers van UGGs zijn echter de surfers in Australië. In de jaren '60 droegen zij UGGs om hun voeten na het surfen warm en droog te houden. UGGs worden dus al zo'n 100 jaar gedragen. UGGs zijn dus een soort laarzen, en niet het merk.

Wat zijn de voordelen van het dragen van UGGs?

Schaapsleer heeft van nature een warmhoudende werking. Het dikke en zachte bont aan de binnenkant van de UGG laars heeft een ventilerende werking, waardoor voeten bij warm weer niet te warm worden. In de winter voorkomt de UGG laars het verlies van warmte. UGGs hoor je zonder sokken te dragen, waardoor de UGG laarzen je voeten in de zomer koel houden, en in de winter warm.

Wat zijn nou de échte UGGs?

Zoals al eerder genoemd is UGG geen merk maar een soort laars. Toch worden de UGG laarzen van het merk UGG Australia als originele UGGs gezien. UGG Australia is een merk dat wereldwijde bekendheid geniet. Celebrities dragen bijna altijd UGGs van dit merk. Daarom worden UGGs van UGG Australia als originele UGGs gezien. Er zijn veel namaak UGGs te koop. Maar: verwar namaak niet met origineel. Het merk JUMBO is ook een merk dat UGGs maakt van echt schaapsleer en schaapsbont. Er zijn echter ook veel merken die UGG Australia kopiëren. UGG Australia wordt gemaakt in Australië en in China. Alleen nep-UGGs worden gemaakt in China, waarbij gebruik wordt gemaakt van synthetisch materiaal. Helaas wordt het logo van UGG Australia vaak op deze laarzen genaaid. De synthetische variant van de UGG is qua kwaliteit slecht. Het heeft geen ventilerende werking en zorgt er dus niet voor dat je voeten in de winter warm worden gehouden, en in de zomer koel.

Hoe herken ik UGGs van het merk UGG Australia?

UGGs van UGG Australia zijn gemaakt van echt schaapsleer en van echt schaapsbont. Het merk UGG Australia staat op de achterzijde van de laars. Let erop dat de tweede "G" van UGG groter is dan de tweede "G" op het logo. Ook het "Registered Trademark symbool ® moet aanwezig zijn achter het woord UGG. Het woord "australia" staat onder het woord UGG. Helaas zijn er zeer goede neppers op de markt. Zorg ervoor dat je bij een geauthoriseerde dealer koopt. Deze dealers kun je vinden op de website van UGG Australia zelf. Koop geen UGGs online als je niet zeker weet dat de UGGs echt zijn. Ook geauthoriseerde online UGG dealers vind je op de website van UGG Australia. De prijs van UGGs ligt momenteel rond de 220,= en in Amerika rond de $180,=. Ligt de prijs hier ver onder, ga er dan in geen geval vanuit dat het hier originele UGGs betreft!
© 2009 - 2019 Anny87, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • UGG Australia (www.uggaustralia.com)

Reageer op het artikel "UGG, wat is het en waar komt het vandaan?"

Reacties

Annet, 13-12-2016 21:09 #2
Het is jammer dat er echt bont in verwerkt zit, want de productie van leer in China gebeurt totaal niet diervriendelijk. Als je dan per sé Uggs wil dragen, dan maar synthetisch.

Lieke, 06-10-2010 21:28 #1
Een ding klopt niet, echte uggs worden in feite wel in China gemaakt. Dit zorgt voor de grootste winst omdat de lonen daar laag zijn.

Infoteur: Anny87
Laatste update: 18-10-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!