InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kledingaccessoires maken de outfit af

Kledingaccessoires maken de outfit af

Sommige kleding is tijdloos en sommige is sterk aan mode onderhevig, maar voor beide geldt dat het plaatje door accessoires compleet gemaakt wordt. Mooie accessoires zijn ook prijzig, dus als ze redelijk tijdloos zijn, is dit ook beter voor de beurs. Wat is er zoal te koop.

Sieraden

Kralenkettingen, -armbanden en -oorbellen doen het goed. Weinig harde kleuren, maar veel naturel en pasteltinten en als setje twee dingen combineren, want drie is net te veel in deze.
Broches en corsages kunnen een sobere kledingcombinatie afmaken. Stof of veren bloemcorsages. De antiek (echt of namaak) zilveren broche al dan niet met steentjes is ook weer veel te zien en kan prachtig staan op bijvoorbeeld een zwart colbert. Met een dergelijk sieraad niet te veel andere sieraden combineren.

Sjaals

Sjaals zijn vooral van katoen of chiffon met zijde en in de kleuren wit, grijs, zwart en paars. Dat laatste is erg mooi op een witte outfit. Losjes gedrapeerd om de hals en vooral niet “te netjes”.
Toch een sjaal met een kleurtje, de meeste die meestere kleuren hebben zijn in pasteltinten.

Riemen

De grote riemen doen het nog steeds goed. Let bij grote opvallende riemen wel op als je grote borsten hebt. Bij grote borsten zijn grote riemen geen goede combinatie.
De grote riemen zijn vooral in wit, zwart en bruin met grote zilverkleurige gespen.
De riem in de broek heeft vooral een aparte gesp. Bijvoorbeeld stenen verwerkt in de gesp is erg mooi.

Hoeden

Een hoed dragen is niet alledaags, maar maakt een setje wel compleet. De hoeden zijn voor de zomer dan dun, half transparante, gaasachtige stof. Vooral kleurig in mooie pastels. Een enkele hoed zie je met een lint of veer, maar de meeste zijn wat dat betreft vrij sober. Eenvoudig te combineren bij een witte outfit.
Draag je hoeden zorg dan dat ze op de plank voldoende ruimte krijgen, dit voorkomt deukjes of haakjes. Er zijn in de winkel ook speciale hoedenstandaards te krijgen.

Tassen

Een handtas die past bij de kleding is een mooie aanvulling, daarnaast is de handtas functioneel. Er zijn geen speciale lengtes van riemen in de mode, maar niet iedere tas past bij iedereen. Als je een schoudertas draagt wordt het accent van je figuur op de hoogte van de tas gelegd (waar deze je lichaam raakt). Ben je erg lang dan is een klein handtasje erg nietig en andersom een kleine vrouw met een enorme tas is ook niet verfraaiend.
Daarnaast zijn er in de zomer altijd veel kleurige tassen te koop, vooral primaire kleuren. Effen zwart zie je minder, maar wel gecombineerd met stof. De stof bijvoorbeeld in grijstinten met een specifiek patroon.

Bij een combinatie van verschillen accessoires is het van belang op een punt de nadruk te leggen. Succes met combineren!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Fashion trends: tips om je look te updaten!De zomer is nu echt voorbij en de herfst maakt zijn intrede! Wat trek je aan deze herfst en winter 2014? Nu de nieuwe he…
Goudgeel in de modeGoudgeel in de modeHet goudgeel zie je vaker in de zomer, maar het is inmiddels in alles terug te vinden. Van kleding tot tassen, opvallend…
Hoe komen die gaatjes in mijn kleding?Veel mensen hebben het al mee gemaakt, net een leuk shirtje of leuke rok gekocht, blijkt er al een gaatje in te zitten.…
Maak een statement met accessoiresIedereen weet dat grote, opvallende en gekleurde sieraden en accessoires je outfit op kunnen leuken, maar moeilijk zijn…

Reageer op het artikel "Kledingaccessoires maken de outfit af"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 03-07-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Special: Kleding & accessoires
Schrijf mee!