InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Spannende boeken - The Strangers Outside: Vanessa Morgan
recensie

Spannende boeken - The Strangers Outside: Vanessa Morgan

Op zoek naar spannende boeken? Dan is The Strangers Outside (De vreemdelingen) van Vanessa Morgan zeker iets voor u. Twee zusjes zakken na een dagje aan de kust af naar hun afgelegen vakantievilla. Al snel komen ze erachter dat ze worden omringd door monnik-achtige figuren. Als hun belagers hun bedoelingen kenbaar maken, begint een angstaanjagende strijd op leven en dood.

Vanessa Morgan

Vanessa Morgan staat erom gekend uitzonderlijk spannende boeken te schrijven. Het is dan ook niet voor niets dat ze de bijnaam ‘de vrouwelijke versie van Stephen King’ heeft meegekregen. Van haar eerste roman Drowned Sorrow zijn de filmrechten ondertussen verkocht. Drew Barrymore is van plan de film die op het boek gebaseerd is te regisseren. Vanessa Morgan is op dit moment aan het werk aan een nieuwe spannende thriller.

The Strangers Outside (De vreemdelingen)

Twee zusjes, Jennifer en Louise, zakken na een dagje aan de kust af naar hun afgelegen vakantievilla. Al snel komen ze erachter dat hun huis wordt omringd door monnik-achtige figuren. Ontsnappen kunnen ze niet meer. Als hun belagers hun bedoelingen kenbaar maken, begint een angstaanjagende strijd op leven en dood.

Boekbespreking

The Strangers Outside (Nederlandse titel: De vreemdelingen) van Vanessa Morgan is een verhaal dat alle liefhebbers van spannende boeken zou moeten aanspreken. De suspense zit er vanaf de eerste pagina in en wordt beetje bij beetje opgebouwd tot een bijna ondraaglijke spanning die bij momenten koude rillingen over de rug bezorgt. Toch blijven de gebeurtenissen in het boek allemaal heel realistisch; het zou u allemaal ook kunnen overkomen. Het einde van het verhaal zorgt voor een onverwachte ommekeer die nog lang tot nadenken zal stemmen. Het begin en het einde van het boek vallen goed samen en de thema’s worden mooi afgewerkt. De boeken van Vanessa Morgan worden door critici keer op keer de spannendste van het jaar genoemd. U bent dus gewaarschuwd.

Wetenswaardigheden

Eén van de twee zussen van Vanessa Morgan wou absoluut het hoofdpersonage worden in één van haar spannende boeken en die wens is nu ook uitgekomen. Het personage van Jennifer, de jongste van de twee zusjes uit The Strangers Outside, is namelijk gebaseerd op het echte zusje van de auteur. Ze dragen dezelfde naam en hebben identieke karaktereigenschappen. De dialogen en achtergrondinformatie uit het begin van het verhaal zijn allemaal waargebeurd. Of het hoofdpersonage Louise het alter ego van Vanessa Morgan is, laat de auteur aan de verbeelding van haar fans over.

Om de grens tussen werkelijkheid en fictie nog meer te vervagen, heeft de auteur ook voor een reële setting gekozen. Het huis waar The Strangers Outside zich afspeelt is namelijk een identieke kopie van de vakantievilla waar Vanessa Morgan tijdens haar jeugd enkele zomers heeft doorgebracht. Op haar blogspot toont de auteur talrijke foto’s van het echte huis zodat haar lezers de overeenkomsten met de villa uit het boek kunnen herkennen. Laten we hopen dat de spannende gebeurtenissen uit het boek enkel fictie waren.

Informatie

  • Titel: The Strangers Outside (Nederlandstalige titel: De vreemdelingen)
  • Auteur: Vanessa Morgan
  • Genre: thriller, suspense, horror
  • Land: Amerika
  • Jaar van uitgave: 2010

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Leuke weetjes - Vanessa Morgan, de vrouwelijke Stephen KingThriller schrijfster Vanessa Morgan wordt de vrouwelijke Stephen King genoemd. Haar laatste roman, Drowned Sorrow, is ee…
Griezelverhalen: Drowned Sorrow - Vanessa MorganGriezelverhalen: Drowned Sorrow - Vanessa MorganDrowned Sorrow van Vanessa Morgan is volgens velen één van de beste griezelverhalen van de laatste jaren. In het boek ga…
Vanessa Mae, van violiste tot atlete Olympische Spelen 2014Vanessa Mae, van violiste tot atlete Olympische Spelen 2014Violiste Vanessa Mae heeft in 2014 haar jeugddroom waar kunnen maken. De destijds 35 jarige wist zich te plaatsen voor d…

Reageer op het artikel "Spannende boeken - The Strangers Outside: Vanessa Morgan"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 10-09-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Special: Vanessa Morgan
Recensies…
Schrijf mee!