InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Boekrecensie - Zomertijd van Suzanne Vermeer
recensie

Boekrecensie - Zomertijd van Suzanne Vermeer

Suzanne Vermeer is een nederlandse schrijfster die al enige bekende boeken op haar naam heeft staan. In deze recensie bespreek ik haar boek " Zomertijd". Met name door haar boek "All-inclusive" is zij bekend geworden. Zomertijd is een literaire thriller.

Gegevens over het boek

Schrijver van het boek: Suzanne Vermeer (pseudoniem)
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
Genre: Literaire thriller
Aantal pagina's:262
ISBN: 9789022995228

Over de auteur

Suzanne Vermeer werd geboren in 1968 in Nijmegen en verhuisde als kind naar Amsterdam. Zij studeerde Spaans aan de Universiteit van Amsterdam en trok vervolgens naar Barcelona, waar zij nu nog steeds woont en werkzaam is. Zij heeft voor verschillende vrouwenbladen in Nederland geschreven. Vanwege de gevoelige informatie in All-Inclusive schrijft zij onder een pseudoniem.

Andere boeken die Suzanne Vermeer heeft geschreven zijn:
  • All-Inclusive
  • De Vlucht
  • Cruise
  • Apres-ski
  • De Suite

In januari 2011 wordt haar nieuwe boek " Zwarte piste" verwacht.

Het verhaal van zomertijd

Koen en Isabel hebben allebei een zeer verantwoordelijke en drukke baan. Wanneer de schoolvakantie aanbreekt moeten ze voor één week een logeeradres voor hun dochtertje Bibi regelen. Op aanraden van een collega van Koen brengen ze haar naar een zomerkamp. Een luxe zomerkamp voor kinderen waar ze uit heel veel activiteiten kunnen kiezen. Op de laatste avond staat een dropping gepland. Dan krijgen ze een telefoontje dat Bibi is verdwenen… Als ze haar dochter ooit nog terug wil zien, zal Isabel een hoge persoonlijke prijs moeten betalen.

Bibi is ontvoerd en de enige manier om haar vrij te krijgen is dat Isabel een vrijspraak regelt voor een crimineel. Isabel gaat ver mee in dit verhaal en als ze doorheeft dat vrijspraak de uitspraak niet gaat worden schakelt ze een ex-politieagent in die zijn eigen opsporingsbureau heeft opgestart om haar dochter vrij te krijgen.

Hieronder een kort fragment uit heb boek zodat het duidelijk is hoe Suzanne Vermeer haar schrijfstijl is:
"De instorting was kort en hevig, de silte erna oorverdovend. De losgewoelde grond lag als een deken over haar heen. Bibi wilde uit het gat om er nooit meer in terug te keren. Op het moment dat haar omgeving niet meer bewoog, durfde ze zich weer te bewegen.Omdat ze niets kon zien, boog ze haar hoofd. Wederom sidderde de angst door haar lijfje. De opening was weg. Ze kon haar benen niet meer zien. Ze zat vast. Levend begraven.

Mening van Binkies:

Zomertijd is net als de andere boeken van Suzanne Vemeer in duidelijke taal geschreven. Zinnen zijn niet overdreven lang en moeilijke woorden komen weinig voor. Dit boek leest als een trein en hoewel de ontknoping iets voorspelbaar is is het toch een aangenaam boek om te lezen. Dit boek valt onder het genre literaire thriller maar heeft meer iets van een spannende roman. Zomertijd is net als haar andere boeken het zeker waard om te lezen indien je van dit genre houdt.
© 2010 - 2019 Binkies, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Zomertijd, Suzanne Vermeer www.vrouwenthrillers.nl

Reageer op het artikel "Boekrecensie - Zomertijd van Suzanne Vermeer"

Infoteur: Binkies
Gepubliceerd: 15-08-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!