InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden

LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden

LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden LEGO World 2016: van 18 oktober tot en met 24 oktober. Het allergrootste LEGO-evenement van de wereld wordt ieder jaar (16e keer) in Utrecht (Jaarbeurs) georganiseerd in de herfstvakantie. Je kunt korting krijgen op de entreeprijs als je lid bent van LEGO Club. Kaarten kun je het beste aanschaffen in de voorverkoop, aan de kassa is namelijk een beperkte beschikbaarheid van tickets/kaarten. Waar kun je parkeren, wat zijn de openingstijden van Lego World, hoe schaf je een kaartje aan en wat kosten de kaarten?

Inhoud artikel

Betekenis van het woord LEGO

Het woord lego komt van de Deense woorden leg godt (speel goed). En van dit speelgoed kun je genieten tijdens LEGO World!

Wanneer is LEGO World 2016?

Het evenement wordt dit jaar (2016) gehouden van dinsdag 18 oktober tot en met maandag 24 oktober, er wordt ieder jaar rekening gehouden met de herfstvakantie van de verschillende regio's.

Doelgroep LEGO World

LEGO World is leuk voor kinderen (zowel jongens als meisjes) van anderhalf jaar tot en met twaalf jaar. Maar natuurlijk is iedereen van harte welkom!

Programma LEGO World 2016

  • LEGO Nexo Knights: kinderen kunnen hier meedoen aan een riddertraining, zoeken naar sluiproutes in een doolhof en ze kunnen ook meehelpen aan het bouwen van een groot legokasteel.
  • LEGO Star Wars: dit thema is in 2016 nog groter aanwezig, mooie geluid- en lichteffecten, super grote X-wings modellen en kinderen kunnen meebouwen aan drie grote Star Wars modellen. Verder is er de Star Wars Rebels baan: een geweldig hindernisparcours voor kinderen.
  • LEGO Friends: maak een ritje in een echte kermisattractie of ga op de foto met de levensgrote LEGO Friends modellen. Je kunt er knutselen of meedoen met andere activiteiten. Er is een Cupcake café, hier kun je zelf cupcakes maken met LEGO stenen.
  • Voor autoliefhebbers: op LEGO World vind je drie sportieve auto's die op ware grootte zijn gebouwd met LEGO stenen: een Porsche 911 RSK, een Porsche 911 GT3 RS en de enige echte LEGO formule e-car!
  • Doe mee aan de speurtocht, je kunt deze vinden aan de achterkant van de plattegrond die je uitgereikt krijgt op het evenement. Zoek alle letters van het speurtocht-woord en maak kans op mooie prijzen.
  • Word een echte Ninja! Tijdens LEGO World wordt een Ninja cursus gegeven.
  • Grootste LEGO-boot, LEGO-schip ter wereld: het grootste schip, ooit gebouwd van LEGO stenen, kun je zien bij LEGO World. Het staat zelfs in het Guinness Book of Records.
  • Er is een Intertoys winkel aanwezig, hier kun je de nieuwste sets op LEGO gebied kopen.
  • Bij de LEGO verkoopstands kun je LEGO artikelen en losse steentjes kopen.

Adresgegevens Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeurs
Jaarbeursplein
3521 AL Utrecht
Telefoon: 030-295 59 11
Mail: info@jaarbeurs.nl

Openingstijden LEGO World

DagDatumOpeningstijden
Dinsdag18 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Woensdag19 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Donderdag20 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Vrijdag21 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Zaterdag22 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Zondag23 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Maandag24 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur

Wat kost een bezoek aan LEGO World, kaarten, tickets 2016?

Ticket (kaart)Prijs
Ticket (kaart) in voorverkoop19,50 euro*
Kinderen tot en met 2 jaargratis
Ticket (kaart) bij kassa**25,00 euro
* inclusief servicekosten
** beperkte beschikbaarheid!

Je kunt kaarten bestellen via de website van LEGO World, nadat je betaald hebt, kun je de de tickets uitprinten. Op ieder ticket staat een unieke barcode. Er is een beperkte beschikbaarheid aan tickets bij de kassa, dus wil je zeker zijn van kaarten, dan kun je deze beter in de voorverkoop aanschaffen. Ben je de mail kwijt voordat je de entreebewijzen hebt uitgeprint dan kun je een mail sturen naar customerservice@paylogic.nl. Vermeld de naam waaronder je de tickets hebt besteld, het evenement en de datum waarop ze zijn besteld. Je krijgt dan heel snel opnieuw een bevestigingsmail.

Korting op de entreeprijs van LEGO World als lid van LEGO Club

Let op kortingsacties! Ben je als kind lid van LEGO Club (let op je moet voor een bepaalde datum lid zijn geworden), dan krijg je 2,50 euro korting op een toegangskaart. Per lidmaatschapsnummer kun je maximaal 4 kaartjes met korting bestellen. Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. Ga naar Legoclub, zorg ervoor dat je je lidmaatschapsnummer bij de hand hebt, je vindt dit nummer aan de achterkant van het magazine dat leden een paar keer per jaar ontvangen. Volg de online instructies op. Let ook op acties bij de ANWB.

Bereikbaarheid LEGO World: trein, auto, mindervaliden

De Jaarbeurs ligt naast het Centraal Station in Utrecht. LEGO World is goed bereikbaar per openbaar vervoer en per auto.
  • Trein: volg vanaf het Centraal Station de borden Jaarbeursplein, in een minuut of zeven loop je naar het hallencomplex.
  • Auto, parkeren: volg vanaf ring Utrecht de blauwe ANWB borden met de aanduiding Jaarbeurs. Er is voldoende parkeerruimte: in het centrum van Utrecht en op het eigen terrein. Op de website van LEGO World vind je een plattegrond van de parkeerterreinen, ook de looproutes en de looptijden.
  • Mindervaliden: je kunt op het terrein terecht met een speciale parkeerkaart. Bij de terugreis kun je je melden aan intercom, je wordt dan verder geholpen. Op de website van LEGO World kun je kijken welk terrein het meest geschikt is voor het bezoek.

Parkeren bij Jaarbeurs Utrecht

Bij de Jaarbeurs Utrecht betaal je per uur (of een gedeelte van een uur) en je betaalt pas als weer weggaat (je loopt dus nooit het gevaar een parkeerboete te krijgen). Het parkeertarief van de Jaarbeurs Utrecht is 3,50 euro per uur, met een maximum van 14 euro voor de gehele dag. Het is ook mogelijk om vooraf (online) een parkeerplaats reserveren. Je bent dan altijd zeker van een plek en je bent iets voordeliger uit: een dagkaart kost 13 euro. Parkeren met een online gereserveerde parkeerkaart kan op de parkeerterreinen P3 en P4. Heb je vragen over parkeren bij Jaarbeurs Utrecht, stuur dan een mail naar parkeren@jaarbeurs.nl.

Actie van de Nederlandse Spoorwegen: tickets met korting

Nagenoeg ieder jaar hebben de Nederlandse Spoorwegen (NS) een actie om goedkoop met de trein naar het evenement te komen. Houd de website van LEGO World in de gaten of kijk op de website van de NS.

Mensen in een rolstoel LEGO World

LEGO World is rolstoeltoegankelijk, je hebt overal ruime paden, alles is goed te bereiken, geen drempels. Er zijn rolstoeltoiletten aanwezig, dit staat duidelijk aangegeven in de hallen. Ik raad mensen in een rolstoel wel aan om 's morgens om 10.00 uur te komen, later op de dag wordt het meestal een stuk drukker.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Gezinnen met kleine kinderen

LEGO World is ruim opgezet, een kind in een kinder-/wandelwagen is geen probleem. Wel kun je beter vroeg op de dag komen, in de middag wordt het meestal drukker. Er is een verschoonruimte aanwezig, deze wordt aangegeven op de borden in de hallen en op de plattegrond.

Kindje kwijt punten

Bij de entree worden er bandjes uitgedeeld voor kinderen, schrijf er je mobiel nummer op. Wordt er een kind gevonden die zijn of haar ouders, begeleiders kwijt is, dan wordt het naar een Kindje kwijt punt gebracht. Er zijn twee van deze punten, zie plattegrond die je bij aankomst krijgt.

Eten en drinken op LEGO World

Je mag eigen eten en drinken meenemen naar het evenement. Fijn dat het is toegestaan om dit ook te nuttigen op de catering terrassen waar je ook dingen kunt kopen. Overal op LEGO World kun je betalen met contant geld en met PIN.

Toiletten LEGO World

Er zijn op meerdere plaatsen toiletten, de ruimtes worden goed bijgehouden. Rolstoeltoiletten en verschoonplaatsen voor kinderen zijn aanwezig en staan ook duidelijk aangegeven.

Honden LEGO World

Honden zijn niet toegestaan, tenzij het om een blindengeleidehond gaat (vraag dit voor de zekerheid van tevoren na).

Gevonden voorwerpen, verloren voorwerpen Jaarbeurs

Ben je iets verloren op de Jaarbeurs dan is er een mooi systeem om te kijken of het gevonden is. Bankpasjes, kledingstukken en nog veel meer kun je terugvinden op iLost. Er staat zelfs per voorwerp een foto bij!

Locatie Jaarbeurs Utrecht

Lees verder

© 2010 - 2016 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
De LEGO film is een groot succesDe LEGO film is een groot succes‘The Lego Movie’, een film gebaseerd op het LEGO speelgoed was een groot succes. De recensies waren lovend en een vervol…
Lego op je computer!Lego op je computer!Wie heeft er niet als kind met Lego gespeeld? Lego, gekleurde blokjes die je op alle mogelijke manieren kon combineren t…
Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenHerfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenDe herfstvakantie van 2011 wordt gehouden in 2 periodes. In het noorden en het midden van het land staat de herfstvakant…
Wat is een AFOL?Wat is een AFOL?In dit artikel wordt ingegaan op de betekenis van AFOL. Ook zijn er andere afkortingen hiervan afgeleid. In ieder geval…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Mwewering / Pixabay
  • https://www.legoworld.nl
  • http://www.youtech.nl
  • http://www.anwb.nl
  • LEGO-steentjes.dhtml
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden"

Reacties

Maria, 19-10-2016 23:16 #9
Gezellig een dagje naar de legobeurs met drie jongens. Reactie infoteur, 20-10-2016
Veel plezier!

Maikel, 19-10-2016 14:34 #8
In welke hal van het jaarbeurs vindt legoworld plaats en welke parkeerplaats is het meest dichtbij om te reserveren? (want wij hebben net kaartjes gekocht! ) Reactie infoteur, 19-10-2016
Op de website van LEGO World staat het volgende advies: voor LEGO World adviseren we gebruik te maken van parkeerplaats P2/P4 (Jaarbeurs P2/P4 Truus van Lierlaan 1, 3527 KZ Utrecht). Het parkeertarief bedraagt € 3,50 per uur (of een deel van een uur) tot een maximum van € 14,00 per dag (dit betreft 24 uur). Let op: Sinds 1 januari 2015 is in Utrecht de milieuzone voor personen- en bestelauto’s van kracht voor diesels van voor 1 januari 2001. Komt u met een oudere dieselwagen, dan kunt u alleen parkeren op parkeerterrein P2. Veel plezier bij LEGO World!

Efd Bakker, 17-10-2016 17:50 #7
Ik zou mn zoontje dolgraag willen verrassen met een dagje legoworld maar ik vindt de kaarten behoorlijk prijzig, zeker als ik ook nog een parkeerkaart moet kopen en openbaar vervoer geen optie is… en dan de benzine niet meegerekend… Reactie infoteur, 18-10-2016
Ik kan helaas niets aan de toegangsprijs veranderen, het is inderdaad geen goedkoop uitje. Ik hoop dat als u naar LEGO World gaat met uw zoontje, hij heel erg zal genieten. Met vriendelijke groet,

Denis Wood, 17-10-2016 12:28 #6
Geacht bestuur,

Tip> NS kortings treinkaarten combineren met entree kaarten zoals bij de Horecava Amsterdam, scheelt behoorlijk in de kosten. 2 kaarten van Assen naar Utrecht kost al 90.80 euro. De auto is nog steeds goedkoper? En waarom betalen ouderen boven de 55+ ook het volle entree bewijs? Met vriendelijke groet,
Denis Wood Reactie infoteur, 18-10-2016
Ik ben niet verbonden aan het evenement (ik heb alleen een stukje geschreven over LEGO World). Met vriendelijke groet,

R. van Rooijen, 13-10-2016 08:24 #5
Jongste dochter en ik zijn dol op LEGO. Ik vind technisch LEGO leuk.
Rina Reactie infoteur, 13-10-2016
Dank voor uw reactie! Ik ben benieuwd of u naar LEGO World gaat :-) Met vriendelijke groet,

Henk de Wit, 24-09-2016 12:14 #4
Lezer deses,
wij hebben net 2 verhuisdozen vol met lego van onze jongens (nu 27 & 29 jaar) opnieuw in elkaar gezet, zowel gewoon lego als technisch lego. Is het mogelijk om op de beurs de ontbrekende onderdelen aan te vullen, we hebben de onderdelen in de instructie boekje omcirkelt (alles bewaard van vroeger, o.a. het complete voetbalstadion). Graag vernemen van U wat mogelijk is. P.s loop elke dag langs de jaarbeurs vanwege mijn werk.

Met vriendelijke groet Henk & Nel de Wit Reactie infoteur, 02-10-2016
Wat een werk, maar wel een heel leuk idee om alles opnieuw in elkaar te zetten. Ik kan uw vraag helaas niet beantwoorden, ik raad u aan om een mailtje te sturen naar LEGO.events@LEGO.com. Ik hoop dat het lukt om de onderdelen te bemachtigen. Met vriendelijke groet,

Maria Brinkgreve, 10-10-2015 13:42 #3
Net als de eerste reactie is mijn vraag hoe je kaarten met korting kunt bestellen via het stukje legoworld op de site word je doorgelinkt naar google en als je ze gewoon via tickets koopt kun je geen korting aangeven Reactie infoteur, 10-10-2015
Ik ben niet verbonden aan het evenement (ik heb alleen een stukje geschreven over LEGO World). Ik raad u aan om een mail te sturen naar customerservice@paylogic.nl. Zij kunnen u vast verder helpen.

Frantzen, 09-10-2015 17:11 #2
Waar kan ik nu kaartjes kopen.?
Bij Intertoys lukt het niet en op de website lukt het ook niet.
T.J.Frantzen Reactie infoteur, 10-10-2015
Wat vervelend. Ik raad u aan om uw vraag voor te leggen via een mail: customerservice@paylogic.nl.

Silva, 13-10-2011 12:08 #1
SUPER! Dat kan je niet missen!

Infoteur: Wolfje02
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Lego
Reacties: 9
Schrijf mee!