InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden

LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden

LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden LEGO World 2016: van 19 oktober tot en met 25 oktober. Het allergrootste LEGO-evenement van de wereld wordt ieder jaar (16e keer) in Utrecht (Jaarbeurs) georganiseerd in de herfstvakantie. Je kunt korting krijgen op de entreeprijs als je lid bent van LEGO Club. Kaarten kun je het beste aanschaffen in de voorverkoop, aan de kassa is namelijk een beperkte beschikbaarheid van tickets/kaarten. Waar kun je parkeren, wat zijn de openingstijden van Lego World, hoe schaf je een kaartje aan en wat kosten de kaarten?

Inhoud artikel

Betekenis van het woord LEGO

Het woord lego komt van de Deense woorden leg godt (speel goed). En van dit speelgoed kun je genieten tijdens LEGO World!

Wanneer is LEGO World 2016?

Het evenement wordt dit jaar (2016) gehouden van woensdag 19 oktober tot en met dinsdag 25 oktober, er wordt ieder jaar rekening gehouden met de herfstvakantie van de verschillende regio's.

Adresgegevens Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeurs
Jaarbeursplein
3521 AL Utrecht
Telefoon: 030-295 59 11
Mail: info@jaarbeurs.nl

Openingstijden LEGO World

DagDatumOpeningstijden
Woensdag19 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Donderdag20 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Vrijdag21 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Zaterdag22 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Zondag23 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Maandag24 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur
Dinsdag25 oktober 201610.00 uur tot 17.00 uur

Wat kost een bezoek aan LEGO World, kaarten, tickets 2016?

Ticket (kaart)Prijs
Ticket (kaart) in voorverkoop19,50 euro*
Kinderen tot en met 2 jaargratis
Ticket (kaart) bij kassa**25,00 euro
* inclusief servicekosten
** beperkte beschikbaarheid!

Je kunt kaarten bestellen via de website van LEGO World, nadat je betaald hebt, kun je de de tickets uitprinten. Op ieder ticket staat een unieke barcode. Tickets kun je ook kopen bij winkels van Intertoys. Er is een beperkte beschikbaarheid aan tickets bij de kassa, dus wil je zeker zijn van kaarten, dan kun je deze beter in de voorverkoop aanschaffen. Ben je de mail kwijt voordat je de entreebewijzen hebt uitgeprint dan kun je een mail sturen naar customerservice@paylogic.nl. Vermeld de naam waaronder je de tickets hebt besteld, het evenement en de datum waarop ze zijn besteld. Je krijgt dan heel snel opnieuw een bevestigingsmail.

Korting op de entreeprijs van LEGO World als lid van LEGO Club

Let op kortingsacties! Ben je als kind lid van LEGO Club dan krijg je 2,50 euro korting op een toegangskaart. Per lidmaatschapsnummer kun je maximaal 4 kaartjes met korting bestellen. Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. Ga naar de online ticketservice, via de website van legoworld en kies voor het item legoclub. Zorg ervoor dat je je lidmaatschapsnummer bij de hand hebt, je vindt dit nummer aan de achterkant van het magazine dat leden een paar keer per jaar ontvangen. Volg de online instructies op. Let ook op acties bij de ANWB.

Bereikbaarheid LEGO World: trein, auto, mindervaliden

De Jaarbeurs ligt naast het Centraal Station in Utrecht. LEGO World is goed bereikbaar per openbaar vervoer en per auto.
  • Trein: volg vanaf het Centraal Station de borden Jaarbeursplein, in een minuut of zeven loop je naar het hallencomplex.
  • Auto, parkeren: volg vanaf ring Utrecht de blauwe ANWB borden met de aanduiding Jaarbeurs. Er is voldoende parkeerruimte: in het centrum van Utrecht en op het eigen terrein. Op de website van LEGO World vind je een plattegrond van de parkeerterreinen, ook de looproutes en de looptijden.
  • Mindervaliden: je kunt op het terrein terecht met een speciale parkeerkaart. Bij de terugreis kun je je melden aan intercom, je wordt dan verder geholpen. Op de website van LEGO World kun je kijken welk terrein het meest geschikt is voor het bezoek.

Parkeren bij Jaarbeurs Utrecht

Bij de Jaarbeurs Utrecht betaal je per uur (of een gedeelte van een uur) en je betaalt pas als weer weggaat (je loopt dus nooit het gevaar een parkeerboete te krijgen). Het parkeertarief van de Jaarbeurs Utrecht is 3,50 euro per uur, met een maximum van 14 euro voor de gehele dag. Het is ook mogelijk om vooraf (online) een parkeerplaats reserveren. Je bent dan altijd zeker van een plek en je bent iets voordeliger uit: een dagkaart kost 13 euro. Parkeren met een online gereserveerde parkeerkaart kan op de parkeerterreinen P3 en P4. Heb je vragen over parkeren bij Jaarbeurs Utrecht, stuur dan een mail naar parkeren@jaarbeurs.nl.

Actie van de Nederlandse Spoorwegen: tickets met korting

Nagenoeg ieder jaar hebben de Nederlandse Spoorwegen (NS) een actie om goedkoop met de trein naar het evenement te komen. Houd de website van LEGO World in de gaten of kijk op de website van de NS.

Mensen in een rolstoel LEGO World

LEGO World is rolstoeltoegankelijk, je hebt overal ruime paden, alles is goed te bereiken, geen drempels. Er zijn rolstoeltoiletten aanwezig, dit staat duidelijk aangegeven in de hallen. Ik raad mensen in een rolstoel wel aan om 's morgens om 10.00 uur te komen, later op de dag wordt het meestal een stuk drukker.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Gezinnen met kleine kinderen

LEGO World is ruim opgezet, een kind in een kinder-/wandelwagen is geen probleem. Wel kun je beter vroeg op de dag komen, in de middag wordt het meestal drukker. Er is een verschoonruimte aanwezig, deze wordt aangegeven op de borden in de hallen en op de plattegrond.

Kindje kwijt punten

Bij de entree worden er bandjes uitgedeeld voor kinderen, schrijf er je mobiel nummer op. Wordt er een kind gevonden die zijn of haar ouders, begeleiders kwijt is, dan wordt het naar een Kindje kwijt punt gebracht. Er zijn twee van deze punten, zie plattegrond die je bij aankomst krijgt.

Eten en drinken op LEGO World

Je mag eigen eten en drinken meenemen naar het evenement. Fijn dat het is toegestaan om dit ook te nuttigen op de catering terrassen waar je ook dingen kunt kopen. Overal op LEGO World kun je betalen met contant geld en met PIN.

Programma LEGO World 2015 (programma 2016 nog niet bekend)

  • Miljoenen legostenen!
  • Ontdek de hoogste LEGO Toren ter wereld ter ere van LEGO World 15 jaar! De toren moet hoger worden dan 45,05 meter. Je kunt helpen bouwen op het Jaarbeursplein van 20 tot en met 23 oktober. Voor elke meter die gebouwd wordt, doneert de LEGO Groep 1000 euro aan SOS Kinderdorpen.
  • LEGO Douche: een spectaculaire douche van LEGO steentjes!
  • Kronkiwongi; bij een Kronkiwongi zitten geen instructies. Je mag zelf bedenken wat je wil bouwen met LEGO stenen.
  • Minifiguur-ruilhoek: breng je dubbele LEGO minifiguurtjes mee.
  • Levensgrote bouwwerken.
  • Bouwwedstrijden en coole prijzen.
  • Test je Ninja-moves.
  • Bioscoop.
  • LEGO Duplo: voor de allerkleinsten. Ouders kunnen lekker zitten, terwijl de kinderen spelen.
  • Optredens.

Toiletten LEGO World

Er zijn op meerdere plaatsen toiletten, de ruimtes worden goed bijgehouden. Rolstoeltoiletten en verschoonplaatsen voor kinderen zijn aanwezig en staan ook duidelijk aangegeven.

Honden LEGO World

Honden zijn niet toegestaan, tenzij het om een blindengeleidehond gaat (vraag dit voor de zekerheid van tevoren na).

Gevonden voorwerpen, verloren voorwerpen Jaarbeurs

Ben je iets verloren op de Jaarbeurs dan is er een mooi systeem om te kijken of het gevonden is. Bankpasjes, kledingstukken en nog veel meer kun je terugvinden op ilost.nl/org/jaarbeurs. Er staat zelfs per voorwerp een foto bij!

Locatie Jaarbeurs Utrecht

Lees verder

© 2010 - 2016 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Lego (speelgoed)Lego bestaat uit kleine onderdelen, de zogenoemde Legoblokjes. Dit speelgoed dat is uitgevonden door de Deen Ole Kirk Ch…
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheidJaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheidDe Jaarbeurs in Utrecht is een multifunctionele beurzen- en evenementenlocatie in het hart van Nederland en biedt voor i…
De LEGO film is een groot succesDe LEGO film is een groot succes‘The Lego Movie’, een film gebaseerd op het LEGO speelgoed was een groot succes. De recensies waren lovend en een vervol…
Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenHerfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenDe herfstvakantie van 2011 wordt gehouden in 2 periodes. In het noorden en het midden van het land staat de herfstvakant…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pixabay (Mwewering)
  • https://www.legoworld.nl
  • http://www.youtech.nl
  • http://www.anwb.nl
  • LEGO-steentjes.dhtml

Reageer op het artikel "LEGO World Utrecht 2016: korting, kaarten, openingstijden"

Reacties

Maria Brinkgreve, 10-10-2015 13:42 #3
Net als de eerste reactie is mijn vraag hoe je kaarten met korting kunt bestellen via het stukje legoworld op de site word je doorgelinkt naar google en als je ze gewoon via tickets koopt kun je geen korting aangeven Reactie infoteur, 10-10-2015
Ik ben niet verbonden aan het evenement (ik heb alleen een stukje geschreven over LEGO World). Ik raad u aan om een mail te sturen naar customerservice@paylogic.nl. Zij kunnen u vast verder helpen.

Frantzen, 09-10-2015 17:11 #2
Waar kan ik nu kaartjes kopen.?
Bij Intertoys lukt het niet en op de website lukt het ook niet.
T.J.Frantzen Reactie infoteur, 10-10-2015
Wat vervelend. Ik raad u aan om uw vraag voor te leggen via een mail: customerservice@paylogic.nl.

Silva, 13-10-2011 12:08 #1
SUPER! Dat kan je niet missen!

Infoteur: Wolfje02
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Lego
Reacties: 3
Schrijf mee!