InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Baby op een mooie manier in slaap met het Tovertheater

Baby op een mooie manier in slaap met het Tovertheater

Baby op een mooie manier in slaap met het Tovertheater U kunt uw baby op een aangename wijze in slaap laten vallen met het Philips Tovertheater SCD/940. Dit apparaat geeft u de keuze uit een aantal dia's die geprojecteerd worden. U kunt de beelden ook laten draaien. Daarnaast kunt u selectie maken uit een drietal geluiden die over het algemeen als rustgevend worden ervaren. Met behulp van de timer kunt u instellen hoelang het Tovertheater werkzaam blijft.

Veiligheid

Dit artikel is geen vervanging van de gebruiksaanwijzing. U dient ten alle tijde de bijgeleverde gebruiksaanwijzing op te volgen. Er wordt slechts een beeld geschetst van de functionaliteiten van het Philips Tovertheater scd/940. Het apparaat is bedoeld voor bediening door volwassenen of kinderen ouder dan drie jaar.

Algemene beschrijving: uiterlijk en geluid

Wilt u uw kind op een leuke manier in slaap laten vallen? Dan is het Tovertheater misschien een idee. Het apparaat heeft een mooie gele kleur. De uitneembare diahouder is knalrood. De voet is groen. Het apparaat in zijn geheel doet een beetje denken aan een geel fabeldier met rode oortjes en groene voeten. Het Tovertheater heeft door zijn ronde vormgeving en vrolijke kleuren een leuke uitstraling. Doordat er gebruik wordt gemaakt van geluiden die als rustgevend worden ervaren kan dit apparaat uw kind helpen gemakkelijker in slaap te vallen. Er zijn een viertal mogelijkheden: geen geluid, de zee, stromend water of een hartslag.

Algemene beschrijving: de beelden

Buiten het geluid worden er ook nog mooie beelden op het plafond of de muur geprojecteerd. Ook deze beelden kunnen er voor zorgen dat uw kind gemakkelijker in slaap valt. U kunt kiezen welke dia er geprojecteerd wordt. Als het Tovertheater eenmaal aanstaat gaan de beelden langzaam ronddraaien. Indien uw kind de voorkeur geeft aan stilstaande beelden kunt u dit ook instellen. Daarnaast kunt u ook nog uw eigen dia's ontwerpen zodat uw kind uw eigen ontwerp kan aanschouwen. Door de geluiden en de beelden wordt uw kind op een aangename wijze auditief en visueel gestimuleerd.

Batterijen vervangen

U dient het batterijvak te openen door het deksel met een muntje ongeveer een kwartslag (een kwartier) tegen de klok in te draaien. Het deksel gaat dan open. U dient dan vier AA-batterijen te plaatsen. Indien u nieuwe batterijen plaatst dient u goed naar de '+' en '-'tekens op de batterijen en op het Tovertheater te kijken. U plaatst het deksel weer terug. Vervolgens draait u de batterijhouder weer dicht door met een muntje het deksel weer met de wijzers van de klok mee een kwartslag (een kwartier) te draaien. U dient alleen batterijen van hetzelfde type te gebruiken. Verder is het van belang dat niet volle en lege batterijen door elkaar gebruikt. Indien u weet dat u het Tovertheater lange tijd niet gebruikt kunt u het beste de batterijen verwijderen.

Beknopt overzicht van de bedieningsopties

  • De dia-ring (met een rode kleur) lijkt een beetje op een set konijneoortjes. Hierin kunt u de gewenste dia doen. U heeft ook de mogelijkheid zelf dia's voor uw kind te maken.
  • De lens (van doorzichtig materiaal) beeldt de dia af op het gewenste oppervlak.
  • Met behulp van de focusring (de ronde, witte ring om de lens) kunt u de afbeelding goed afstellen.
  • De 'motor-on' stand betekent dat het beeld op het projectievlak geroteerd wordt. In de stand 'motor-off' blijft het beeld gewoon stilstaan.
  • De 'sound-knop' wordt gebruikt om het geluid aan- en uit te schakelen en om het gewenste geluid te selecteren.
  • Indien u de 'on/off' timerknop bedient kunt u de projector hiermee in- en uitschakelen en een keuze maken uit een projectietijd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Philips Avent alles voor je babyPhilips Avent is een van de grootste merken in de markt voor babyflessen en babyspenen. Daarnaast bestaat het Avent baby…
Avent stomer/blender: eenvoudig vaste voeding voor je babyAvent stomer/blender: eenvoudig vaste voeding voor je babyDe Philips Avent stomer/blender is een gecombineerde stomer en blender. Hij is uitermate geschikt voor het bereiden van…
De babyuitzet: toppers en noppersDe babyuitzet: toppers en noppersAls jonge aanstaande ouders komt er veel op je af. Al snel komt de vraag om de hoek kijken, wat je allemaal niet nodig h…
Kleine kinderen met slaapproblemenKleine kinderen met slaapproblemenOngeveer driekwart van alle babys en kleine kinderen hebben ooit wel eens een periode waarin ze last hebben van één of…
Bronnen en referenties
  • www.philips.nl
  • http://download.p4c.philips.com/files/s/scd940_00/scd940_00_pss_nld.pdf
  • http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&mid=Link_FAQs&view=aa12_view_partial.html&session=20121023210227_88.159.188.50&list=aa12_list_partial.html&slg=NLD&ctn=SCD940/84&dct=FAQ&refnr=0085721&faqview=1

Reageer op het artikel "Baby op een mooie manier in slaap met het Tovertheater"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 26-12-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Handige babyhulpjes
Schrijf mee!