InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Staatsloterij: oprecht kans op winnen?

Staatsloterij: oprecht kans op winnen?

De Staatsloterij is in 1848 ontstaan en in 1992 ondergebracht in Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij. Iedere maand kan men staatsloten kopen om kans te maken op grote geldprijzen. De officieel berekende kans op een prijs van meer dan € 1000,00 is slechts één op de 10.000. Een grote prijs winnen in de Staatsloterij is derhalve maar voor een klein aantal deelnemers weggelegd. Is er oprecht kans op winnen? En speelt de Staatsloterij een eerlijk spelletje?

Staatsloterij

Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij is in 1992 opgericht. De staatsloterij bestaat in haar vorm reeds vanaf 1848. De Staatsloterij is de grootste loterij van Nederland. In 2006 behaalde de stichting een totale omzet van € 737,6 miljoen. Gemiddeld wordt 65,4% uitgekeerd inclusief kansspelbelasting. Althans, volgens de officiële boekhouding van de stichting Staatsloterij. In de praktijk is namelijk gebleken dat de Staatsloterij tót het jaar 2008, vele hoofdprijzen heeft aangemerkt als 'uitgekeerd' terwijl betreffende prijzen op loten zijn gevallen, die niet verkocht bleken te zijn. De officieel berekende kans op een prijs van meer dan duizend euro is slechts een kans van één op 10.000. In de praktijk betekent dit dat slechts een zeer klein aantal deelnemers werkelijk een 'grote' prijs wint.

Iedere maand kan men staatloten kopen om kans te maken op 'grote' geldprijzen. Maar is er oprecht kans op winnen? Speelt de stichting Staatsloterij een eerlijk en oprecht spel?

Staatsloterij: gegarandeerde prijzen?

In januari 2008 heeft de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatloterij haar nieuwe deelnemersreglement vastgesteld. Na meer dan 150 jaar is er duidelijkheid met betrekking tot het uitkeren van de prijzen. Tot januari 2008 werden prijzen niet gegarandeerd uitgekeerd. Wat houdt dit precies in? Dat betekent in de praktijk dat de Staatloterij vele staatsloten heeft geproduceerd en in de trekking heeft meegenomen, die uiteindelijk niet bleken te zijn verkocht. Veelvuldig zijn hoofdprijzen op staatsloten gevallen, die niet waren verkocht. Toch kwam op de jaarrekening en in de boekhouding te staan, dat genoemde prijzen wél waren uitgekeerd.

Praktijk:
De staatsloterij produceert maandelijks 18 miljoen staatsloten
De staatsloterij verkoopt maandelijks 3 miljoen staatsloten

Er zijn 16 miljoen staatsloten die niet zijn verkocht, maar wel werden meegenomen in de officiële trekking. Een (hoofd)prijs die gevallen is op een niet verkocht lot, werd wel als uitgekeerde prijs in de boekhouding genoteerd. Er zijn in 150 jaar derhalve vele hoofdprijzen niet uitgekeerd, maar wel als dusdanig aangemerkt door de overheid. De vraag is dan echter, waar zijn al die miljoenen/miljarden guldens en euro's gebleven? Als ze op de jaarrekening zijn verdwenen, maar niet aan deelnemers zijn uitgekeerd, waar zijn die winst-bedragen dan feitelijk gebleven? Op welke wijze is de Nederlandse overheid met deze financiële overschotten omgegaan?

Uiteindelijk is door onderzoek duidelijk geworden, dat de Staatsloterij niet oprecht, helder en eerlijk te werk is gegaan tot januari 2008. In reactie op de feiten uit het onderzoek, heeft de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij haar deelnemersreglement gewijzigd per januari 2008.

"Het Staatsloterijspel zonder Jackpot is de spelvorm waarbij met één of meer Staatsloten wordt meegespeeld in een loterij, waarbij de bepaling van de winnende nummers kan plaatsvinden in meer trekkingen en waarbij de hoofdprijs is gegarandeerd. Het gegarandeerd zijn van de hoofdprijs houdt in dat bij de trekking van de hoofdprijs wordt bezien of het getrokken nummer in combinatie met de serieletters toebehoort aan een verkocht lot."

Voor de duidelijkheid dient u te begrijpen dat de garantie voor het eerst is ingevoerd en slechts betrekking heeft op de hoofdprijzen. De kleinere prijzen van € 5,00 tot € 5.000,00 worden nog altijd niet gegarandeerd uitgekeerd. De jackpot is uiteraard niet gegarandeerd, aangezien deze maandelijks oploopt. Eén van de doelstellingen van de Staatloterij was het verhogen van de Jackpot. Niet door meer financiën beschikbaar te stellen, maar door te zorgen dat hij niet iedere maand valt.

Staatsloterij Uitkeringspercentage

De Staatsloterij zegt zelf gemiddeld 65,4% uit te hebben gekeerd (inclusief kansspelbelasting). Van iedere € 100 die wordt ingelegd, zouden de kopers van loten gemiddeld € 65,4 terug ontvangen volgens de Stichting.

Deze cijfers zijn echter gebaseerd op het feit dat de niet-uitgekeerde prijzen, wél als uitgekeerd de boeken in zijn gegaan. De jaarrekening en verslagen laten een uitkeringspercentage van 65,4% zien, terwijl in de praktijk een veel lager percentage is uitgekeerd. Slechts vanaf januari 2008 zijn hoofdprijzen gegarandeerd. Kleine prijzen nog altijd niet en de Jackpot ook niet. De echte cijfers met betrekking tot het uitkeringspercentage worden waarschijnlijk voor altijd onbekend en geheim gehouden.

Staatsloterij: Is er oprecht kans op winnen? Speelt de Staatsloterij een eerlijk spelletje?

Iedere maand kan men staatsloten kopen om kans te maken op grote geldprijzen. De officieel berekende kans op een prijs van meer dan € 1000,00 is slechts één op de 10.000. Een grote prijs winnen in de Staatsloterij is derhalve maar voor een klein aantal deelnemers weggelegd. Daarnaast is gebleken en bewezen, dat de Staatloterij die grote prijzen zelden in de praktijk heeft uitgekeerd. De werkelijke kans op een grote prijs is daarmee van één op 10.000, verminderd naar nihil.

Staatsloterij: Is er oprecht kans op winnen? En speelt de Staatsloterij een eerlijk spelletje?
Een (hoofd)prijs die gevallen is op een niet verkocht lot, werd wel als uitgekeerde prijs in de boekhouding genoteerd. Er zijn in 150 jaar derhalve vele hoofdprijzen niet uitgekeerd, maar wel als dusdanig aangemerkt door de overheid. De vraag is dan echter, waar zijn al die miljoenen/miljarden guldens en euro's gebleven? Als ze op de jaarrekening zijn verdwenen, maar niet feitelijk aan deelnemers zijn uitgekeerd, waar zijn die winst-bedragen dan feitelijk gebleven?
© 2008 - 2018 Alex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
mijn kijk opDe beste besparing: loterijen opzeggenDe meeste Nederlandse gezinnen kunnen grote besparingen doorvoeren, zonder dat ze er iets van merken. Ze doen namelijk m…
De winkansen van de StaatsloterijDe winkansen van de StaatsloterijDoor mee te spelen met de Staatsloterij of andere loterijen, maakt u kans om grote geldbedragen te winnen. Deze kans is…
Nederlandse schatkist de grote winnaar van loterijenNederlandse schatkist de grote winnaar van loterijenDe Nederlandse staatskas wordt flink gespekt door de legale loterijen. De belastingdruk is dermate hoge dat de staatskas…
Nederlandse loterijenHeel veel Nederlanders wagen graag een gokje in een van de Nederlandse loterijen. Er zijn een aantal grote en bekende Ne…
Kleine kans om miljoenen te winnenKleine kans om miljoenen te winnenVele mensen dromen ervan om van de ene op de andere dag miljonair te worden. De kans hierop is echter zeer klein. De wen…

Reageer op het artikel "Staatsloterij: oprecht kans op winnen?"

Reacties

Minnie, 12-02-2015 10:59 #28
Waar kan je je ingelegde geld terugvragen. Het staat niet op internet, maar was net wel op de tv. Dat je je inleggeld vanaf 2000 tot 2008 kan terugkrijgen, hetgeen door de rechter is bepaald. En je hoeft niet eens met bewijzen te komen? De Staatsloterij moet dit inleggeld terugbetalen. Waarom staat dit niet op internet?

Marcus, 20-09-2014 13:12 #27
Mensen mensen, speel niet, bij geen enkel loterij gaat het eerlijk aan toe, ik heb bij verschillende loterijen gewerkt. Als je de bedragen die je voor je loterij wilt besteden gewoon in een spaarvarken gooit hou je meer euros aan over en dit is Zeker.

Holiday, 01-01-2014 15:49 #26
Wat is de truc erachter om bij verkoop van een 1/2e of 1/5e lot, om het andere 1/2e of 4/5e lot niet te verkopen? Ik zie dat geld in het jaarverslag niet terug komen in de prijzenpot. Een computerprogramma is best wel in staat om de andere 1/2 of 4/5 loten te registreren, voorbeeld door ze 2/2e of 2/5, 3/5, 4/5 of 5/5 te noemen. Dus er zit wat achter wat de Staatsloterij niet wil verklaren.

Geronimo, 02-10-2013 10:27 #25
Het is de hoogste tijd dat per europese wet een onafhankelijke controle(spelersbelang) komt op staatsloterijen. En daar bedoel ik dus geen notaris mee maar echt een groep mensen die de volledige controle op het eerlijk en goed verlopen van de loterij hebben. Dit zou een oplossing zijn om het ondoorzichtige loterijgedoen tegen te gaan.

Joskerkhofs, 05-09-2013 13:56 #24
Eerst de Kankerbestrijding, en nu mijn twijfels over de Staat(s)loterij. Er komt natuurlijk geen reactie van de Staat. Die hebben het te druk, om iedere burger een oor aan te naaien. ONGELOOFLIJK. In wat voor een land leven wij?

D. J. van Vulpen, 10-07-2013 18:33 #23
Ik ben als jarig lid van de staatsloterij, dat wil zeggen dat ik de loten automatisch toegestuurd krijg. Nu wil het ongeluk, dat ik vorig jaar bij opruimen van de zolder, eindelijk eens mijn bankafschriften heb weggegooid. Wel moet er in de papieren van de staatsloterij gegevens staan dat ik al jaren loten krijg. Dit kan al wel 15 jaar zijn. Is er een mogelijkheid om op een goede manier mijn recht te krijgen?

Janus, 03-07-2013 14:27 #22
Dat het kan is van de zotte. Wij hier in Nederland willen genaaid worden en niet alleen
door loterijen maar ook verzekeringsmaatschappijen de euro. Hebben we samen voor gekozen in vertrouwen dat de top daar over na had gedacht had maar achteraf weet niemand niets en wij onder aan de ladder moeten maar betalen. Staan erbij en kijken erna. Wanneer gaan wij staken?

M. E. Janzen, 28-06-2013 11:26 #21
Je kunt met jouw bankuittreksels bewijzen wanneer je loten hebt gekocht…

en winnen doe je gemiddeld (over de duim) een tiende van de helft van de inzet - dat is toch ook wat - hahahahaha

C. Pronk, 21-6-2013, 21-06-2013 11:16 #20
Vanaf september 1997 hebben we volgens de directie van de Staatsloterij een "verstandige" beslissing genomen om iedere maand automatisch met de trekking mee te doen. Kunnen we nooit meer eventuele prijzen missen!
Nou ik denk, dat we in al die jaren al heel wat mogelijke prijzen zijn misgelopen door de niet zo fraaie praktijken van de Staatsloterij. Dit verdient meer onderzoek!

Cees Freeke, 19-06-2013 19:18 #19
Dit is een woekerloterij. Compensatie is op zijn plaats. Ik doe, dus betaal, al meer dan 40 jaar mee! Elke maand een heel lot en met 30 april en met Oudejaarsdag

J. A. Bovekerk, 17-06-2013 21:28 #18
Ik kan bewijzen dat ik al v.a. 2008 meespeel in de staatsloterij en wil me graag aanmelden voor eventuele schadeloosstelling van de niet uitgekeerde prijzen!

H. Weisscher, 14-06-2013 21:27 #17
Ja, ik doe al jaren mee met loten kopen in de winkels met drie mensen. Vanaf 2009 heb ik mijn administratie nog hoe ik de loten elke maand koop, echter van daarvoor heb ik niet meer, ook niet de toen gekochte 1/5 en hele loten. M.a.w. Ik kan niets tonen van loten of nog hebben van die tijd.

M.a.w. Ik kan geen vergoeding vragen of toch wel?

Erwin, 04-06-2013 21:43 #16
Erwin

Ik speel al 20 jaar mee met de staatsloterij en lk voel me nu echt opgelicht!

Pieterongeluk, 11-04-2013 22:15 #15
Had laats een lot gekocht voor de trekking van april 2013 met het hoop een gelukje. Met het idee dat ik heel misschien ga winnen dacht ik door een eindcijfer te kiezen die een maand eerder bijna geen prijzen op zijn gevallen. Na aanschaf heb ik mij bedacht om eens te kijken of de jackpot ook was gevallen. Wat mij het meest opviel is dat van de 5 keer dat er echt daadwerkelijk iemand, zo ik denk, had gewonnen was elk een vijfde lot was, dus ook een vijfde prijs. Ik vraag me hier ook af of hier een stukje intentie in zit of niet.

Geertruida, 03-01-2013 21:16 #14
Ik heb al zo ontzettend vaak een staatslot gekocht, en nog nooit heb ik hoger dan een bedrag van € 5 of 7, 50. gewonnen.
ik vraag me wel af waar blijft al dat geld dan.
Ik heb nu weer een lot met nummer EK 089235 plus jack pot gekocht.
31 dec. 2012 had ik ook weer niet. Ik zou zo graag iets willen winnen. Door mijn gezondheid ben ik mijn baan verloren. en heb niet zoveel inkomen. Kan dus niet veel onder nemen. Wat ik zo graag zou willen. Help

Patrick de Bruijn, 01-10-2012 13:39 #13
@Rob van Veen, De staatsloterij gebeld en waar het op neerkwam? Waren toevallig alle loten verkocht. In de Youtube video kan je zien welke gebieden ze gevallen zijn.

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=79xD7xevnJs

Een smerig spelletje of realiteit? Het reglement maakt duidelijk dat wanneer slechts 1 prijs op 1 1/5 lot is gevallen de overige 4/5 meegaat in de volgende jackpot. Houdt dit dus scherp in de gaten. Net zoals ik, zal ook jij vol ongeloof denk dat het onmogelijk is dat alle loten verkocht waren. Enfin het valt nooit te controleren of het daadwerkelijk zo is!

Patrick de Bruijn, 01-10-2012 01:07 #12
@ Rob van Veen, Dat vind ik een hele scherpe opmerking van jou! Waarom ons benadelen als er steeds een jackpot op 1/5 lot wordt uitgekeerd. Waarom hebben zij het recht om vervolgens 16, 4 - 3, 28 - 7.5 = 5, 62 miljoen te stelen!

Dat er 18 miljoen loten per trekking meedoen en er slechts 2 a 3 miljoen verkocht worden… daar valt niet tegen op te boksen! Het is net zoals politici, … Ze doen zich voor als A maar zeggen B van Bedonderd!

Rob van Veen, 10-09-2012 22:25 #11
Mijn vraag gaat over de staatsloterij. Trekking 10-9-2012. De jackpot staat op 16.4000 en is gevallen op een vijfde lot, dus krijgt die persoon 3.28 miljoen blijft er ruim 13 miljoen over. Maar de volgende keer staat de jackpot op 7.5 miljoen. Wat gebeurt er met de rest van het geld? Zal wel naar de staatskas gaan denk ik. Resume… het komt hier op neer dat er in een paar maanden maar ruim 3 miljoen is uitgekeerd van de jackpot. We worden dus weer besodemieterd.

Peter, 01-01-2012 12:12 #10
Eerst had ik vertrouwen in de staatsloterij maar nu flikken ze het weer, de eindejaarsloterij hoofdprijs 30 miljoen tot verbazing zie ik dat ze de jackpot van de maandelijkse loterij hebben, getrokken 14 miljoen, in mijn ogen klopt dit niet de hoofdprijs van 30 miljoen moet ten alle tijden worden getrokken, en nu nog minder kans krijg je net als bij de lotto een kleur toegewezen dus nog minder prijs, trouwens alle ned loterijen levert niks op o ja als je al iets hebt gewonnen gefeliciteerd alleen hoop ik dat de winnaar een heel lot heeft anders krijgt hij de helft dus mijn goede voornemens voor dit jaar deze gaat zeker lukken ik
kap met alle loterijen. en als ik een doel wil steunen dan doe ik dat zelf wel

L. J. Dorst, 07-07-2011 08:19 #9
Prijzen beneden de lotprijs dienen NIET als prijs aangemerkt te worden. Je "wint" dan toch helemaal niks! Staatsloterij vind ik gelegaliseerde oplichting.

Mike, 11-04-2011 22:33 #8
Ik heb zelf bij de Postcodeloterij gewerkt. En ik ben lid van de Lotto en soms koop ik een lot voor de Staatsloterij, vroeger in de winkel en tegenwoordig online. Dat controleren vind ik niets ik kies ook geen eindcijfer etc want ik ben niet bijgelovig. Ieder verkocht lot maakt even veel kans. Het is grappig om alle verwijten van spelers te horen, de een zegt alleen rijken winnen, de ander zegt alleen blanken, flats winnen nooit etc. Allemaal onzin natuurlijk. Ook een postcode vormt samen met een daaraan gekoppeld volgnummer een lotnummer. Dat heeft niets met een huis te maken. Dus iedereen kan met elke gewenste postcode meespelen mocht je dat willen. Ik heb zelf nooit een grote prijs gewonnen. Mijn ouders overigens wel. Ze speelden al 35 jaar ofzo in een loterij en onlangs wonnen ze 5 ton bruto. Dus zeg nooit nooit!

Hello, 11-11-2009 01:31 #7
Ook ik speel mee met de Staatsloterij, sinds december vorig jaar. Besloot het 1 jaar te proberen. Ik kan niet veel zinnigs zeggen over de winkansen omdat ik niet lang mee speel. Mijn opzeggingsbrief ligt klaar en die verstuur ik volgend jaar. Vijftien euro per maand is me iets teveel. Ik koop ook altijd een aantal 1/5e loten, waar vaker wel iets op valt dan op mijn automatische lot. Het dromen rondom de 10e is super, maar ik blijf realistisch dus voor een jaartje is de St.l. leuk. Ik speel ook mee met de Lotto, trouwens.
Weet je wat ik denk waarom er zulke enorme prijzen zijn en niet bijv. 16 x 1 miljoen? Nou, als ze telkens een miljoen weggeven, dan wordt NL slapend rijk. Na een aantal jaar koopt niemand meer een lot volgens hun.
Dus vandaar dat ze met een grote prijs een grote aantrekkingskracht creeëren. Tja. ik begrijp het wel. Maar ik weet in elk geval dat ik voortaan een paar loten koop (zij hopen dat ik een gewonnen bedrag niet kom claimen) i.p.v. automatisch mee te blijven spelen. Ik ken trouwens helemaal niemand die een groot bedrag heeft gewonnen, jullie?
Ik ken enorm veel mensen, btw…

Arjen, 06-11-2009 09:40 #6
Ik ben wel eens benieuwd naar de verhouding 'uitgekeerde' prijzen van mensen die automatisch meespelen of een lot in de winkel kopen. Ik speel al een tijdje automatisch mee en moet constateren dat ik nog nooit iets gewonnen heb.
Je lijkt ook altijd te horen dat een grote prijs altijd is verkocht door een winkel ergens in plaatsje.dubieus? Ook apart is dat er al signalen zijn van waar de prijs is gevallen terwijl je nog loten kunt kopen :S

Salvatoro Stokkers, 12-10-2009 14:58 #5
Nou gegarandeerd dat de staatsloterij niks is. Koop elke maand 1 heel en 2x 1/5 loten en heb de afgelopen 2 jaar om en nabij de 35 euro gewonnen. Nu heb ik met de trekking van oktober al met al 1 euro en 70 cent gewonnen. Jahoe Hulde aan de staatsloterij. Gelukkig zijn een aantal kennisen bezig met een onderzoek naar een nieuw spel. Hopelijk krijgen zij het voor elkaar.

Anita, 07-02-2009 11:19 #4
Wij spelen al een aantal jaren mee in de Staatlsloterij. Een gevoel van onbehagen begon toen wij de trekkingsuitslagen bijhielden en nog loten er bij kochten. Het lijkt wel of de laatste 2 cijfers bepalend zijn om daarmee hele series te blokkeren voor prijzen. En hoe gaat de trekking, je komt daar niet achter. Wij vinden het een schimmig spel, inspelend op emoties van mensen. En je trapt er nog in ook. Met de oudejaarsloterij kon je extra prijzen winnen zoals een auto, als je je lotnummer invulde op hun site. Nergens een trekkingsuitslag gezien. Bij navraag kreeg ik als antwoord dat de winnaars schriftelijk bericht hadden gekregen. Ja, Ja. Niet te controleren dus. Laatst iemand gesproken die daar heeft gewerkt en een arbeidscontract moest ondertekenen, waarin werd aangegeven dat hij nooit informatie over de Staatsloterij naar buiten mocht brengen. Op straffe van wat? In janauri 2009 is het prijzenpakket verder verlaagd, zonder daar publiciteit aan te geven. Maar we blijven dromen en loten kopen. Ach het geluksgevoel wat dat je brengt is wel 14.50 euro waard.

T. Kremer, 18-09-2008 19:41 #3
Wij spelen sinds 1995 mee in de staatsloterij met een vast lot, dus jaar in jaar uit met het zelfde nummer. Wij hebben al zo vaak besloten om te stoppen maar dan heb je ook zo iets dat als ik het opzeg prompt de volgende maand op ons lot een grote prijs op het valt. Ik hoorde vanavond van Uw stichting en hoorde van de oplichterij van onze staat, en dit vindt ik een groot schandaal.

Tjon Pon Fong, 14-08-2008 04:56 #2
Zo blijkt dan maar weer: De Nederlandse Staat als gelegaliseerde schurk. Waarom wordt er geen groot onderzoek verricht naar al die zogenaamde uitgekeerde bedragen? Zodra men de burgers geld wil ontfutselen wordt er snel een wetje in elkaar gezet, kruimeldieven worden met veel tam tam opgepakt en berecht, maar als het om de grote witteboorden criminelen gaat zwijgt men als het graf. Als u bedenkt dat de officieren van justitie een belangrijke rol spelen bij het aangeven van strafbare feiten (geen aangifte door de o.v.j., dan geen rechtszaak), dan weet u in welke hoek er ook gezocht moet worden naar de witteboorden criminelen indien het gaat om strafbare feiten gepleegd door de overheid. Wordt het geen tijd om daar schoonschip te maken? Van parlementsleden hoeven wij ook niet veel te verwachten; als puntje bij paaltje komt huppelen die braafjes achter hun ministers aan… Reactie infoteur, 14-08-2008
Geachte Tjon Pon Fong,

Hartelijk dank voor uw scherpe reactie.
U heeft het volledig bij het rechte eind.
Ik deel derhalve uw visie en mening.

Helaas is door de eeuwen duidelijk zichtbaar, dat de basis nimmer is gewijzigd: de machthebbenden vullen als ouderwetse landheren rijkelijk de zakken en de burgers worden verplicht al het geld in te leveren. Oplichting en Misleiding alom.

Met vriendelijke groet,
Alexandra

Henk Rolink, 30-05-2008 16:29 #1
In de uitzending bij radar, enkele weken geleden, is aangeven dat degenen die al voor 1-1-2008 meespeelden met de staatsloterij en dit kunnen aantonen, gezamenlijk proberen verhaal te halen bij staatsloterij organisatie. Ik kan hierover niets vinden op 'sites". Kunt u mij mischien aangeven waar ik verdere gegevens kan vinden. Reactie infoteur, 30-05-2008
Geachte heer Rolink,

Dat betreft de organisatie met de website http://www.loterijverlies.nl.

De organisatie vraagt 25 euro per persoon om mee te beginnen. Vervolgens kunnen er andere kosten zijn. Daarnaast staat/stond de website vol spel- en taalfouten.

Het initiatief op zich, zou geweldig goed zijn. Maar door het verzoek van loterijverlies aan slachtoffers van de Staatsloterij, om wederom eerst te betalen, om vervolgens maar af te wachten of een zaak tegen de staat uberhaupt ooit gewonnen zou kunnen worden, wekt het vooralsnog geen vertrouwen.

De staat is inmiddels reeds een procedure begonnen bij de EU om loterijverlies te verbieden. Juist omdat loterijverlies geld vraagt. Het gevecht zou derhalve al over kunnen zijn, voor het begonnen is.

Feit blijft, dat het onacceptabele praktijken zijn geweest. Eeuwenlang…

Met vriendelijke groet,
Alexandra

Infoteur: Alex
Laatste update: 12-06-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Reacties: 28
Schrijf mee!