InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Informatie over de App Serenity voor iPhone - Tips & tricks

Informatie over de App Serenity voor iPhone - Tips & tricks

Wanneer je even helemaal tot rust wilt komen na een drukke of stressvolle dag dan is de App Serenity voor de iPhone, iPad of iPod Touch ideaal. Serenity is een App waarmee je rustige muziekjes en geluiden kunt beluisteren, waardoor je rustiger en relaxed wordt. Wat kun je er allemaal mee en hoe werkt het? Lees hier alles over de Serenity App.

Wat is Serenity?

Tap Tap Tap heeft in begin 2012 een app bedacht om je helemaal tot rust te brengen. Je kunt kiezen uit dertig verschillende rustgevende animaties met geluid of muziek. Deze animaties met geluid of muziek kun je via AirPlay afspelen op andere AirPlay-apparaten zoals een Apple TV of je AirPlay speakers. Je kunt de App ook openen op je iPhone, iPad of iPod. Er zijn verschillende soorten geluiden en muziek. Je kunt denken aan video's met geluiden en beelden van een brandende kaars, mooie natuurvelden of vallende regen. Omdat er zoveel te kiezen valt zit er voor bijna iedereen wel iets bij, waardoor je je snel ontspant en je even een moment voor jezelf hebt.

Verschillende categorieën

Er zijn vijf categorieën, in elke categorie zitten zes video's. De lieve video's bevatten een vogeltje, een konijn, een puppy en een kat die zich uitrekt. De app kan je ook op de achtergrond gebruiken. De muziek gaat dan nog steeds door en het beeld kan je uitschakelen. Voorbeelden van categorieën zijn:
  • Water
  • Ruimte
  • Vuur
  • Abstracte animaties
  • Overige natuureffecten

Slaapproblemen

Wanneer je last hebt van slaapproblemen, wanneer je bijvoorbeeld moeilijk in slaap kunt vallen, dan is deze App ook erg handig. In de App zit een timer-functie ingebouwd, wat ervoor zorgt dat de video na een bepaalde tijd stopt. Deze tijd kun je zelf instellen. Je hoeft hierdoor niet meer, wanneer je bijna slaapt, de App uit te zetten. Je kunt je ontspannen en in slaap vallen zonder je hier zorgen over maken. Daarnaast bespaart het de batterijen van je iPhone wanneer je in slaap gevallen bent. Een animatie kun je instellen van vijf minuten tot twaalf uur.

Goede kwaliteit

Er zijn nog meer ontspannings-Apps, maar hier weet Serenity zich goed van de onderscheiden. Zo heeft Serenity een veel groter aanbod van geluiden en beelden. Een ander voordeel is dat het niet opvalt dat de animaties zich herhalen, het geluid stopt niet maar loopt door zonder dat je dit in de gaten hebt. Een ander voordeel is dat het beeld niet op zwart gaat wanneer je er niet aan komt. Wanneer je het scherm aanraakt krijg je drie knoppen in beeld:
  • Met het middelste knopje pauzeer je de animatie
  • Je gaat terug naar het menu met het pijltje
  • Rechts bovenin staan een timer waarmee je de tijd in kan stellen.

AppleTV

Je AppleTV krijgt vleugels met Serenity. Je kunt dankzij deze App dertig ontspannende video's van hoge kwaliteit afspelen op je scherm. Om een paar bijvoorbeeld te geven kun je denken aan een open haard, brandend vuur of een vissenkom. De grootte van het scherm wordt volledig benut, het maakt niet uit of je je iPhone horizontaal of verticaal vasthoudt. De beelden blijven zich herhalen en het geluid blijft doorspelen. Bij elke animatie verschilt de muziek en je kunt, wanneer je een geluid zat bent, eenvoudig naar de volgende of de vorige animatie gaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nike + iPod: hardlopen met muziek en GPSNike + iPod is een hardloopconcept van Nike en Apple. Met (Nike) hardloopschoenen, een iPod en een Nike+ chip in je scho…
Jailbreaken van een iPod of iPhone, wat is dat?Jailbreaken is ook wel het openbreken van het bestandssysteem van een iPod of iPhone. Letterlijk betekent het: uit de ge…
De iPhone 3G, de nieuwe iPhoneDe iPhone 3G, de nieuwe iPhoneDe nieuwe iPhone 3G is vanaf 11 juli 2008 verkrijgbaar. Deze nieuwe iPhone is veel veranderd ten opzichte van de iPhone…
Muziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenMuziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenApple heeft met de iPod Nano, iPod Touch, iPod Shuffle, iPhone, iPad en iPad mini systemen op de markt gebracht die muzi…
Bronnen en referenties
  • http://ilogs.nl/blog/771-pak-een-moment-van-rust-na-een-stressvolle-dag-met-serenity-voor-iphone
  • http://www.iphoneclub.nl/164385/serenity-ontspannings-app-van-de-makers-van-camera-review/

Reageer op het artikel "Informatie over de App Serenity voor iPhone - Tips & tricks"

Infoteur: Dazzeltje
Laatste update: 16-04-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!