InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Rome Total War: verover Europa

Rome Total War: verover Europa

Rome Total War is een computer spel uit de 'Total War' serie van Sega. Deze spellen zijn stuk voor stuk grote hits geworden. Een uiterst gedetailleerd strategie spel. In Rome Total War begint de speler met 1 van de 3 families waaruit het Romeinse Rijk, dat op dat moment pas een deel van het huidige Italië beslaat, en heeft hij het doel om Europa te veroveren. Later kan de speler, door andere 'factions' uit te roeien, de 'factions' die hij heeft verslagen spelen. Ook is er de mogelijkheid om historische veldslagen na te spelen. Bijvoorbeeld een veldslag van Hannibal tegen de Romeinen.

Campagne Game

Om te winnen moet de speler niet alleen een veldslag strategisch kunnen leiden, maar ook zijn land financieel gezond houden, de inwoners gelukkig houden, en technologische ontwikkelingen realiseren.

de campagne gamel is opgedeeld in 2 delen.
  • Veldslagen
  • Campagne

Veldslagen

Bij veldslagen beschikt de speler over het leger dat hij zelf op de been heeft gebracht in zijn campagne. Door goed gebruik te maken van je omgeving en troepen kan je de vijand verslaan. Dit heeft natuurlijk positieve gevolgen voor je campagne.
Voor de veldslag begint krijgt de speler de mogelijkheid zijn troepen op te stellen. Hier hangt de uitslag van de veldslag voor een groot deel vanaf.

Troepen

Troepen zijn natuurlijk niet allemaal even sterk. Hoe verder de steden van de speler zijn ontwikkeld, hoe beter de troepen zijn ontwikkeld. Rekrutering van goede troepen kost natuurlijk meer geld dan die van basis troepen.

Gaius Marius

Wanneer er gespeeld wordt met 1 van de Romeinse families, en de speler bereikt het jaar 243 BC, komen er nieuwe troepen beschikbaar. Dit vanwege het historische feit dat Gaius Marius het voor het hele volk mogelijk maakte zich het Romeinse leger te voegen ( men kon een lening sluiten voor een wapenrusting, wat daarvoor onbetaalbaar was. De kosten van de wapenrusting werd ingehouden op het loon van de soldaat)

Campagne

De campagne bestaat uit een kaart van europa. Door troepen te verplaatsen van stad tussen je steden, gebouwen te ontwikkelen in je steden en te spelen met belastingniveaus, houdt de speler zijn volk tevreden terwijl zijn macht groeit.

Beurten

de Campagne wordt gespeeld door middel van beurten. Als de beurt begint ontvangt de speler de belastingen, winst van handel, en zijn de bouwwerkzaamheden en rekruteringen gevorderd. Ook hebben legers weer de mogelijkheid zich te verplaatsen net als diplomaten en spionnen.

De Senaat

Als er met de Romeinse families gespeeld wordt, krijgt de speler te maken met de senaat. Vanuit de senaat zal de speler opdrachten krijgen, hoe beter de senaat tevreden wordt gesteld, hoe beter het Rijk van de speler beloond zal worden.

overwinning

De speler wint de campagne als hij 50 steden/ dorpen in handen heeft waaronder Rome. Dit betekent in praktijk dat de speler ongeveer het hoogtepunt van het 'echte' Romeinse Rijk moet evenaren.

Historische veldslagen

De historische veldslagen bestaan slechts uit het deel veldslagen van de campagne game.
Hier bepaalt de speler echter niet zijn eigen troepen maar krijgt een aantal troepen dat bepaald wordt door historische feiten. Voordat de veldslag begint krijgt de speler ook een filmpje te zien hoe de echte generaal de slag heeft gewonnen. Als de speler deze tactieken goed nabootst zal hij de slag winnen.

Barbarian Invasion

Bij 'Rome Total War' is ook een uitbreiding verkrijgbaar. 'Barbarian Invasion'. Bij deze uitbreiding is het romeinse rijk in verval aan het raken. Er zijn mogelijkheden om het Romeinse rijk te behouden, maar ook om het te vernietigen met stammen als de Franken, de Saksen, enzovoort.
Bij deze uitbreiding horen ook nieuwe soorten troepen. Als logisch gevolg van het verstrijken van de historische tijd.
© 2010 - 2019 Arjenvanveen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Total War Attila: release 2015, pre-order en serie Total WarIn februari 2015 komt het strategiespel Total War Attila (TWA) uit. Deze game, van de maker The Creative Assembly en Jap…
Samenhang koerswinst, dividendrendement en Total ReturnRendementen van aandelen en beleggingsfondsen is een veel besproken onderwerp onder beleggers. Maar wat is nu het versch…
FOETSJE strategie marketingplanBij het schrijven van een marketingplan komt u vaak op veel ideën en strategieën. Veel van deze ideën worden al eerder i…

Reageer op het artikel "Rome Total War: verover Europa"

Infoteur: Arjenvanveen
Gepubliceerd: 15-09-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!