InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven!

LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven!

LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven! Nagenoeg iedereen kent LEGO, de legosteen werd in 1958 in de huidige vorm op de markt gebracht, je kunt er onbeperkt mee bouwen. Het steentje, dat al twee keer is uitgeroepen tot speelgoed van de eeuw, wordt nu ingezet bij LEGO Spellen. Dit zijn geen gewone spellen, ze zijn gemaakt om veranderd te worden!

De verschillende spellen

Minotaurus/Avontuur in het labyrint

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 20 tot 30 minuten
  • Prijs: 24,99 euro
  • Korte omschrijving: De machtige Minotaurus is een mythologisch wezen, hij woont in een labyrint waar hij een geheime tempel bewaakt. Het is de bedoeling dat je als eerste je helden naar de tempel voert, de Minotaurus ontwijkt en hindernissen opbouwt voor je tegenstanders.

Ramses Pyramid/Spanning en strategie

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 8+
  • Speelduur: 20 tot 40 minuten
  • Prijs: 24,99 euro
  • Korte omschrijving: De Mummiekoning Ramses wil heel Egypte veroveren met zijn mummieleger. Jij neemt het op tegen Ramses, maakt de kristal-codesloten op iedere laag open om naar de top van de piramide te klimmen. Verover de kroon van de Mummiekoning en de schat in de piramide. Bij dit spel moet je handig en slim zijn en een goed geheugen hebben. Je kunt tegen elkaar spelen of het samen opnemen tegen Ramses.
  • Aardig detail: dit spel is ontwikkeld in samenwerking met de bekroonde spelontwerper Reiner Knizia. Zijn spel Keltis werd Spiel des Jahres in 2008, het is een onderscheiding die wordt toegekend aan bordspelen. De prijs heeft veel invloed, niet alleen in Duitsland.

Magikus

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 6+
  • Speelduur: 10 tot 20 minuten
  • Prijs: 10,99 euro
  • Korte omschrijving: Bij dit spel gaat het erom wie er als eerste de toverdrank in de ketel brouwt. Met hulp van de wijze uil moet je proberen om als eerste de vier speciale ingrediënten van de plank te halen. Je kunt tegenstanders dwarsliggen door ingrediënten van ze te stelen, zo heb jij meer kans om te winnen.

Robo Champ

  • Aantal spelers: 2 tot 3 personen
  • Geschikt voor: 6+
  • Speelduur: 10 tot 15 minuten
  • Prijs: 10,99 euro
  • Korte omschrijving: Er wordt een wedstrijd gehouden in de robotfabriek. Als je als eerste een robot kan maken van alle onderdelen met de goede kleur dan win je de trofee van het jaar en de titel van Robo Champ. Wordt er een onderdeel van je afgepakt dan moet je deze terug zien te stelen.

Monster 4/Griezelig speelplezier

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 15 tot 20 minuten
  • Prijs: 14,99 euro
  • Korte omschrijving: Het is nacht, op het kerkhof komen monsters tevoorschijn. Ze gaan samen met de skeletten spelen. De eerste speler die vier monsters op een rij krijgt wint. Kijk uit voor de spin!

Lava Dragon/Uitdaging aan de top!

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 15 tot 25 minuten
  • Prijs: 14,99 euro
  • Korte omschrijving: Je moet de draak van de top van de vulkaan afhalen. Onderweg moet je de lava ontwijken en je tegenstanders de weg versperren.

Pirate Code/Spel voor strategen

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 8+
  • Speelduur: 15 tot 25 minuten
  • Prijs: 14,99 euro
  • Korte omschrijving: Wie is de slimste piraat, probeer de geheime codes van je tegenstanders te raden vóór ze die van jou te weten komen. Lukt dat, dan word je de piratenkoning.

Race 3000/Plezier op de racebaan

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 20 tot 30 minuten
  • Prijs: 22,99 euro
  • Korte omschrijving: Gebruik sluipweggetjes, inhaalmanoeuvres, of zet je turbo booster in om voorbij je tegenstanders te komen. Kom je als eerste over de finish dan win je de trofee. Let op olievlekken onderweg, ontwijk ze door van baan te wisselen.

Lunar Command/Voor logische denkers

  • Aantal spelers: 2 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 15 tot 30 minuten
  • Prijs: 26,99 euro
  • Korte omschrijving: Bouw als eerste voldoende ruimtestations om een bemanning van robots en astronauten te herbergen. Je kunt je tegenstanders vertragen door UFO’s op ze af te sturen. Wie als eerste een volledige bemanning bij elkaar brengt is de winnaar en mag de maanraket de lucht insturen.

Creationary/Het perfecte spel voor familiefeestjes

  • Aantal spelers: 3 tot 8 personen
  • Geschikt voor: 7+
  • Speelduur: 30 tot 60 minuten
  • Prijs: 39,99 euro
  • Korte omschrijving: Gooi de dobbelsteen en kies uit vier bouwcategorieën: voertuigen-gebouwen-natuur-voorwerpen. Je mag je bouwkunst tonen in een van de drie moeilijkheidsgraden. Het is de bedoeling dat je de andere spelers laat raden wat je aan het maken bent. Fantasie, creativiteit, bouwvaardigheid en geheugen zijn belangrijk bij dit spel.

Harry Potter Hogwarts/Beleef de magie!

  • Aantal spelers: 2 tot 4 personen
  • Geschikt voor: 8+
  • Speelduur: 20 tot 40 minuten
  • Prijs: 34,99 euro
  • Korte omschrijving: Het kan moeilijk zijn om de weg te vinden in de Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. De trappen bewegen en er zijn geheime gangen. Probeer als eerste een weg te vinden door het kasteel en verzamel alle huiswerkelementen voordat je terugkomt naar jouw leerlingenkamer.

LEGO Spellen zijn gemaakt om veranderd te worden

Maar wat kun je dan veranderen:

  • het speelveld
  • de LEGO dobbelsteen
  • zelfs de regels

Je kunt dus van een spel je eigen spel maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
Lego op je computer!Lego op je computer!Wie heeft er niet als kind met Lego gespeeld? Lego, gekleurde blokjes die je op alle mogelijke manieren kon combineren t…
Wat is een AFOL?Wat is een AFOL?In dit artikel wordt ingegaan op de betekenis van AFOL. Ook zijn er andere afkortingen hiervan afgeleid. In ieder geval…
De geschiedenis van LEGODe geschiedenis van LEGOWat is de geschiedenis van LEGO en welke ontwikkelingen heeft dit fantastische bouwspeelgoed doorgemaakt? LEGO is voor a…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Mwewering, Pixabay
  • Folder over LEGO Spellen

Reageer op het artikel "LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven!"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 21-03-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Special: Lego
Schrijf mee!