InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Nintendo DS, Cooking Guide: Can't Decide What to Eat?

Nintendo DS, Cooking Guide: Can't Decide What to Eat?

Nintendo DS, Cooking Guide: Can't Decide What to Eat? Cooking Guide: Can't Decide What to Eat is pas uit voor de Nintendo DS. Is het een game, of is het een kookboek?

Cooking Guide

Na de inmiddels bekende "games" in de serie Brain Training, welke heel erg populair zijn, brengt Nintendo in Nederland het spel Cooking Guide: Can't Decide What to Eat uit. Net zoals de Brain Training serie is hier niet echt sprake van een game. Nintendo speelt hiermee in op publiek met andere interesses dan gaming. Deze game is echt meer een kookboek, dan een spel, maar dan een kookboek waarmee je meer kan dan er in bladeren en recepten bekijken.

Wat voor kookboek?

Cooking Guide: Can't Decide What to Eat? is een in interactief kookboek. En wat voor een kookboek! Zeer uitgebreid, met stap voor stap handleiding hoe je de recepten klaar moet maken. Er zijn instructiefilmpjes die de verschillende stappen laten zien. Het kookboek bevat 250 recepten, uit verschillende delen van de wereld. Je kunt op de wereldkaart een land kiezen, om een gerecht uit dat land te koken.

De belangrijkste mogelijkheden

  • recepten kiezen op land van herkomst
  • recepten kiezen op hoeveelheid calorieën
  • recepten kiezen op moeilijkheidsgraad
  • recepten kiezen op tijdsomvang
  • kiezen van de kookmethode
  • kookwekker
  • boodschappenlijstje (je kunt je NDS zelfs meenemen naar de supermarkt en aanvinken wat je al in je karretje hebt liggen)
  • duidelijke instructies voor diverse technieken die bij het snijden en koken gebruikt worden.

Bladeren

Om je handen vrij te hebben tijdens het koken, is er een spraakfunctie ingebouwd, door commando's zoals "continue" te geven, kun je naar de volgende stap of pagina gaan. Enig nadeel hierbij is, dat wanneer je aan het rommelen bent met je potten en pannen, de NDS het geluid wel eens als een opdracht kan opvatten. Dan moet je weer terug (met de knopjes) naar waar je gebleven was.

Enthousiast?

De eerste recensies over dit spel zijn enthousiast. De uitleg van het kookboek en de stap voor stap handleiding is zo duidelijk dat iedereen met behulp hiervan zou moeten kunnen koken. Ook zijn de technieken die worden uitgelegd professioneel, ze zijn net zoals echte opgeleide koks ze zouden uitvoeren.
Bent u enthousiast en geïnteresseerd? Bekijk de Demo op de website van Nintendo.

Prijs in verhouding tot kookboek

De prijs van Cooking Guide: Can't Decide What to Eat? ligt rond de 30,--. Een goed kookboek komt daar dicht in de buurt, maar is niet interactief.

Nadelen

  • De geluidssensor pikt soms geluiden op van "gerommel" met potten en pannen en registreert dit dan als opdracht
  • Cooking Guide: Can't Decide What to Eat? is volledig Engelstalig, lastig voor mensen die niet goed Engels begrijpen. Er is wel een lijst met de vertaling van de ingrediënten te downloaden op de website van Nintendo

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Runescape level 1-99 Cooking GuideRunescape is een spel wat beheert wordt door Jagex ltd. Het belangrijkste aspect van Runescape is het trainen van je ski…
Game Boy Micro: klein maar fijn!De Game Boy loopt al heel wat jaren mee in de markt van de handheld consoles. Jaren geleden hadden we de grote lompe Gam…
Nintendo 3ds kopenNintendo 3ds kopenNa de gameboy, Nintendo ds, ds light komt nu de Nintendo 3ds. Met de Nintendo 3ds wordt het spelen van de spelletjes nog…
Spelbespreking: Cooking Guide - Can't Decide What to Eat?Spelbespreking: Cooking Guide - Can't Decide What to Eat?De 'Cooking Guide: Can't Decide What to Eat?' is een interactieve kookgids voor de Nintendo DS die deel uitmaakt van Tou…
Japans bedrijf NintendoAlle gameliefhebbers kennen het merk Nintendo. Het heeft tenslotte een rol in hun leven gespeeld. Nintendo staat bekend…

Reageer op het artikel "Nintendo DS, Cooking Guide: Can't Decide What to Eat?"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 08-07-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Special: Computergames
Schrijf mee!