InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Het Drankspellenboek: cadeau voor hem

Het Drankspellenboek: cadeau voor hem

Het Drankspellenboek: cadeau voor hem Je kent het wel, een feestje wil maar niet echt loskomen. Een oplossing die vaak kan helpen is het spelen van een drankspel. Door de combinatie van alcohol en het speleffect zit de sfeer er al snel goed in. Wist je dat er tientallen drankspellen zijn? Een overzicht van alle bekende drankspellen is verzameld in Zuip! Hét Drankspellenboek. Het Drankspellenboek van Zuip! is een leuk cadeau voor hem, bijvoorbeeld voor een verjaardag of Vaderdag.

Het Drankspellenboek

Het Drankspellenboek is een bonte verzameling met beschrijvingen en uitleg over de meest uiteenlopende drankspellen. Het Drankspellenboek is het meest complete boek ter wereld wanneer het aankomt op volledigheid met betrekking tot het aantal drankspellen. Er zijn namelijk maar liefst veertig drankspellen beschreven en uitgelegd. Het Drankspellenboek is geschreven door vier studenten uit Enschede.

Verkooppunten en kosten

Zuip! Hét Drankspellenboek is uiteraard via de webshop van Zuip! te koop en kost 9,95 per exemplaar. Het Drankspellenboek wordt tevens verkocht via diverse andere online wederverkopers. Tenslotte is het Drankspellenboek ook te koop bij enkele winkelketens, waar bijvoorbeeld de Expo een voorbeeld van is.

Cadeau voor hem

Het Drankspellenboek van Zuip! is vooral enorm geliefd onder studenten en is terug te vinden op menig studentenkamer. Het Drankspellenboek wordt vooral veel gebruikt door mannen. Mocht je bijvoorbeeld twijfelen over wat je een collega, vriend of studerende zoon cadeau wilt geven? Mogelijk is Het Drankspellenboek dan een origineel cadeau voor hem. Misschien speel je zelf dezelfde avond al wel mee in één van de spellen.

Inhoud Drankspellenboek

Het Drankspellenboek is opgebouwd uit meerdere hoofdstukken. De drankspellen zijn onderverdeeld over een drietal hoofdstukken, namelijk kaartspellen, conversatiespellen en dobbelspellen. Per spel zijn er algemene kenmerken weergegeven zodat je eenvoudig kunt zien welk spel geschikt is. In de algemene kenmerken lees je bijvoorbeeld het aantal spelers dat benodigd is, welke attributen je nodig hebt (bijvoorbeeld dobbelstenen of glazen), de tijdsduur van een spel, enzovoorts. Een bekend fenomeen na een avondje doorzakken is de beruchte kater. Het Drankspellenboek geeft ook de beste anti-kater tips.

Kaartspellen

Op de één of andere manier doen kaartspellen het altijd goed op sociale gelegenheden. Het is de ontspannen sfeer die heerst tijdens het leggen van een kaartje die de populariteit mogelijk kan verklaren. In Het Drankspellenboek is uitleg gegeven over enkele bekende kaartspellen zoals Negenennegentigen, het Koningen Bierspel, enzovoorts.

Dobbelspellen

De dobbelsteen is de gemeenschappelijke deler in tal van spellen door de eeuwen heen. Een dobbelsteen biedt iedereen gelijke kansen, het komt immers niet op kennis of kunde aan. Bij spellen met een dobbelsteen is de factor geluk namelijk allesbepalend. In het Drankspellenboek zijn tien dobbelspellen opgenomen, waarvan het spel Mexxen toch wel de meeste bekendheid geniet.

Conversatiespellen

Tenslotte bevat Het Drankspellenboek bijna twintig zogenoemde conversatiespellen. Deze conversatiespellen zijn spellen die goed in een groter gezelschap gespeeld kunnen worden en waarbij meestal meer attributen nodig zijn. Zo heb je bij het spel Hamertje Tik onder andere een hamer en spijkers nodig, bij het spel Pong heb je dan weer een lange tafel, een pingpongbal en rietjes nodig, enzovoorts.
Gerelateerde artikelen
Knutselen voor vaderdagKnutselen voor vaderdagVaderdag komt er weer aan en wat is er leuker dan een zelfgemaakt cadeautje te kunnen geven aan papa.
Vaderdag 2012: wat geef je papa op Vaderdag?Vaderdag 2012: wat geef je papa op Vaderdag?Niet alleen worden de moeders van Nederland elk jaar in het zonnetje gezet. Ook de vaders mogen we niet vergeten en krij…
De leukste Vaderdagcadeaus: Vaderdag 2013De leukste Vaderdagcadeaus: Vaderdag 2013Welk cadeau kunnen we vader geven op Vaderdag? Wat valt er allemaal te denken rondom de dag waar vader centraal staat? P…
Cadeau voor hem  Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Vaderdag: Orginele en leuke cadeautips voor mannenVaderdag: Orginele en leuke cadeautips voor mannenLeuke cadeautips voor mannen zijn altijd welkom. Iedere 3e zondag in juni van een jaar vieren we Vaderdag. Vaderdag is e…
Bronnen en referenties
  • Zuip! Hét Drankspellenboek
  • http://www.zuip.nl

Reageer op het artikel "Het Drankspellenboek: cadeau voor hem"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 28-02-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!