InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Tips om een goed FIFA FUT team te maken

Tips om een goed FIFA FUT team te maken

Tips om een goed FIFA FUT team te maken Steeds meer mensen spelen FIFA 15 en dan vooral het FUT gedeelte, het ultimate team waarin je zelf aan het spelen gaat met je elftal tegen de opstellingen van de computer of de opstellingen van andere spelers. Op dat moment wordt jouw FIFA team pas echt getest, want door te spelen kom je erachter of jouw team ook echt zo werkt als dat jij bedacht hebt. In FIFA FUT 15 is het net even wat moeilijker om te kunnen winnen, je hebt zeker een goed team nodig om bijvoorbeeld de top drie divisies te halen in de online modus. Hoe bouw je nou een goed FIFA team waarmee je ook echt wedstrijden kunt winnen en waar moet je op letten bij het samenstellen van het elftal?

Het gaat om de meters

Het FIFA FUT elftal heeft iets nodig waar je goed op moet letten. In de Engelse versie heet dit de chemistry en dat is de meter die je vlak naast de sterren van jouw elftal ziet staan. Die meter moet eigenlijk gewoon op 100 staan om een goed samenwerkend team te hebben dat samen kan spelen. Dit kun je bereiken door te zorgen dat je spelers hebt die allemaal dezelfde nationaliteit hebben, of die in dezelfde competitie spelen. Zo kun je spelen met alleen maar Spaanse spelers, of spelers die in de Bundesliga spelen. Beide varianten geven zeker een teamgeest van 100.

Maar wat als je nou zelf een FIFA FUT team samen wilt stellen uit spelers die jij interessant vindt? Dan moet je zorgen dat de verschillende spelers onderling met elkaar communiceren om zo een lijntje te maken dat groen of oranje is, maar niet rood. Stel je voor dat je vooral Nederlanders hebt, maar één spits is een Duitser die in de Bundesliga speelt? Dan kun je dus Robben ernaast zetten, dat is een Nederlander die in Duitsland speelt.

Krijg je het allemaal net niet rond, dan is er een trucje dat niet veel mensen kennen. Kies voor een coach uit het land van de meeste van jouw spelers. Dan zal de meter ineens op 100 staan!

Is dat alles?

Nee, dat is alleen hoe de teamgeest van het hele team werkt. Dat wil niet zeggen dat de individuele spelers ook op vol vermogen zullen spelen. Sterker nog, het kan maar zo zijn dat een speler op 30% speelt, terwijl het hele team toch 100 heeft. Hoe komt dat? De teamgeest van de speler als individu wordt bepaald door de spelers om hem heen en de positie waarop hij speelt. Zet je een middenvelder in de spits, dan zal je zien dat hij een lagere teamgeest krijgt (vaak 3 of 4). Hij wil daar simpelweg niet spelen. Omring je een speler met spelers waar hij geen verband mee heeft en alleen maar rode lijntjes heeft, dan heb je een probleem. Zijn teamgeest zal dan heel hard dalen.

Ook hier geldt de truc van de trainer. Heb je Navas staan als RM en is zijn teamgeest 8? Zet dan een Spaanse coach op het elftal en Navas is weer helemaal de volle 9 punten aan teamgeest.

Rode lijntjes in FIFA FUT

Heb je rode lijntjes tussen je spelers in het overzicht staan, dan kun je twee dingen doen. Je kunt inschatten dat je zelf goed genoeg bent om het verschil op te heffen in de wedstrijd, of je kunt de opstelling aanpassen. Er kunnen andere spelers naast gezet worden, maar dat is niet in alle gevallen mogelijk. Sterker nog, vaak kom je gewoon niet uit met de reservebank erbij. Wat je dan kunt doen, is kijken of er een andere opstelling is die je kunt gebruiken waarbij er meer mogelijk is. Kan dat ook niet, dan kun je een kaartje kopen op de markt. Hiermee kun je van een CM een CAM maken bijvoorbeeld, waarmee hij blij zal zijn op de positie waar hij speelt.

Het belang van een goed FIFA team

Zonder een goed team is het moeilijk om te winnen. Rode lijntjes betekenen voorzetten die niet aankomen, passes die gemist worden en meer. Een lage teamgeest betekent dat de speler minder goed speelt dan hij kan. Wil je echt het hoogste niveau halen en veel munten in FIFA winnen, dan moet je zorgen dat je team helemaal in orde is.
© 2015 - 2019 Historia, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
FIFA coins online kopen via een Mule AccountDe Ultimate Team-functie is een erg populaire functie in het voetbalsimulatiespel FIFA 16, je kunt er zelf je gedroomde…

Reageer op het artikel "Tips om een goed FIFA FUT team te maken"

Infoteur: Historia
Gepubliceerd: 18-01-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!