InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Call of Duty 4 : Modern Warfare

Call of Duty 4 : Modern Warfare

Call of Duty 4 : Modern Warfare Waar Call of Duty 1 t/m 3 zich in de 2e wereldoorlog afspeelden, zijn de makers nu overgegaan naar de moderne tijd. Je hebt de modernste wapens tot je beschikking terwijl je speelt voor de US. Marines of het Engelse Spec. Ops. Eenmaal aan deze game beginnen is gevaarlijk. Binnen de kortste keren wil je niet meer stoppen! Wanneer je Call of Duty: Modern Warfare voor het eerst speelt valt direct het heldere beeld op. Fantastische details springen tevoorschijn op je scherm. Op de game-hoes wordt al aangegeven door 'game informer': The most photo-realistic game we've ever seen. Nou, dat klopt. Helaas was toen Crysis nog niet uit, maar Cod4 kan daar toch aardig de strijd mee aan. Pluspunt bovendien is dat het speelbaar is op een redelijk systeem, wat niet over crysis gezegd kan worden.

Singleplayer:

De singleplayer campagne speelt als een film. De missies spelen zich af in verschillende werelddelen waar je probeert een extremistische afscheidingsbewegingen uit te schakelen. Dit gevecht wordt door verschillende partijen gevochten, namelijk als: Spec. forces van de US marines of als Britse SPec ops. Wanneer het duidelijk wordt wie de leider van de oppositie is, wordt je mee terug naar het verleden genomen waar je samen met je toenmalige commander, als sniper, een toenmalige leider moet uitschakelen. Deze missie vindt plaats in het verlaten Chernobyl.

Hoewel de singlepayer wat kort is, is het geweldig opgebouwd. Zeker de Chernobyl missie is leuk. Verder bevind je je als boordschutter aan boord van een AWAC o.i.d. waar je de troepen met verschillende wapens van boven af luchtsteun geeft terwijl ze zich terugtrekken..... en even later bevind je je midden in een reddingsactie om een neergeschoten helikopterpiloot het leven te redden.... gevolgd door een wat verderop exploderende atoombom..... tja... kortom volop actie.

Bonus!

Na het uitspelen van de single-player (en de credits gezien hebt) volgt een bonus level. Je bevindt je in een vliegtuig dat gekaapt is. De bedoeling is dat je de VIP redt die gegijzeld wordt..... spannend!

Wanneer de missies uitgespeeld zijn komt er een arcade game vrij. Hierbij wordt er een score bijgehouden van het aantal kills dat je tijdens het opnieuw spelen van de campagne maakt.

De multiplayer

Heel verslavend.... de gevechten vinden plaats op een vrij klein speelveld (zeker wanneer je het met de battlefield games vergelijkt, maar je hebt dan ook geen voertuigen.) Je kan kiezen tussen de geallieerde strijdkrachten en de opposing forces. Daarnaast heb je de beschikking over een uitgebreid arsenaal standaard wapens. Deze wapens zullen naarmate je in rang stijgt (meer xp points) diverse upgrades krijgen. Ook komen er nieuwe wapens vrij.

Spelmodus

  • Free for all: Iedereen voor zich, geen teams.
  • Domination: Vlaggen veroveren. Meer vlaggen veroverd is meer punten.
  • Team- deathmatch: Zoveel mogelijk kills maken met je team. Elke kill is een punt voor jouw team tot een bepaald maximum.
  • Sabotage: Een bepaalde doel moet worden opgeblazen met een bom. Tegenpartij probeert dit te voorkomen.
  • Headquarters: Probeer een hoofdkwartier te veroveren en bezet te houden. Dit levert veel xp op.

Systeemeisen

Minimale systeemeisen

  • CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz of AMD Athlon 64 2800+ processor of een 1.8Ghz Dual Core Processor of beter ondersteund
  • RAM: 512MB RAM (768MB voor Windows Vista)
  • Hardeschijf: 8GB vrije ruimte op de hardeschijf
  • Videokaart: Nvidia Geforce 6600 of beter of ATI Radeon 9800Pro of beter

Aanbevolen Systeemeisen

  • CPU: 2.4 GHz dual core of beter is aanbevolen
  • RAM: 1GB voor XP; 2GB voor Vista is aanbevolen
  • Videokaart: 3.0 Shader Support aanbevolen. Nvidia Geforce 7800 of beter of ATI Radeon X1800 of beter
© 2007 - 2019 Rvermaat, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Call of Duty Advanced Warfare: Cheats, info en tipsVanaf 4 november 2014 is het nieuwste spel in de Call of Duty reeks wereldwijd te koop voor de PlayStation 4, Xbox One,…
Geschiedenis van Call of DutyGeschiedenis van Call of DutySinds 2003 is Call of Duty een van de meest gespeeld shooters ter wereld. Waar waar komt het spel eigenlijk vandaan. Cal…
Call of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapensCall of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapensCall of Duty Infinite Warfare is een schietspel voor de Playstation 4, Xbox One en de pc. De first-person shooter game i…
Bronnen en referenties
  • www.callofduty.com
  • www.callofduty.nl

Reageer op het artikel "Call of Duty 4 : Modern Warfare"

Infoteur: Rvermaat
Gepubliceerd: 27-11-2007
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!