InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Triqo, constructiespeelgoed: actie Coop, Deen, Boni, Poiesz

Triqo, constructiespeelgoed: actie Coop, Deen, Boni, Poiesz

Eind augustus 2011 is het constructiespeelgoed Triqo, van ontwerper Nico Heimans in de markt gezet. De introductie is gekoppeld aan een actie de supermarktketens Coop, Deen, Boni, Poiesz, Agrimarkt, De Boerenschuur en MCD supermarkten. Bij besteding van 10,00 aan boodschappen krijg je telkens één bouwelementje. Triqo is voornamelijk bestemd voor kinderen. Met de Triqo introductie actie worden ook de Clini Clowns financieel ondersteund en worden Triqo's uitgedeeld in ziekenhuizen.

Wat is Triqo?

Triqo is een modulair 3D bouwsysteem met name voor kinderen, waarmee op een eenvoudige wijze talloze figuren, vormen en modellen gemaakt kunnen worden. Er zijn twee basisvormen in diverse felle kleuren: een driehoekige en een vierkante, met aan de zijkanten lipjes waarin een kliksysteem gestanst is, zodat de verschillende elementen aan elkaar bevestigd kunnen worden.
Kinderen kunnen er fantasiebouwsels mee maken, maar het kan ook als educatief middel worden ingezet in de klas. De Triqo is gemaakt van hoogwaardig gerecycled kunststof en is speelgoed, geschikt zowel voor binnen als buiten.

Introductie/spaaractie Triqo bij supermarkten

Op 27 augustus is het speelgoed in de markt gezet, een goed moment zo in de aanloop naar Sinterklaas.
Om het product extra te promoten is er een reclamecampagne gestart in samenwerking met diverse supermarkten, ondersteund door tv-spotjes. De Triqo's kunnen gespaard worden bij ca. 400 supermarkten van de ketens Coop, Deen, Boni, Poiesz, Agrimarkt, De Boerenschuur en MCD.
Op de bewuste lanceringsdag van de Triqo, zaterdag 27 augustus, werd in supermarkten aan meer dan 170.000 gezinnen een actiepakket overhandigd, met daarin 16 Triqo's.

Hoe werkt de spaaractie voor Triqo's en hoe lang is de looptijd?

De actie loopt t/m 8 oktober 2011 bij de deelnemende supermarkten. De consument ontvangt bij iedere 10,-- aan boodschappen en vaak bij actieproducten een gratis Triqo. Daarnaast kan men een los pakje kopen à 10 stuks voor 1.99.
In totaal zullen gedurende die periode meer dan 27.000.000 Triqo's worden weggegeven.
Tevens is er een Triqo bewaar box van Curver te koop voor 2.99, zo lang de voorraad strekt.

Triqo en de samenwerking met de Clini Clowns

Met de Triqos actie steunen de ondernemers de Clini Clows. Er worden Triqos uitgedeeld aan kinderen in verschillende ziekenhuizen en daarnaast doneren ze aan het einde van de actie een bedrag aan deze organisatie.

Speciale site Triqo's:Triqowereld.nl

Om de Triqo-rage ook online te ondersteunen is er een speciale Triqo-site online. Daar krijg je bouwvoorbeelden, er is een Triqo-game, een fotowedstrijd en verdere uitleg over het nieuwe speelgoed. Tevens kunnen er kleurplaten, met als thema de Tiqo gedownload worden.

Triqo in het buitenland

Het is de bedoeling Triqo wereldwijd te gaan exporteren. Eerst is Nederland aan de beurt.

Triqo beste speelgoed van 2011 in Amerika

In Amerika is Triqo al uitgeroepen als het beste speelgoed van 2011.

Ontwerper Nico Heimans en de ontstaansgeschiedenis van Triqo

De geestelijk vader en ontwerper/bedenker van de Triqo is Nico Heimans. Nico is al sinds 1980 actief werkzaam als zelfstandige op zowel grafisch als op 3D-gebied en heeft ruime ervaring in de kunststofindustrie. De eerste ideeën voor Triqo stammen al uit 1997.
Heimans zei over het feit dat het zo lang duurde voor het in de handel werd gebracht: "Het idee stond lange tijd in de ijskast, omdat ik bang was dat het een eigen leven zou gaan leiden op het moment dat ik het onder de aandacht zou brengen."

Hij wilde eerst weten hoe hij het merk, het model en de octrooi goed kon beschermen als intellectueel eigendom en hoe hij het zou gaan vermarkten, met welke partners en hoe hij het zou gaan financieren.

Ruud van Galen uit Apeldoorn, van ingenieursbureau CIB, werd uiteindelijk de technisch compagnon van Nico Heimans.
Ongeveer twee jaar werkten ze samen om het product te perfectioneren en de proefmatrijs te bouwen.

Tijdelijke samenwerking Heimans met supermarktketens

Over de samenwerking met de supermarkten zei Heimans: "Ik ben bereid om de licentie tijdelijk aan een groot concern te verkopen. Zodra de actie is afgelopen, ga ik zelf de markt weer op, maar dan zijn mijn kansen als zelfstandige veel groter omdat het product al een naam heeft opgebouwd."

Lees verder

© 2011 - 2019 Kroezenier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
30% Besparen op boodschappen? Koop huismerken en vergelijk!Waarom zou je voor een pot pindakaas of een pak waspoeder 10% meer betalen dan nodig? Toch doen consumenten dat. Gemak i…
Zegeltjes sparen: voordeliger dan sparen bij de bankZegeltjes sparen: voordeliger dan sparen bij de bankAls je graag ongemerkt wat wilt sparen lijkt het voor de hand te liggen dit via de bank, dus op een spaarrekening te doe…
Sojamelk zonder suiker kopenSojamelk zonder suiker kopenSojamelk zit qua voedingswaarde dicht tegen koemelk aan, maar is toch een stuk beter dan koemelk. Koemelk bevat namelijk…
Moord in de schaduw van zen van Oliver BottiniHou je van detectives als die van Holt, Aspe, ... dan is dit boek misschien ook iets voor jou. 'Moord in de schaduw van…
Salmonella-uitbraak: Besmette zalmproducten en symptomennieuws uitgelichtSalmonella-uitbraak: Besmette zalmproducten en symptomenSalmonella-uitbraak: Besmette zalmproducten en symptomen Sinds begin augustus 2012 was er in Nederland een sterke toenam…
Bronnen en referenties
  • www.triqo.com
  • www.nicoheimans.com
  • www.triqowereld.nl

Reageer op het artikel "Triqo, constructiespeelgoed: actie Coop, Deen, Boni, Poiesz"

Reacties

Jinny, 16-02-2015 21:47 #2
Waar kan ik de trigo, constructie kopen voor mijn kleinzoon

Klinkenberg, 15-06-2013 10:59 #1
Hallo
Ik had graag afbeeldingen voor het maken van triqo. alvast bedank ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

dank u
groeten mevr. klinkenberg

Infoteur: Kroezenier
Gepubliceerd: 02-09-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Reacties: 2
Schrijf mee!