InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > LEGO Ninjago: brengt je fantasie tot leven

LEGO Ninjago: brengt je fantasie tot leven

LEGO Ninjago: brengt je fantasie tot leven LEGO blijft leuk, het brengt je fantasie tot leven! Ieder kind kan wel iets van zijn gading vinden bij LEGO, van speelgoed met veel actie, avontuur en fantasie tot levensechte modellen. Er komen steeds dingen bij zoals in 2011 LEGO Ninjago. LEGO Ninjago is geschikt voor kinderen tussen de zes en de veertien jaar. Natuurlijk mogen ook volwassenen met dit speelgoed spelen.

Inhoud artikel

LEGO Ninjago, Masters of Spinjitzu

Lord Garmadon wil samen met zijn skeletleger de wereld veroveren. Alleen zijn broer Sensei Wu kan hem tegenhouden met hulp van zijn vier jonge leerlingen. De leerlingen, Kai, Cole, Zane en Jay, moeten spinjitzu onder de knie krijgen. Spinjitzu is een oeroude machtige vechtsport waarbij de ninja’s hun krachten van vuur, ijs, aarde en bliksem gebruiken om zo snel te bewegen dat ze in levende wervelstormen veranderen.

De leerlingen

Kai: Ninja van het Vuur met als wapen Deepstone luchtzwaard.
Zijn hobby's: ijzer smeden en koken.
Kai is zo wild als vuur en dodelijk als rook, hij verschroeit zijn tegenstanders.

Jay: Ninja der Bliksem met als wapen Deepstone luchtzwaard.
Zijn hobby's: het uitvinden van dingen en knutselen (bouwt graag deltavliegers).
Jay is als bliksem en donder tegelijk, hij slaat snel en hard toe. Hij is erg slim en zeer snel.

Spinjitzu Dojo<BR>
 / Bron: Foto infoteurSpinjitzu Dojo
/ Bron: Foto infoteur
Cole: Ninja van de Aarde met als wapen een zeis.
Zijn sterkste eigenschap: verdediging.
Zijn hobby's: klimmen en strategisch plannen.
Cole is de leider van het team, hij is een onstuitbare natuurkracht en bijna onverwoestbaar.

Zane: Ninja van het IJs met als wapen shurikens (ninjasterren).
Zijn sterkste eigenschap: list en camouflage.
Hobby's: samenwerken met P.I.X.A.L.
Zane is cool en stil maar kan in een lawine veranderen.

Andere figuren

Nya: Zuster van het Vuur met als wapen een dubbele dolk.
Haar sterkste eigenschap: ze is paranormaal begaafd.
Hobby's: dingen uitvinden en bouwen.
Nya lost graag de problemen op die haar broer Kai veroorzaakt, ze is dol op vechten.

Sensei Wu

Hij heeft als wapen: wijsheid en een staf.
Zijn sterkste eigenschap: de Kracht der Schepping.
Sensei Wu vecht soms met zijn staf, maar meestal heeft hij alleen zijn wijsheid nodig. Hij is de leraar van de ninja’s en hij is de broer van Lord Garmadon.

Lord Garmadon: Spinjitzu vernietiger.
Hij heeft als wapen: bedrog.
Zijn sterkste eigenschap: de Kracht der Vernietiging.
Lord Garmadon is dood maar heeft nog altijd enorme krachten. Hij is de meester der vernietiging en is de trouwe bondgenoot van de Koning van de Onderwereld.

Lord Garmadon heeft een skeletleger:
  • Bonezai
  • Chopov
  • Nuckal
  • Krazi

Nog meer figuren bij LEGO Ninjago (2015)

Kai, Lloyd, Zane, Ronin, Morro, Ghoultar de Zeismeester, Wrayth de Kettingmeester, Skreemer, Pyrrhus, Wail, Ghurka, Cyrus, Ming, Cowler, Pitch, Attila, Yokai, Spyder, Duivelse groene Ninja, Bansha de Zwaardmeester, Sensei Garmadon, Krait, Steven, Chope, Kapau, Griffin Turner, Karlof, Meester Chen, Chop'rai, Clouse, Eyezor, Pythor, Skylor, Zugu.

Wat kun je nog meer aanschaffen van Ninjago

  • IJsdraak
  • Spinjitzu Dojo
  • Het duistere fort van Garmadon
  • Turbo Schredder
  • Ninja training
  • Skull motor
  • Ninja hinderlaag

Gouden wapens

Er zijn vier wapens van goud: Vuurzwaard, Nunchucks, Ninjasterren en Seismische Zeis. Deze gouden wapens zijn de krachtigste wapens van Ninjago. De goede machten willen ze hebben, maar ook de kwade duistere machten. Na de dood van hun vader (de eerste Spinjitzu-meester) zwoeren Garmadon en Wu om de wapens te beschermen. Maar Garmadon verbrak deze belofte, hij wilde ze stelen. Maar Wu wist dit te verhinderen en verbande zijn broer naar de Onderwereld. Ook vanuit deze wereld probeerde Garmadon de wapens in zijn bezit te krijgen. Hij kreeg hulp van Samukai en het Skeletleger. Samukai wist de wapens te bemachtigen en keerde zich tegen Garmadon. Samukai probeerde de wapens uit, maar de kracht was te groot en hij werd vernietigd. De poort naar de Geheime Dimensie werd hierdoor geopend. Garmadon stapte door de poort en zei dat hij terug zou komen om iedereen te verslaan als hij de gouden wapens zou beheersen.

Wat kost Lego Ninjago

Voor 4 euro kun je een minizakje kopen, ga je voor een pakket dan betaal je tussen de 16 en de 70 euro.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
LEGO Ninjago: ninja-speelgoed van kleine tot grote setsLEGO Ninjago: ninja-speelgoed van kleine tot grote setsNinjago is een reeks van LEGO rondom het thema ninja's. Deze reeks sluit aan bij de animatieserie Lego Ninjago: Masters…
De LEGO film is een groot succesDe LEGO film is een groot succes‘The Lego Movie’, een film gebaseerd op het LEGO speelgoed was een groot succes. De recensies waren lovend en een vervol…
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
Speelgoed LEGO: ook in computertijdperk nog veel liefhebbersLEGO is al lang niet meer alleen de naam van een fabriek maar is ook de soortnaam geworden van het speelgoed dat de firm…
LEGO Juniors: voor kinderen vanaf 4 jaarLEGO Juniors: voor kinderen vanaf 4 jaarIs jouw kind gek op het bouwen met DUPLO? Dan is de kans groot dat je hem of haar ook blij kunt maken met LEGO. Maar de…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ariesa66, Pixabay
  • Folder van speelgoedwinkel over LEGO
  • http://www.lego.com/nl-nl/ninjago/explore/ninjagopedia/chapter2/
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "LEGO Ninjago: brengt je fantasie tot leven"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 21-03-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Lego
Schrijf mee!