InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Magic Flow Ring: een hype in 2018

Magic Flow Ring: een hype in 2018

Magic Flow Ring: een hype in 2018 De Magic Flow Ring lijkt in 2018 een hype te zijn. Maar wat is het eigenlijk voor iets? De Magic Flow Ring bestaat uit meerdere ringen die samen één geheel vormen. Hiermee kun je verschillende trucjes doen. Je kunt de ring over je arm laten 'lopen'. Dit kan van de ene arm naar de andere. Je kunt dit ook met nog een persoon doen. Daarnaast kun je de ring laten 'opspringen', zoals bij een springveer. Het is een stuk speelgoed waarmee jong en oud veel plezier kunnen beleven en zelfs hun stress kunnen verlagen.

Inhoud

Magic Flow Ring

Er lijkt een nieuwe hype/rage in 2018 te zijn opgedoken en dat is de Magic Flow Ring. Je ziet er steeds meer mensen mee, maar wat is het eigenlijk? De Magic Flow Ring is een speeltje waarmee jong en oud zich urenlang kunnen vermaken. De vloeiende bewegingen langs je arm voelen grappig aan en kunnen zelfs stressverlagend werken. Zoals de naam al een beetje aangeeft, kun je magische (magic) vloeiende bewegingen (flow) met de ring maken. Er zijn verschillende (magische) trucjes die je met de ring kunt doen.

Magic Flow Ring in platte staat / Bron: ©ottergraafjesMagic Flow Ring in platte staat / Bron: ©ottergraafjes
Magic Flow Ring in opengesprongen staat / Bron: ©ottergraafjesMagic Flow Ring in opengesprongen staat / Bron: ©ottergraafjes

Hoe ziet de ring eruit

De ring lijkt op een grote armband bestaande uit meerdere ringen. In totaal bestaat de Magic Flow Ring uit veertien ringen die samen één geheel vormen. De ringen zijn gemaakt van metaal en kunnen hierdoor minder snel verbuigen. Zodra de ring in zijn geheel is 'opengesprongen' (je ziet dan als het ware een bloem), duw je er even op en dan komt hij weer in zijn originele platte staat. Als je de ring een beetje uitrekt lijkt hij wel een beetje op een springveer die je de trap af kunt laten lopen.

Andere benamingen

Zoals net aangegeven lijkt hij wel een beetje op een springveer en daarom komt de benaming metalen springveer ook voor als het over de Magic Flow Ring gaat. Maar ook de volgende benamingen worden gebruikt:
  • Magic Flow 3D Rings
  • Magic Rings
  • Magic Metal Rings
  • Flow ring
  • 3D Flow Ring

Welke trucjes kun je doen

Een aantal trucjes die je met de ring kunt doen zijn:
  • Laat de ring van boven naar benden langs je arm lopen en weer terug. Dit doe je door je arm met je hand naar boven of beneden te bewegen.
  • Je kunt de ring ook langs je been laten lopen. Een beetje oefening kan geen kwaad.
  • Het is ook leuk om de ring van je ene arm naar je andere te laten lopen. Dit kun je doen door je handen vast te houden en je armen van boven naar beneden te bewegen. Hetzelfde kun je met twee personen doen. Daarbij kun je zelfs nog een soort dansje opvoeren.
  • Gooi de ring in zijn geheel in de lucht en dan valt de ring open als een bloem. Probeer hem dan op te vangen.
  • Leg de ring op bijvoorbeeld de bank en tik er één keer op. De ring vouwt zich dan open als een bloem.
  • Laat hem over een koord, buis of zelfs hoepel lopen.
  • Gebruik ook een bal als je met de Magic Flow Ring speelt. Probeer de bal in de ring op te sluiten.

Op het internet staan diverse voorbeelden.

Flow over één arm / Bron: ©ottergraafjesFlow over één arm / Bron: ©ottergraafjes
Flow over twee armen / Bron: ©ottergraafjesFlow over twee armen / Bron: ©ottergraafjes
Flow met twee personen / Bron: ©ottergraafjesFlow met twee personen / Bron: ©ottergraafjes

Verschillende soorten kleuren

De ring is in verschillende kleuren te koop. Naast de gladde zilverkleurige uitvoering zijn er ook gladde ringen in blauw, paars en goud. De gladde uitvoering is er ook in multi-color (regenboog uitvoering). Ook zijn er ringen in glitteruitvoering in de kleuren blauw, goud, zilver en paars te koop. Er zijn zelfs ringen die in het donker licht geven of die door uv-licht oplichten. Deze ringen zijn van plastic gemaakt.

begin van tik / Bron: ©ottergraafjesbegin van tik / Bron: ©ottergraafjes
hand raakt ring / Bron: ©ottergraafjeshand raakt ring / Bron: ©ottergraafjes
ring vouwt open als een bloem / Bron: ©ottergraafjesring vouwt open als een bloem / Bron: ©ottergraafjes

Waar te koop

De lichtgevende ringen zijn te koop bij Aliexpress. Ook verkopen zij de gladde en glitteruitvoering. Verder is de Magic Flow Ring te koop bij onder andere:
  • Bol.com
  • Intertoys
  • Voordeeldrogisterij.nl
  • Margedeals.nl
  • Megagadgets.nl

Prijzen

De prijzen van de Magic Flow Ring variëren per winkel. Supermarktketen Dirk van den Broek heeft hem tijdelijk verkocht voor slechts € 1,99. Gemiddeld genomen liggen de prijzen bij de aanbieders tussen de € 2,49 en € 9,99. Dit hangt uiteraard van de uitvoering van de ring af. Dus voor wie op zoek is naar een leuk cadeautje voor een (kinder)feestje, kan de aanschaf van een Magic Flow Ring een overweging zijn.
© 2018 Ottergraafjes, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sieraden: Aparte ringen trendsEen cocktailring is al jaren een statement sieraad, maar we zien steeds meer andere soorten ringen voorbijkomen. Zoals d…
Flow: Een mentale toestand die je leven kan verbeteren!Een flow refereert aan een mentale toestand waarin je helemaal opgaat in je bezigheid. Vaak is dit een bezigheid die per…
Dael ‘O Ring, puzzelspel Easy Yellow, de nieuwste rageDe Dael 'O Ring, die in oktober 2010 op de markt kwam lijkt de nieuwe puzzelrage te worden. Als eerste variant is nu de…
Lord of the Rings: De ringen zijn gewoon verkrijgbaar!Lord of the Rings: De ringen zijn gewoon verkrijgbaar!Wie kent de films niet? De drie Lord of the Rings films die zo’n gigantisch succes werden? Deze prachtige fantasy films…
Werkt de Leg Magic?Het is een fitnessapparaat dat je regelmatig voorbij ziet komen als je ’s morgens langs de televisiekanalen zapt waar te…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ©ottergraafjes
  • https://www.bol.com/nl/p/magic-3d-flow-ring-rainbow-metallic-color/9200000092183672/
  • https://nl.aliexpress.com/item/Magic-Ring-Toroflux-Torofluxus-Flowtoy-Verbazingwekkende-Flow-Ring-Speelgoed-Kinetische-Lente-Speelgoed-Grappige-Outdoor-Game-Intelligente/32856893432.html
  • Afbeelding bron 1: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 2: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 3: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 4: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 5: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 6: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 7: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 8: ©ottergraafjes

Reageer op het artikel "Magic Flow Ring: een hype in 2018"

Infoteur: Ottergraafjes
Gepubliceerd: 31-05-2018
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!