InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Science X Kristallen kweken - Edelstenen Experimenteerdoos

Science X Kristallen kweken - Edelstenen Experimenteerdoos

Science X Kristallen kweken - Edelstenen Experimenteerdoos De Science X Kristallen kweken- Edelstenen Experimenteerdoos is geschikt voor kinderen tussen tien en twaalf jaar. Op deze leeftijd krijgen kinderen interesse om met materialen te gaan experimenteren. Jongere kinderen met interesse kunnen de proeven ook doen maar dan alleen onder begeleiding van een volwassene. De experimenteerdoos is van het bekende merk Ravensburger. Uw kind kan met dit educatieve speelgoed zijn of haar fantasie gebruiken. Het is goed voor de motoriek en het leert uw kind inzicht krijgen. De adviesprijs van de Science X Kristallen- Edelstenen Experimenteerdoos is vijfendertig euro en onder andere verkrijgbaar bij: bol.com, beslist.nl, fonq.nl en bij de meeste speelgoedwinkels.

Ontdek de wereld van de mineralogie

Bijna alle vaste stoffen in de natuur bestaan uit kristallen. Mineralen zijn de bouwstenen van kristallen. In de aarde worden de mineralen onder de sterke druk en hoge temperaturen worden vloeibaar. De prachtige mineralen en kristallen fascineren ons door de prachtige kleuren en vormen. Deze mooie stenen worden edelstenen genoemd. Het is leuk om uw kinderen meer over deze wonderen van de natuur te leren. Toekomstige edelsteenkundigen kunnen verschillende experimenten uitvoeren zoals kristallen laten groeien. Zo kunnen zij bijvoorbeeld ontdekken dat geen twee kristallen gelijk zijn. Door de Science X kristallen experimenteerdoos kunnen kinderen door een vergrootglas edelstenen analyseren. Samen met de mooi geïllustreerde handleiding nodigt het kinderen uit om ontdekkingsreizigers te worden in de wereld van de mineralogie.

Voor wie en waarom geschikt?

De experimenteerdoos is volgens de leverancier geschikt voor jongens en meisjes tussen tien en twaalf jaar. Tussen het tiende en twaalfde jaar werkt een kind bijvoorbeeld graag met een passer en liniaal. Een kind van deze leeftijd vindt het leuk om te experimenteren met verschillende vormen en materialen. Hierbij speelt de ontwikkeling van het kind een grote rol. Met educatief speelgoed kan uw kind zijn of haar verstandelijke ontwikkeling stimuleren. Door het gebruik van educatief speelgoed zoals de Science X Kristallen en Edelstenen experimenteerdoos kan uw kind zijn of haar fantasie, motoriek en inzicht gebruiken.

Merk Ravensburger

Ravensburger is in 1833 opgericht door Otto Maier uit Duitsland. Hij noemde het bedrijf naar zijn verblijfplaats van dat moment: de stad Ravensburg. Het bedrijf begon niet gelijk met het produceren van gezelschapsspellen. Het bedrijf bracht eerst instructieboeken voor werklieden en architecten op de markt. In 1884 kwam zijn eerste bordspel uit. Dit was het handgemaakte bordspel “Journey arond the world”. In Nederland is het spel bekend als “Een reis om de wereld”. In 1964 werden er Ravensburger fabrieken geopend in Nederland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Na 1964 splitste het bedrijf Ravensburger zich in twee takken. Een tak ging boeken uitgeven terwijl de andere tak van het bedrijf zich bezighield met het uitgeven van gezelschapsspellen. Ravensburger heeft ook zijn eigen attractiepark in Duitsland. Hier kunt u onder andere in het themagedeelte “Kakelbonte spellenwereld” alle klassieke bordspellen zien met bijvoorbeeld een memory vlucht en het “Doolhof”.

Inhoud van de Science X Kristallen kweken- Edelstenen Experimenteerdoos

In de doos is informatie te vinden over edelstenen en kristallen. Ook een uitgebreide uitleg hoe de inhoud van de doos gebruikt moet worden is aanwezig. Het bevat tevens informatie over het ontstaan van mineralen, kristallen en edelstenen. Verder bevat de doos volgens de leverancier Ravensburger :
  • kristallen
  • edelstenen
  • vergrootglas
  • maatbeker
  • plastic vergaarbak
  • draad
  • edelstenen: pyriet, rots kristal, kwartsroos, agaat, oranje calsiet, hematiet, sodaliet, jaspis, amethist
  • talk
  • poeders voor het kweken van kristallen
  • beschermingsbril
  • houten spatel
  • kleine stenen plaat
  • rol
  • was
  • kleurtabletten
  • plaasterpoeder
  • vormen voor geodes en diamanten.

Lees verder

© 2015 - 2019 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De magie van kristallenAlleen al de schoonheid van kristallen zorgt voor een bepaalde magie, maar we kunnen veel meer met kristallen doen dan z…
Edelstenen - agaat, amethist en bergkristalEdelstenen - agaat, amethist en bergkristalEdelstenen, zoals agaat, amethist en bergkristal en vele andere mineralen worden onder andere gebruikt in sieraden. Een…
Stenen, sterrenbeelden en kleurentherapieEdelstenen kunnen worden gebruikt om mee te helen, maar kunnen ook persoonlijk zijn toebedeeld door het karakter van die…
Universiteit van Amsterdam - Science ParkIn 2010 heeft de Universiteit van Amsterdam zijn locatie Amsterdam Science Park geopend. Studenten uit het hele land en…
Het kweken van guppenHet kweken van guppenNuttige tips en adviezen over het kweken van guppen. Het is niet moeilijk om dit zelf te doen daar guppen graag zichzelf…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Publiek domein, Wikimedia Commons (PD)
  • http://www.tekenjewijs.nl/Tekentherapie_Den-Haag.php/gezonde-tekenontwikkeling
  • http://www.uitdagendspelen.nl/product-categorie/educatief-speelgoed/
  • http://www.germany.travel/nl/specials/pret-en-attractieparken/attractiepark-ravensburger-spieleland.html
  • http://www.bol.com/nl/index.html?Referrer=ADVNLGOO002003-4ZY7V4PQATKWQ-14194033157

Reageer op het artikel "Science X Kristallen kweken - Edelstenen Experimenteerdoos"

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 16-01-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Edelstenen
Schrijf mee!