InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > LEGO World 2017: kaarten, openingstijden en bereikbaarheid

LEGO World 2017: kaarten, openingstijden en bereikbaarheid

LEGO World 2017: kaarten, openingstijden en bereikbaarheid Van 18 tot en met 24 oktober 2017 wordt in de Jaarbeurs te Utrecht weer LEGO World georganiseerd. Dit evenement staat in het teken van, hoe kan het ook anders, LEGO speelgoed. Het evenement richt zich voornamelijk op kinderen tussen de 1,5 en 12 jaar en echte LEGO-fanaten. Het zevendaagse evenement overlapt deels de herfstvakanties van alle regio's in Nederland, waardoor het een uitstekend uitje is tijdens deze schoolvakantie. Als je verzekerd wilt zijn van toegang is het aan te raden om al vooraf online tickets te kopen.

LEGO speelgoed

Wat LEGO onderscheid ten opzichte van ander speelgoed is dat de mogelijkheden om objecten te bouwen eindeloos zijn, de enige beperking is je verbeelding. Bijna iedereen is opgegroeid met het speelgoed van LEGO. Het Deense speelgoed, waarvan vooral de gekleurde kunststofblokjes en figuurtjes bekend zijn, is zelfs verkozen tot het speelgoed van de eeuw. De naam LEGO is samengesteld uit de Deense woorden 'leg godt', wat 'speel goed' betekent.

LEGO World 2017

Voor de echte liefhebber van LEGO producten is het evenement LEGO World een must. Tijdens het evenement, dat in 2017 plaatsvindt van woensdag 18 tot en met dinsdag 24 oktober, wordt de Jaarbeurs in Utrecht ondergedompeld in LEGO sferen. Bezoekers kunnen meedoen aan bouwwedstrijden, er zijn tal van indrukwekkende LEGO bouwwerken, optredens van artiesten en tal van andere activiteiten. En als je een nieuwe set LEGO wilt kopen kan je direct je slag slaan. Het evenement wordt jaarlijks bezocht door ruim 70.000 personen. Doordat het evenement elk jaar tijdens de herfstvakantie wordt georganiseerd is het uitermate geschikt voor gezinnen. Het evenement overlapt deels zowel de herfstvakantie van de regio's Noord-, Midden- en Zuid-Nederland zodat iedereen kans heeft om LEGO World te bezoeken. LEGO World wordt daarom vooral bezocht door gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd.

Tickets en kaartverkoop

Kaarten voor het evenement zijn in de voorverkoop te verkrijgen via de website van LEGO World. Tevens zijn er kaarten te koop bij de speelgoedwinkels van Intertoys. Kaarten aan de deur kopen is alleen mogelijk als de kaarten nog niet in de voorverkoop zijn uitverkocht. Geadviseerd wordt je kaarten in de voorverkoop reeds te kopen, zodat je op de dag zelf niet voor een gesloten kassa komt te staan. Kaarten kosten tijdens de online voorverkoop 19,50 per persoon, aan de deur zelf betaal je 25. Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. LEGO World is toegankelijk voor rolstoelgebruikers, huisdieren zijn echter niet toegestaan.

Locatie en adres LEGO World

Zoals eerder aangegeven vindt LEGO World plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Voordat de Jaarbeurs als locatie werd gekozen vond het evenement jaarlijks plaats in de IJsselhallen te Zwolle. Het adres van de Jaarbeurs Utrecht is Jaarbeursplein 1, het telefoonnummer van is 030-2952731.

Ligging Jaarbeurs Utrecht

Route en parkeren

Jaarbeurs Utrecht heeft zes parkeerterreinen met in totaal 6500 parkeerplaatsen. Per uur kost parkeren 4,-. Het maximale dagtarief bedraagt 16,-. De parkeerterreinen zijn 24 uur per dag geopend. Op parkeerterrein P3 kunnen motoren parkeren.

Bereikbaarheid openbaar vervoer

De ideale vervoersmethode is het openbaar vervoer. De Jaarbeurs Utrecht is namelijk op slechts enkele minuten lopen van treinstation Utrecht Centraal gelegen. Omdat dit treinstation een centrale ligging heeft vertrekken en arriveren er treinen uit alle richtingen in Nederland.

Openingstijden

De deuren van de Jaarbeurs Utrecht voor bezoekers van LEGO World zijn geopend van:
  • Woensdag 18 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Donderdag 19 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Vrijdag 20 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Zaterdag 21 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Zondag 22 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Maandag 23 oktober: 10.00 tot 17.00 uur
  • Dinsdag 24 oktober: 10.00 tot 17.00 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
LEGO World 2017: korting, kaarten, openingstijden, programmaLEGO World 2017: korting, kaarten, openingstijden, programmaLEGO World 2017: van 18 oktober tot en met 24 oktober. Het allergrootste LEGO-evenement van de wereld wordt ieder jaar (…
Lego op je computer!Lego op je computer!Wie heeft er niet als kind met Lego gespeeld? Lego, gekleurde blokjes die je op alle mogelijke manieren kon combineren t…
Wat is een AFOL?Wat is een AFOL?In dit artikel wordt ingegaan op de betekenis van AFOL. Ook zijn er andere afkortingen hiervan afgeleid. In ieder geval…
Lego Fabuland en FabulariaFabuland is voormalige Lego lijn welke eind jaren 70, jaren 80 in productie was. Zij vond haar intrede in 1979. Ook ware…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "LEGO World 2017: kaarten, openingstijden en bereikbaarheid"

Reacties

R. Heimans, 12-10-2015 14:15 #4
Zijn het alleen maar nieuwe modellen of zijn er ook oude modellen. Omdat ik legosteentjes heb en dat ik niet weet waarvan het is. Zijn er ook losse onderdelen te koop?

Verhoeven M., 02-08-2015 21:43 #3
Ik heb een vraagje. Staan er dit jaar weer de kraampjes waar je losse lego figuren en onderdelen kunt kopen deze heb ik vorig jaar gemist daar ik speciaal naar legoworld kom om mijn collectie uit te breiden.

C. van Rooijen, 26-05-2015 10:41 #2
Wanneer begint de kaartverkoop voor Lego World 2015?

Mvg

Chalmet Sandra, 30-03-2015 09:08 #1
Op deze site staat dat Legoworld in 2015 door gaat van 15 tot 21 oktober 2015. Op een andere site staat dat het doorgaat van 22 tot 28 oktober 2015. Welke zijn de juiste gegevens en waar kunnen we tickets bestellen. Reactie infoteur, 31-03-2015
Het is aangepast.
Momenteel is het nog niet mogelijk om kaarten te kopen.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 08-09-2017
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Special: Grote evenementen
Reacties: 4
Schrijf mee!