InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Werkwijze van de Postcodeloterij om loten te verkopen

Werkwijze van de Postcodeloterij om loten te verkopen

De loterijen proberen tegenwoordig niet alleen om nieuwe deelnemers te binden, maar de bestaande deelnemers worden aangemoedigd om meer loten af te nemen.
Door deel te nemen aan loterijen hebt u een kansje om een grote prijs te winnen en daarnaast steunt u ook nog de goede doelen. Onder de noemer van de goede doelen proberen ze de Nederlandse bevolking zover te krijgen dat ze maandelijks grote bedragen betalen om deel te mogen nemen. Wat de meeste deelnemers zich te weinig realiseren is dat de kans op een grote prijs zeer klein is.

De meeste loten worden er verkocht bij het uitdelen van grote prijzen. De kans op deze prijzen is echter zo klein dat deze eigenlijk te verwaardelozen is. Toch worden de grote prijzen uitgekeerd, en dat wordt breed uitgemeten in de media.

Meer leden en meer loten

De eerste doelstelling van de loterijen is om zoveel mogelijk deelnemers aan zich te koppelen. Zodra dit doel is bereikt willen ze uiteraard nog wel blijven groeien, dus wordt er gekeken naar andere mogelijkheden om meer te verdienen. De Postcodeloterij is zeer sterk ik het verkopen van meer loten aan de deelnemers. Door op een slimme manier de marketing in te richten, weten zij de Nederlandse bevolking zover te krijgen dat ze meerdere loten kopen.

Losse loten van de Postcodeloterij

Kort voordat er een grote prijs uitgedeeld gaat worden, investeren ze grote bedragen om aandacht in de media te kunnen besteden aan de uitreiking van de grote bedragen. De niet deelnemers hebben nog de mogelijkheid om losse loten te kopen via verkooppunten. Ook via hun website kunt u nog deel gaan nemen door een lot te kopen. Waar de Postcodeloterij minder aandacht aan besteedt is het feit dat er vervolgens een maandelijkse deelname gaat lopen. U kunt deze wel eenvoudig met een brief weer opzeggen, maar ze weten dat veel mensen hiervoor niet de moeite gaan nemen.

Kleine prijzen uitdelen om mensen tevreden te houden

De kans dat u een grote prijs gaat winnen is zeer klein. Om de deelnemers toch een goed gevoel te geven, delen ze maandelijks veel kleine prijzen uit. Hierbij kunt u denken aan een coupon voor een gratis beker ijs, of een tegoedbon voor twee gratis bioscoopkaartjes. Op het moment dat deelnemers een prijsje winnen, zijn ze weer vergeten dat ze nooit iets winnen.

Deelnemen aan Miljoenenjacht

Een goed bekeken programma is de Miljoenenjacht van de Postcodeloterij. Deelnemers aan de loterij kunnen een uitnodiging krijgen om in het publiek te gaan zitten. Vervolgens hebben ze een kans om een prijs te winnen die verdeeld gaat worden onder het publiek. Eén persoon mag deelnemen aan het koffertjesspel en maakt een kans op een prijs van maximaal vijf miljoen euro. Deze mogelijkheid wordt echter alleen maar geboden aan nieuwe deelnemers aan de loterij. De bestaande deelnemers kunnen ook een kans maken, maar dan moeten ze wel minimaal één extra lot gaan afnemen.

Goede doelen steunen

Indien u meedoet om de goede doelen te steunen, kunt u beter uw geld rechtstreeks storten naar een goed doel van uw voorkeur. De loterijen schenken geld aan de goede doelen, maar er blijft veel aan de strijkstok hangen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Werkwijze van de Postcodeloterij om loten te verkopen"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 10-03-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Schrijf mee!