InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Hoe werkt de VriendenLoterij?

Hoe werkt de VriendenLoterij?

Sinds 1 januari 2011 is Nederland weer een nieuwe loterij rijker, namelijk de Vriendenloterij. Zoals de naam al doet vermoeden kunt u samen met uw vrienden prijzen winnen.
De Vriendenloterij is voort gekomen uit de Sponsor Bingo Loterij. De deelnemers hiervan zijn deelnemers van de Vriendenloterij geworden. De Sponsor Bingo Loterij is meer dan 20 jaar actief geweest als goede doelen loterij. De Vriendenloterij is samen met de Nationale Postcode Loterij, en BankGiro Loterij, een onderdeel van de Nationale Holding Goede Doelen Loterijen.

Winnen is leuker met je vrienden

Met deze slogan proberen ze mensen aan te sporen om mee te doen met de loterij. Bij Dayzers is uw geluksnummer uw lotnummer, bij de Postcode Loterij uw postcode, bij de Vriendenloterij kunt u deelnemen met uw mobiele nummer. Indien u een prijs wint in de loterij, winnen uw vrienden dezelfde prijs. Als u een auto wint, krijgen vijf vrienden van u ook een auto. Indien u een geldbedrag wint, krijgen uw vrienden dit ook, maar zij moeten het delen. U wint bijvoorbeeld 100.000, uw vijf vrienden krijgen dan ieder 20.000. De voorwaarde is wel dat de vijf vrienden ook deelnemers zijn.

Welke goede doelen worden ondersteunt door de Vriendenloterij?

De loterij ondersteunt goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn. De voorganger van deze loterij heeft in 2009 ruim 47miljoen afgedragen aan 37 goede doelen organisaties. Dit is meer dan de helft van de totale inleg in dat jaar. Voorbeelden van de ondersteunde goede doelen zijn:
  • Richard Krajicek Foundation
  • Doe Een Wens Stichting Nederland
  • Nationaal Fonds Kinderhulp

Daarnaast kunt u ook uw club of vereniging ondersteunen door deel te nemen. Door het zogenaamde geoormerkt meespelen kunt u zelf kiezen waar de helft van uw inleg naartoe gaat. In het geval u hierbij geen keuze maakt, komt het bedrag ten goede aan de goede doelen.

Wat kan ik winnen met de Vriendenloterij?

U maakt kans op grote geldprijzen. De prijzenpot is gevuld met gevarieerde prijzen, van twee boeken tot een geldprijs van honderdduizend euro. De hoogte van de prijs is afhankelijk van het aantal getallen dat u nodig hebt om uw bingokaart vol te krijgen.

Hoe kan ik winnen in de Vriendenloterij?

Iedere deelnemer krijgt een bingokaart met 15 getallen. Wekelijks trekt de loterij 35 getallen. Met deze getallen moet u proberen om uw kaart vol te krijgen. Hebt u uw kaart vol gekregen na het trekken van 34 getallen, dan wint u twee boeken naar keuze. Indien u minder getallen nodig hebt, krijgt u een duurdere prijs. Uw kaart vol na 24 getallen geeft bijvoorbeeld recht op een iPad (op dit moment, het prijzenpakket kan veranderen). Lukt het u om de kaart vol te krijgen met maximaal 21 getallen, dan wint u 100.000. Ook in het geval u de kaart vol krijgt na 15 getallen ontvangt u dezelfde prijs.

Wat kost het deelnemen aan de loterij?

Bij het deelnemen aan de loterij, geeft u een machtiging om het geld te incasseren van uw bankenrekening. De trekking vindt wekelijks plaats op zondag, In een maand waarin vier zondagen zitten,moet u 8,80 betalen. Bij maanden met vijf zondagen 11,00.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe werkt de VriendenLoterij?"

Reactie

Coby Jansen, 21-12-2011 16:12 #1
Als je lid bent van de postcodeloterij speel je dan automatisch mee met de vriendeloterij daar kan ik nl niet goed wijs uit worden

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 13-02-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Reacties: 1
Schrijf mee!