InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Spellen spelen voor geld op King.com

Spellen spelen voor geld op King.com

Op internet zijn vele site's te vinden waar spelletjes gespeeld kunnen worden waarmee geld gewonnen kan worden. Een van de grootste aanbieders van deze betaalde games is King.com, eerder ook wel bekend als Midasplayer. Een uitleg van de mogelijkheden van deze sites en tips om meer kans te hebben op het winnen van prijzen volgen in dit artikel.

De opzet van King.com

Bij King.com kunnen mensen online spellen spelen tegen andere personen wereldwijd. Dagelijks worden vele miljoenen spellen gespeeld en het aanbod aan spellen is met enkele honderden spellen zeer uitgebreid. Aanmelden voor de site is gratis en na aanmelding kun je gelijk overgaan tot het spelen van gratis spellen tegel anderen. Om voor geld te spelen zal uiteraard eerst geld overgemaakt moeten worden.

Bij een geldspel wordt door de deelnemers een bedrag (vanaf €0,50 tot maximaal €10 per spel) ingezet. Hiervan wordt circa 25% ingehouden door King.com voor de organisatie van de site en hun winst. De 75% die overblijft vormt de te winnen prijzen, die over één of meerdere spelers wordt verdeeld, afhankelijk van het aantal deelnemers.

Verschillende spelvormen

Binnen een spel zijn er diverse toernooivormen. De meest eenvoudige qua opzet is 1-tegen-1. Daarbij leggen twee spelers een bedrag (vaak laag, bijvoorbeeld €0,50 of €1,-) in en wint de persoon met de meeste punten de jackpot (á circa 75% van het totaal).

Een ander spelvorm is een cup. Dit is een toernooitje met een knock-out systeem over verschillende rondes. Bij een klein toernooitje zijn dit er vaak circa vier of vijf. Bij winst in de eerst ronde (steeds één tegen één dus), ontvangt de winnaar een klein winstbedrag (vaak kleiner dan de inzet) en gaat door naar de volgende ronde. Wordt die gewonnen, wint de winnaar wederom een geldbedrag, ditmaal hoger, enzovoort enzovoort. Bij kleine toernooitjes is de inzet vaak teruggewonnen bij het winnen van de eerste twee rondes. Bij het winnen van de cup is de winst meestal meerder malen de inzet.

Verder zijn er toernooien met een vast aantal mensen, maar meer dan twee. Er wordt dan één spel gespeeld en vooraf is vastgelegd hoeveel mensen prijs winnen (vaak rond de 30% van de deelnemers). De winnaar vangt uiteraard het meeste prijzengeld.

De laatste veel voorkomende vorm is een jackpot-toernooi. Daarbij kunnen een onbeperkt aantal mensen meedoen en wordt één spel gespeeld. De winnaar wint de jackpot, die groeit naarmate er meer mensen meedoen (vaak is er een start-jackpot). Ook anderen die relatief hoog eindigen winnen een prijs. Deze jackpot toernooien kun je vaak nog een keer spelen, mocht de score de eerste keer niet hoog uitgevallen zijn. Het maximaal aantal deelnames per jackpottoernooi verschilt van één tot tien, afhankelijk van het spel. Vooraf is een deadline bepaald waarop deelname sluit en waarna de prijzen verdeeld worden.

Winst, prijzen en uitkering

Gemaakte winsten worden weer aan je saldo toegevoegd. Uitbetaling kan op ieder moment en gaat via PayPal, waarvoor je gratis een account kunt maken. Via PayPal kun je het geld weer overboeken naar een bankrekening. De uitbetaling naar PayPal duurt maximaal twee weken. Let op, ook het overschrijven van PayPal naar je bankrekening kost tijd. Voor uitbetaling wordt door King.com één euro administratiekosten gerekend, ongeacht het over te boeken bedrag.

Classificaties

De sterkte van je tegenstanders wordt bepaald door je classificatie. Naarmate je meer spellen wint van een bepaald spelsoort, zal je rating voor dat spel stijgen en kom je vanzelf tegen betere spelers te spelen. Als je een spel goed beheert, zal dit betekenen dat je in het begin vaak zult winnen en daarmee winsten kunt boeken. In de loop van de tijd zul je echter stijgen in klassering en betere tegenstanders treffen, waardoor je meer zult verliezen.

Freerolls, Royal Cups, diamanten, diploma's, sterren en quests

Binnen King.com zijn er bepaalde begrippen die nog extra uitleg behoeven:
  • Freerolls zijn gratis spellen waaraan je één tot soms drie keer deel kunt nemen en waarin echte geldprijzen te winnen zijn. Deze freerolls worden voornamelijk op vrijdag gehouden (en lopen gedurende het weekend). Het is een vorm van een jackpottoernooi, waarbij het prijzengeld echter niet stijgt. Het aantal mensen waarover de prijs (vaak rond de €150,- totaal) verdeeld wordt stijgt wel. Uiteindelijk is er met een freeroll vanwege de vele deelnemers zelden meer dan enkele euro's of zelfs centen te verdienen.
  • Royal Cups zijn cuptoernooien met een groot aantal ronden en deelnemers, enkele tot tientallen duizenden. Hieraan mogen deelnemers van alle classificaties meedoen en vaak kan er enkele malen meegedaan worden per spelers. De prijzen voor het winnen van de eerste ronden zijn laag, maar door de vele aantal ronden loopt dit snel op. De laatste ronden leveren vaak honderden euro's op.
  • Diamanten ontvang je bij alle spellen (ook gratis) en maken opties vrij. Bij grote spellen en winsten ontvang je meer diamanten dan bij kleine. De opties die je vrij kunt spelen zijn vooral voor de sier en aankleding van je account en voegen spelinhoudelijk niks toe.
  • Diploma's kun je voor spellen behalen door een bepaald doel een aantal keren te bereiken in een spel. Hiermee krijg je een zogeheten diploma en 10.000 diamanten. Ook deze zijn vooral 'voor de heb'.
  • Sterren zijn soortgelijk aan diamanten, maar deze ontvang je alleen bij sterren-games, die 15 cent per deelname kosten. Hiermee kun je een zogenaamd kasteel maken ter aankleding van je profiel. De meerwaarde hiervan mag je betwijfelen. Sterren zijn ook te koop, maar dit helpt dus enkel ter opleuking van je profiel, die je bij het spelen niet eens onder ogen krijgt.
  • Quests zijn een soort toernooien waarbij je punten krijgt voor iedere cent die je in één of meerder games wint gedurende bepaalde tijd. Deze winsten worden over een bepaalde periode bij elkaar opgeteld en vaak winnen circa honderd deelnemers met de meeste winst in deze spellen een prijs. Quest worden slechts af en toe gehouden en kosten een klein bedrag aan inschrijfgeld

Tips voor spelen om geldprijzen

Deelnemers per spel:

Bij een 1-tegen-1 spel wordt de totale jackpot a 75% van de inzet gedeeld over twee man. Bij €1 inzet boek je dus €0,50 winst bij winst. Om 'kiet' te lopen moet je daarom in dit geval twee van de drie games winnen (66%), terwijl de kans daarop maar 50% is. Het is vanwege deze rekensom dat het over het algemeen meer loont om spellen met meerdere deelnemers te spelen, want hoewel daar ook 75% van de inzet verdeeld wordt, ligt de verhouding hier beter. Dit helemaal statistisch aantonen zou een flinke rekensom opleveren, maar mocht je een game beheren zal blijken dat dit 'efficiënter' is dan 1-tegen-1 games

Classificaties

Iemand die graag wat over wil houden aan het spelen, moet vooral in de gaten houden wat zijn classificaties zijn. Op een bepaald moment is je tegenstand zo aan je gewaagd dat je meer zult verliezen dan winnen (of je moet tot de absolute wereldtop horen, maar die kans is zeer klein). Hoe goed je een spel dan ook beheerst (ook vanaf begin al), om er aan over te houden zul je een keer op andere spellen over moeten stappen. Ook is het een tip om eerst gratis spellen te spelen om te oefenen, aangezien deze geen invloed op je classificatie hebben.

Meermaals spelen jackpot-toernooien

Vooral in de jackpot toernooien vallen leuke bedragen te winnen. Speel je deze toernooien nogmaals, zul je met precies hetzelfde spel te maken krijgen (beginsituaties en dergelijke). In bepaalde spellen kan het een groot voordeel zijn om te weten wat je kunt verwachten en om te leren van je fouten. Dan loont het om een jackpottoernooi nogmaals te spelen en hoger te klasseren. Let wel, alleen je hoogsten notering telt. Al te vaak meedoen heeft dan ook geen nut, omdat de verhouding van inzet/winst dan slechter wordt, zoek hierin een goede balans.

Vaste jackpots

Een laatste tip is het in de gaten houden van hoge vaste jackpots. Vooral bij de minder populaire games zijn er soms vaste jackpots die vele malen de inzet zijn (vaak wordt tien keer de inleg aangehouden) en die maar door enkelen gedeeld hoeft te worden omdat er niet veel deelnemers zijn. Aangezien deze toernooien ook op tijdslimiet lopen, wordt er daardoor soms meer verdeeld dan ingelegd is, een grotere kans op winst dus.

Opmerking

Het is maar toegestaan één account te hebben per persoon, in verband met de classificaties. Een account kan ook niet volledig verwijderd worden, slechts gedeactiveerd. Wanneer iemand opnieuw wil spelen, wordt dit account weer geactiveerd en behoud je dus je oorspronkelijke classificaties, om 'valsspelen' te voorkomen. Het spelen met meerder accounts of onder een ander naam is dan ook verboden. Spelen voor geld is een bepaalde vorm van gokken, pas hier dus altijd mee op en waak voor verslaving. Houd het spelen leuk en boek niet te hoge bedragen over. Neem in geval van verslaving altijd contact op met specialisten.
Gerelateerde artikelen
Cheats, hints, eastereggsCheats, hints, eastereggsCheats, hints en eastereggs (codes) zijn er voor bijna alle soorten games (spelletjes). Wat kun je met cheats, easteregg…
Verslaafd aan het kopen van pixelsSpeel je een online computerspel? Geef je er ooit geld aan uit? Werk je voor je pixels? Mensen die veel online computer…
Gamen is goed voor jeGamen is goed voor jeVeel onderzoekers zijn het ermee eens dat games slecht voor je zijn, slecht voor je ontwikkeling en slecht voor je herse…
Hints: klinkt als... en heeft 2 lettergrepenWie in Nederland zegt: Klinkt als …en 5 lettergrepen weet vaak dat er geduid wordt op het spel Hints. In 2003 was het ee…

Reageer op het artikel "Spellen spelen voor geld op King.com"

Infoteur: Appelflap
Gepubliceerd: 18-10-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Schrijf mee!