InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Blurb, van fotoboek tot paperback

Blurb, van fotoboek tot paperback

Blurb, van fotoboek tot paperback Er is geen enkele goede reden te bedenken waarom het publiceren van een boek zoveel tijd, technische vaardigheid, geld of invloedrijke vrienden moet kosten. Blurb heeft een online publicatie-service ontwikkeld die eenvoudig te gebruiken is en die van ieder van ons een top-auteur kan maken: bloggers, fotografen, reizigers, dichters..... allemaal. Met andere woorden, zelfs van jou!

Wat is Blurb?

Blurb is een bedrijf met een grote passie voor boeken en alles wat daarbij komt kijken zoals:
  • het vervaardigen;
  • publiceren;
  • promoten;
  • verkopen;
  • en ... het lezen ervan.

Zelf een boek uitgeven

Vanaf het moment dat mensen voor het eerst inkt aan papier toevertrouwden, hebben boeken ons denken, doen en leren beheerst. Boeken kan men zien als een erfenis die elke generatie doorgeeft aan een volgende.

Het moet dan ook een heerlijk gevoel zijn om een boek in je handen te houden dat je eigen naam op de omslag draagt, een ervaring van onschatbare waarde. Als ervaren software-ontwikkelaar, ontwerper en uitgever heeft Blurb een uniek en toch voor de hand liggend concept ontwikkeld

Overal waar je kijkt, laten nieuwe technologiën gewone mensen deelnemen aan activiteiten die vroeger alleen toegankelijk waren voor de elite. Zo kan vandaag de dag iedereen met toegang tot internet met enkele muisklikken zijn opvattingen met heel de wereld delen. Op eenzelfde manier helpt Blurb gewone mensen om hun passies en ervaringen in boeken op te op te nemen, om die vervolgens met iedere geïnteresseerde te delen.

Kwaliteit staat voorop bij Blurb

De mensen bij Blurb zijn zowel fotografen, ontwerpers als boekenliefhebbers. Kwaliteit heeft bij hun absolute topprioriteit: denk daarbij aan zaken als:
  • inbindtechnieken;
  • de papierkwaliteit;
  • professionele druk.

Door de hoogwaardige kwaliteit van zelf gepubliceerde boeken via Blurb, is men verzekerd van vele jaren “lees- en kijkplezier”.

Waarover kan men publiceren?

Het maken van een boek is een unieke ervaring. Wie een gesprek begint met mensen die al enige ervaring met Blurb hebben, zal merken dat de meesten van hen spontaan en heel geanimeerd beginnen te vertellen over "hun" boek. Want of het nu een archief van zeldzame filmposters, een verzameling blogpostings, de bereiding van wijn of een reis naar het Amazone regenwoud betreft, ieder van ons heeft wel materiaal voor een boek in gedachten. En niets in de wereld is zo spannend als zo´n boek voor het eerst gedrukt en gebonden zien worden.

Welke tools en ondersteuning biedt Blurb?

Bij Blurb gelóóft men in boeken. En de mensen die ze maken ook. Blurb, dat in 2004 het levenslicht zag, heeft in de voorbije jaren een uitgelezen gezelschap aan auteurs en specialisten op het gebied van uitgeven verzameld en zo een plek gecreëerd waar men content, kameraadschap, inspiratie en begeleiding vindt om zijn boeken met succes te publiceren.

Een fotoboek van Blurb

Blurb wil zich vooral onderscheiden in de verkoop van fotoboeken, en dan met name in de prijs. Een fotoboek van Blurb kost doorgaans zo'n 60% minder dan een vergelijkbaar fotoboek bij online fotodiensten zoals die van Hema, Kruidvat en Blokker. De prijzen van Blurb starten bij € 3,50 en hoe meer pagina's men toevoegt, hoe goedkoper men wordt in vergelijking met de concurrentie.

En waar andere online fotodiensten doorgaans maximaal 120 pagina's aankunnen, kent Blurb een bovengrens van 440 pagina's.

Het maken van e-books

Blurb is een bedrijf dat graag een toonaangevende rol vervult bij het ontwikkelen van digitale diensten. Ter illustratie: in oktober 2011 introduceerde Blurb een toepassing voor het maken van e-books. Met één enkele toetsdruk kan een printversie van een fotoboek worden gecreëerd die vervolgens te aanschouwen is op een tablet, iPad of iPhone. Via die ebook-applicatie kan men een bestand in luttele minuten converteren.

En in de nabije toekomst zal Blurb ongetwijfeld nieuwe e-commerce-tools lanceren die mensen in staat stellen om kennis te nemen van uw creaties. Er staat dus nog veel meer aan te komen! En is uw interesse voor Blurb nu gewekt, neem dan ook eens een kijkje op de Nederlandse website van Blurb.

Blurb ontsluit het boek in iedere mens, in elke gemeenschap en in elk belangrijke fase van ons leven. Waarover zal úw eerste fotoboek gaan?
Gerelateerde artikelen
Een begin maken met Blurb BooksmartEen begin maken met Blurb BooksmartBij het maken van fotoboeken met meer dan circa 100 pagina's loop je bij de meest gebruikte programma's van bijvoorbeeld…
Fotoboeken vergelijkingFotoboeken vergelijkingWat zijn de belangrijkste verschillen tussen de meest gebruikte sites en bedrijven waar je een fotoboek kunt maken en/of…
Trots op je eigen dierbare professionele fotoboekTrots op je eigen dierbare professionele fotoboekJe eigen fotoboek maken blijkt een ware hit te zijn. Wanneer je op internet op zoek gaat naar sites om je eigen boek sam…
Fotoboeken van AlbelliAlbelli fotoboeken behoren tot de beste en meest verkochte fotoalbums in Nederland. Dankzij de eenvoudige software van A…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Blurb, van fotoboek tot paperback"

Infoteur: Grosso_Modo
Laatste update: 12-11-2013
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!