InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > Digitale foto’s af laten drukken

Digitale foto’s af laten drukken

Digitale foto’s af laten drukken Iedereen heeft er wel een, een digitale fotocamera. Het maken van foto’s is nog nooit zo gemakkelijk geweest en we hebben allemaal een grote collectie. Sommige foto’s bewaren we, andere wissen we en de leukste foto’s laten we drukken op papier, canvas en zelfs behang. Wat is er allemaal mogelijk in het digitale tijdperk?

Digitale foto’s

Na de opkomst van de digitale camera hebben we allemaal een grote collectie digitale foto’s . Sommige wissen we gelijk en andere zijn te leuk om weg te doen. Wat doen we met de leukste foto’s?

Vele mogelijkheden

Foto’s kunnen worden gedrukt op verschillende ondergronden. Behalve het bekende fotopapier bieden bedrijven op het internet veel meer mogelijkheden voor het afdrukken van foto’s. Je mooiste foto’s kun je bijvoorbeeld laten drukken op canvas doeken, behang en zelfs krukjes kunnen worden voorzien met je favoriete print.

Foto’s laten afdrukken op papier

De digitale afdrukken van foto’s op papier zijn de meest bekende vorm. Vele bedrijven bieden deze service en er is een zeer ruim aanbod aan formaat, kwaliteit, vorm en papiersoort. Omdat de kwaliteit van de afgedrukte foto’s kan verschillen is het verstandig uzelf goed te oriënteren naar de mogelijkheden.

Foto’s laten afdrukken op canvas

De mooiste foto’s hang je natuurlijk het liefst aan de wand. Om dit te realiseren is het mogelijk je favoriete foto te laten drukken op een canvas doek. Het aanbod van bedrijven die deze service aanbieden groeit waardoor ook de kwaliteit en service kan hierdoor verschillen. Het adfrukken van uw digitale foto’s is op canvas doek is op verschillende formaten mogelijk.

Foto’s laten afdrukken op behang

Helemaal gek van een foto? Dan is een complete wand gevuld met uw favoriete digitale hoogstandje een droom. Laat uw foto afdrukken op behang! De foto wordt in stroken gedrukt op zeer groot formaat. Eenmaal compleet kunt u thuis de stroken tegen elkaar aanplakken om de gewenste wand te voorzien van uw favoriete print.

Foto’s laten afdrukken op krukje

Het is mogelijk uw foto te laten drukken op een kruk. Leuk als cadeau of om iemand mee te verassen. Uw favoriete foto wordt gedrukt op hout en dit ziet er erg bijzonder uit.

Foto’s laten afdrukken op glas

Zoekt een zeer speciaal kado? Dan is het laten drukken van een foto op glas wel heel speciaal. Uw digitale foto zal worden gedrukt op een glasplaat die kan worden bevestigd aan de want door middel van 4 houders. Foto’s gedrukt op glas kunnen worden uitgelicht door een lichtbron achter het glas te plaatsen en zijn ook geschikt als reclame-uiting.

Foto’s laten afdrukken als album

Een grote collectie foto’s heb je natuurlijk het liefst allemaal bij elkaar. Een geprint album is hiervoor een zeer goede oplossing. Lever foto’s van goede kwaliteit aan en het resultaat is vaak prachtig. De mogelijkheden voor het laten afdrukken van een digitaal geprint album zijn vaak zeer groot, de prijs valt mee en het ziet er sjiek uit.

Digitale fotolijst

Toch de foto’s liever digitaal houden? Dan is een digitale fotolijst de oplossing. Waren ze vroegen nog prijzig tegenwoordig zakt de prijs snel en is het digitaal showen van favoriete foto’s voor iedereen mogelijk.

Andere mogelijkheden

Naast de beschreven mogelijkheden zijn er nog meer mogelijkheden om uw digitale foto’s tastbaar te maken. Er kan worden gedacht aan een puzzelfoto, foto op aluminium, posters, stickers of tuinposters.
© 2010 - 2017 Kropslavinken, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Foto's afdrukken en bestellen: online en in de winkelFoto's afdrukken en bestellen: online en in de winkelHet tijdperk van volle rolletjes naar de fotowinkel brengen is allang verleden tijd. Van analoog zijn we al een geruime…
Tips om digitale foto's veilig te bewarenTips om digitale foto's veilig te bewarenHet geheugenkaartje van de digitale camera is net vol op dat unieke moment, een ergernis! Of de digitale camera wordt ge…
Waar moet u opletten als u een digitale camera koopt?Digitale camera’s worden verkocht met: ‘Meer functies, meer megapixels’. Echter, ze hebben vaak minder kwaliteit. Vaak w…
Doe meer met uw digitale foto'sDoe meer met uw digitale foto'sHet is zonde om uw digitale foto's alleen op uw harde schijf te laten staan. Er is zoveel meer mogelijk: maak een webalb…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Digitale foto’s af laten drukken"

Infoteur: Kropslavinken
Laatste update: 06-07-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Schrijf mee!