InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > SmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te maken

SmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te maken

SmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te maken Geld verdienen door foto's te maken met je smartphone? SmartSpotter en Roamler zijn twee apps die dat mogelijk maken. We kenden al de apps waarbij je foto's van gebeurtenissen zoals verkeersongevallen of een onverwachts bezoek van een wereldster kunt verkopen aan kranten en en andere media. Dit is niet het doel van Roamler en Smartspotter. Hier is het veelal de bedoeling dat je met je mobiele telefoon een foto maakt in een winkel zodat de opdrachtgever kan controleren of promoties en kortingsacties goed worden uitgevoerd. Denk daarbij aan supermarkten of bijvoorbeeld een slijterij.

Foto's maken in een winkel

Stel je voor: de douchegel van Axe wordt deze week met 50% korting aangeboden bij het Kruidvat. Axe wil graag weten of de actie wel prominent genoeg onder de aandacht wordt gebracht in de winkel en bovendien of de promotie daadwerkelijk wordt doorgevoerd. Om dit te controleren schakelen ze SmartSpotter of Roamler in, die vervolgens haar gebruikers vraagt om er gewapend met een smartphone op uit te gaan om deze actie te fotograferen.

De opdracht kun je oppikken uit de app en accepteren. Vervolgens ga je naar de winkel en maakt je aldaar niet al te opvallend een foto die voldoet aan de eisen uit de opdracht. Wanneer je klaar bent en je hebt een internetverbinding dat kun je gemaakte foto via de app opsturen. Hierna krijg je zo snel mogelijk feedback. Wordt de foto goedgekeurd dan krijg je ook direct bericht over hoeveel euro en hoeveel Smartpoints (in het geval van SmartSpotter) of Experience Points (in het geval Roamler) je hebt verdiend met de foto. Door het verzamelen van zoveel mogelijk points kun je hier stijgen in level. Hoe hoger je ranking, des te betere opdrachten je kunt accepteren. Ook zal het aantal opdrachten dat je tegelijk kunt accepteren stijgen wanneer je een hoger level bereikt.

Vergoeding per foto

Om zoveel mogelijk euro's te verdienen met je foto moet je wel slim zijn. Door een combinatie van snelheid, kwaliteit van de foto en een goede beschrijving vergroot je de kans op een hoge vergoeding. Hiervoor moet je wel concurreren met andere gebruikers. Zijn zij beter en sneller, dan gaat die hoge vergoeding aan je neus voorbij. De vergoedingen liggen tussen de 1 euro en 15 euro per opdracht.

SmartSpotter

SmartSpotter is sinds eind 2012 beschikbaar in Nederland en België. Het is te gebruiken op zowel de iPhone als een smartphone met Android. Het is eigenlijk een nieuwe vorm van mysteryshoppen. Om deel te kunnen nemen aan het platform van SmartSpotter moet je de app downloaden via de App Store of Google Play. Vervolgens heb je ook een uitnodiging nodig om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Omdat men de kwaliteit wil bewaken wordt niet iedereen zomaar toegelaten, maar laat Smartspotter deelnemers toen in batches. Wanneer je je aanmeldt via de website is het mogelijk dat je opdracht krijgt om zoveel mogelijk vrienden zich te laten aanmelden. De honderd mensen met de meeste vriendenverzoeken worden uitgenodigd voor deelname. Mogelijk wordt de dienst in de toekomst opengesteld voor een meer vrijblijvende deelname waarin iedereen het kan proberen.

Roamler

Roamler is actief in Nederland en Engeland en kan alleen gebruikt worden voor de iPhone 3GS of nieuwer en voor Android telefoons met Android 4.0 of hoger. Ook hier heb je een invite voor nodig. Wanneer je bent aangemeld moet je bovendien eerst een paar trainingsopdrachten voltooien om te laten zien dat je goed genoeg bent in het maken van foto's en het voldoen aan de eisen uit de opdracht. Geld dat je verdient met de opdracht wordt naar je overgemaakt via PayPal.

Om je niveau of je specialisme aan te geven kent Roamler badges toe. Deze kunnen de volgende betekenis hebben:
  • City roamler (je hebt meer dan vijf opdrachten in één stad gedaan)
  • Country roamler (je hebt opdrachten in drie verschillende steden afgerond)
  • Cheetah (je hebt een nieuwe opdracht binnen een uur voltooid)
  • Hyperactive (je hebt vier of meer opdracht op één dag gedaan)
  • First! (je hebt als eerste een opdracht voltooid)
  • Careertiger (je bent in level gestegen)
  • WallOfFamer (je hebt in totaal meer dan tien opdrachten uitgevoerd)
  • Connector (je hebt ten minste tien vrienden)
  • SuperPromotor (je hebt gezorgd voor tenminste tien nieuwe deelnemers)
  • Talent (je hebt je eerste scout opdracht voltooid)
  • Sherlock (je hebt je eerste Explorer opdracht voltooid)
  • Lazyboy (je hebt je eerste Couch opdracht voltooid)
  • Treasurehunter (je hebt je eerste secret opdracht afgerond)
  • First50 (je was een van de eerste 50 gebruikers)
Gerelateerde artikelen
Verdien geld met je iPhone of SmartphoneVerdien geld met je iPhone of SmartphoneTegenwoordig zijn er verschillende manieren om online geld te verdienen. Naast geld verdienen via internet is het ook mo…
Roamler  opdrachten via een app en geld verdienenRoamler opdrachten via een app en geld verdienenRoamler is een in Nederland opgericht bedrijf dat zich richt op de retail. Bedrijven die wederverkopen aan particulieren…
Roamler - geld verdienen door foto's te makenRoamler - geld verdienen door foto's te makenRoamler is een applicatie waarmee je makkelijk en vaak snel geld kunt verdienen door opdrachten uit te voeren. De opdrac…
Makkelijk geld verdienen met je smartphoneMakkelijk geld verdienen met je smartphoneVeel mensen zouden graag wat willen bijverdienen. Je kunt dan natuurlijk een bijbaan zoeken, maar daarvoor moet je redel…
Bronnen en referenties
  • SmartSpotter
  • Roamler

Reageer op het artikel "SmartSpotter en Roamler: geld verdienen door foto's te maken"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 21-09-2013
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Schrijf mee!