InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Veel bekeken worden door YouTube?

Veel bekeken worden door YouTube?

Dat kan en heeft u ook deels zelf in de hand. Hoe maakt u het filmpje en waar gaat het filmpje zoal over? Er zijn een aantal tips waarmee u kan zorgen dat uw filmpje ietwat populairder word op YouTube. Dit artikel kan u daarbij op weg helpen.

Wat voor filmpje?

Het filmpje kan over van alles gaan om beroemd te worden als het maar een origineel filmpje is. Mensen hebben geen behoefte om te kijken naar een hond die op een gewone manier 7 minuten slaapt. Ziet u de hond een minuut onwijs snurken en rolt hij vervolgens uit zijn mand dan is het filmpje kort genoeg om de interesse vast te houden en is er ook nog iets om naar uit te kijken.
Het is belangrijk dat het bijvoorbeeld:
  • afwisselend is
  • niet te lang is
  • een verrassend einde heeft
  • een emotie naar voren brengt
  • een goede lay-out(opmaak) heeft
  • zorg dat het filmpje in het engels is of duidelijk is voor iedereen
Al deze bovengenoemde punten maken een filmpje op YouTube aantrekkelijker om naar te kijken.

Beroemd worden via YouTube?

De kans dat men door breekt via YouTube is relatief klein, toch krijgt iedereen de kans om zich te laten zien en horen waardoor er wel een kans is. Zo zijn er ook producenten en platenmaatschappijen die met regelmaat amateur filmpjes via YouTube bekijken om te zien of er een geschikte artiest/artieste te vinden is. Zorg dat u meerdere filmpjes van uzelf van goede kwaliteit plaatst op uw YouTubekanaal(een soort profiel) en laat eventueel verschillende repertoires horen.
Onder andere Justin Bieber en Esmee Denters zijn wereldwijd beroemd geworden simpelweg door een al bestaand liedje te zingen en deze te uploaden op YouTube.

Reclame

Als u wilt dat u filmpje vaak bekeken word en makkelijk te vinden blijft zult u ook een beetje reclame voor uzelf moeten maken. Zo helpt het om uw filmpje bijvoorbeeld te plaatsen op:
  • hyves
  • twitter
  • fora's
wellicht hebben zij ook een YouTube account en plaatsen ze een bericht bij uw filmpje. Het is namelijk ook zo dat des te minder uw filmpje bekeken worden des te verder zakt deze weg in youtube.

Lay-out

De lay-out kan van belang zijn om uw filmpje populair te maken, zo kan er enkel al gelet worden op wanneer het filmpje begint. Het is prettig dat het filmpje niet direct begint omdat de mensen er dan wellicht nog niet eens heen gescrolld zijn hou bijvoorbeeld 3 seconden zwart voor het filmpje start. Als u meerdere foto's of filmpjes gebruikt zorg dan dat deze mooi overlopen in elkaar en gebruik eventueel duidelijke teksten.

Bij uw filmpje kunt u een tekst plaatsen en zoekwoorden (ook wel 'tags' genoemd) als u de juiste en interessante zoekwoorden bij plaatst zal uw filmpje makkelijker gevonden worden. Maak de tekst naast uw filmpje zo compleet mogelijk maar verraad niet exact alles. Mocht u dus het filmpje van de snurkende hond maken verraad dan wel dat er een grappig einde is maar niet wat er gebeurd zodat het niet al verraden is voordat iemand het kijkt. Dit maakt de mensen nieuwsgierig.

Auteursrechten

U mag geen bestaande beelden overnemen en op YouTube plaatsen. Dit geldt ook voor muziek, muziek mag alleen gebruikt worden als de auteursrechten zijn vrijgegeven. Dit gebeurd 70 jaar na het overlijden van een componist of er moet toestemming zijn van de desbetreffende artiest. Via verschillende websites kunt u auteursrechtvrije muziek verkrijgen. Mocht u geen rechten hebben op de muziek dan word het filmpje of snel verwijdert of er word een reclame advertentie vooraf geplaatst waardoor de maker toch geld krijgt.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met filmpjesGeld verdienen met filmpjesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het maken van filmpjes. Het is een leuke manier om snel een extra inkomen…

Reageer op het artikel "Veel bekeken worden door YouTube?"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 03-05-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!