InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kinderfeest thema Spiderman

Kinderfeest thema Spiderman

Het fenomeen Spiderman is nog steeds erg geliefd onder de jonge jeugd, zodat je tegenwoordig nog steeds allerlei artikelen vindt met een afbeelding van Spiderman. Vanwege zijn stoere verschijning is het natuurlijk niet onlogisch dat uw kinderen Spiderman "super vet" vinden en bijvoorbeeld persé een Spidermanpyjama willen hebben. Als er vervolgens een thema voor een kinderfeestje bedacht moet worden is het wellicht logisch dat daarom "Spiderman" geroepen wordt.

Kinderfeest met als thema Spiderman

Ondanks dat sommige kinderen Spiderman alleen kennen van allerlei aanverwante artikelen en niet van de film, is Spiderman nog steeds erg populair onder kleuters en schoolgaande kinderen. Is uw kind helemaal weg van Spiderman dan is het wellicht een idee om zijn/haar verjaardagsfeestje rondom het thema "Spiderman" te vieren. De doelgroep van de hieronder genoemde spelletjes is kinderen van 3- tot 10-jarige leeftijd. De voorbeeldspelletjes zijn Spidermanvarianten op oerhollandse spelletjes en zijn zowel buiten als binnenshuis te spelen. Het verjaardagsfeest kan extra leuk aangekleed worden door middel van een Spidermantafelkleed, -bordjes en -bekers, welke via menig internetsite of winkel te verkrijgen zijn.

Spelletjes

Schminken

Na aankomst van alle uitgenodigde kinderen, het uitpakken van de cadeautjes en het eten van de verjaardagstaart is het geweldig om het feest te beginnen met schminken. Zodoende kunnen alle kinderen de spelletjes uitvoeren als zijnde Spiderman zelf, of als welk desgewenst favoriete dier of held dan ook.

Spinnendans

De spinnendans is een variant op de stoelendans. Teken op stukken karton een spinnenweb en leg er één op elke stoel. Zo wordt het Spidermanthema bij de stoelendans betrokken. Een leuke variant op het spel is dat de kinderen die geen eigen stoel hebben gevonden bij het stoppen van de muziek, op schoot bij een ander kind gaan zitten. Zo wordt geen enkel kind buiten spel gezet. Bij elke ronde wordt er 1 stoel weggenomen, net zolang tot er maar 1 stoel overblijft. Het is een gegarandeerd succes wanneer alle kinderen uiteindelijk op 1 stoel proberen te gaan zitten.

Spinnenestafette

Bij de spinnenestafette wordt gebruik gemaakt van de kartonnen spinnenwebtegels uit de spinnendans. De estafette wordt gespeeld door twee kinderen tegelijk. Elk kind heeft twee spinnenwebtegels. Men moet een bepaalde afstand overbruggen door op één tegel te staan en vervolgens de tweede tegel voor de eerste tegel te leggen. Dan stappen ze over op de tweede tegel. De eerste tegel achter hen moeten ze dan weer voor zich leggen, wederom overstappen en zo doorgaan totdat de finishlijn bereikt is. Het kind dat het eerst arriveert heeft het spel gewonnen.

Spiderman knutselen

Een welkome afwisseling tijdens het kinderfeestje is wanneer de kinderen kunnen knutselen. Door middel van de knipplaat en een wc-rol kunnen ze zelf een spiderman in elkaar knutselen door wat te knippen en te plakken. Voor de kinderen is het erg leuk dat ze iets tastbaars overhouden wat ze na het feestje mee naar huis kunnen nemen.

Spinnenhappen

Spinnenhappen is een Spidermanvariant op koekhappen. In plaats van stukken peperkoek aan een lijn te hangen worden spinnen aan een lijntje gehangen. De spinnen worden gemaak van dropveters. Door in een dropveter een knoop te leggen om vier kortere stukjes dropveter wordt een hangend spinnetje nagebootst.

Spiderman-prik

Zoals de naam al doet vermoeden is dit spel een aangepast ezeltje-prik. De kinderen gaan eerst een kleurplaat van Spiderman inkleuren. Spidermankleurplaten zijn simpelweg op internet te vinden via allerlei kleurplaatsites of door op "kleurplaat spiderman" te Googlen. Na het kleuren knippen de kinderen de Spiderman uit. De Spidermanknipsels kunnen erg gemakkelijk meerdere malen geplakt worden door een stukje opgerold schilderstape op de achterzijde aan te brengen. Op een groot stuk karton/papier is een groot spinnenweb getekend. De kinderen worden geblinddoekt en proberen zo hun Spiderman zo dicht mogelijk bij het midden van het web te plakken.

Spinnenpoepen

Het spinnenpoepen is een variant op het welbekende spijkerpoepen. Hiervoor is een nepspinnetje, een lege fles en een stuk touw nodig. Nepspinnetjes kunnen veelal gekocht worden bij een feestartikelenwinkel. De nepspin wordt aan het touw vastgemaakt, en vervolgens wordt het andere einde van het touw om het middel van het kind gebonden. De spin bungelt onder de billen van het kind ter hoogte van de knieën. De kinderen moeten dan door hun knieën gaan om de spin in de fles te krijgen zonder hulp van hun handen.

Diploma-uitreiking

Kinderen genieten zichtbaar als ze aan het einde van het feestje een echt Spidermandiploma in ontvangst mogen nemen. Dergelijke diploma's kunnen gemakkelijk gemaakt worden onder andere door middel van de diploma maak site. Hierbij is het zelfs mogelijk om een actiefoto van elk kind op het diploma af te drukken. Zo vormt het diploma een leuk blijvend aandenken aan het kinderfeestje van uw kind. Als de kinderen bij het diploma ook nog eens een medaille krijgen is het feest compleet. Dergelijke medailles zijn wederom veelal verkrijgbaar in feestartikelenwinkels.
© 2010 - 2017 Jaw72, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Feest vieren met een thema: een rode draad in je partyFeest vieren met een thema: een rode draad in je partyFeest vieren met een thema? Waarom zou je een themafeest geven? Een thema kan een feest iets speciaals geven. Het voorko…
23 April: Internationale Kinderfeestdag23 april is een Kinderfeestdag dat oorspronkelijk gevierd wordt in Turkije. Eerst was het een Nationale Kinderfeestdag,…
Kinderfeest met thema "piraten"Een kinderfeest geven met als thema "piraten" valt altijd in de smaak. Met onder andere een piratenschatkist, piratendri…
Kinderfeest  met thema "Finding Nemo"Kinderfeest met thema "Finding Nemo"Een kinderfeest met als thema Finding Nemo. Dit feest kunt u bij u thuis houden. Zo voorkomt u dat u ergens naar toe moe…
Het organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestje of partijtje kan een lastige zaak zijn. Het vergt vaak veel denk en regelwerk. All…

Reageer op het artikel "Kinderfeest thema Spiderman"

Infoteur: Jaw72
Gepubliceerd: 09-02-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!