InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > De modetrends voor herfst & winter 2013/2014

De modetrends voor herfst & winter 2013/2014

Men zegt weleens dat niks zo veranderlijk is als het weer. Maar net zoals het weer iedere keer verandert, zo veranderen ook de modetrends regelmatig. Deze zomer konden we niet zonder de sleehakken, zwart-witte strepen en bloemenprints. Deze herfst en winter kun je weer gaan shoppen voor de laatste modetrends van deze herfst en najaar. Je zult dit najaar veel dierenprintjes, rood en middeleeuwse invloeden tegenkomen. Lees snel verder voor de laatste fashion trends.

Roze

Roze is een van de kleuren die je deze herfst en winter mag dragen. Hiermee bedoelen we niet felroze of fluoriserend roze, maar een zachtere variant, zoals pastelroze of zalmroze. Je kunt het in ieder kledingstuk of accessoire terugvinden: van broek tot jurkje.

Rood

Ben je geen liefhebber van roze, dan kun je kiezen voor de andere modekleur: rood. Er is bijna geen andere kleur die zoveel kracht kan uitstralen. Rood staat immers voor passie en liefde. Door het dragen van deze kleur accentueer je dus zeker weten je vrouwelijke kanten.

Capes

Je hoeft geen Superman of Sherlock Holmes te zijn om een cape te mogen dragen. Een cape kan je net een wat krachtigere uitstraling geven. Bovendien is het lekker warm en kun je het met veel dingen combineren. Misschien moet je er even aan wennen in het straatbeeld, maar voor je het weet kun je niet meer zonder de cape.

Elegant zwart

Zwart blijft een kleur die ieder jaar terugkomt en is daarmee ook tijdloos te noemen. Wie heeft er niet verschillende zwarte jurkjes, schoenen of shirtjes in de kast hangen. Dit najaar zul je zwart veel tegenkomen in combinatie met kant en fluweel. Met deze modetrend kun je vele kanten op. Je kunt gaan voor de sexy en elegante look of juist voor de gothische look.

De col

De col is terug van weggeweest. Je kunt deze koude winter niet zonder een of meerdere kledingstukken met col, of zoals de Engelsen zeggen 'turtle necks', in je kast. Wie denkt dat dit weer kriebelende truien betekent, heeft het mis. De col zie je niet alleen terug bij de klassieke pullover, maar ook bij jurken en shirts.

Dierenprintjes

Er zijn van die modetrends die regelmatig terugkomen, zo ook de dierenprintjes. Vroeger had het dierenprintje een ietwat ordinair imago, maar de laatste jaren kan een echte fashionista ook niet zonder. Met name de luipaardenprint zul je deze herfst en winter veel tegenkomen. Door de vele combinaties die dit kledingstuk heeft, hoef je er zeker niet ordinair bij te lopen.

Middeleeuwse mouwen

Deze type mouwen kenmerken zich door hun lange lengte en een split aan de zijkant. Op deze manier zwieren ze prachtig langs je lichaam en geven je outfit een vrouwelijk en originele touch. De mouwen geven je het gevoel van een ware jonkvrouw uit de middeleeuwen.

Pvc

Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij het woord fashion. Toch zien we dit najaar en winter veel pvc-achtige materialen in het modebeeld. Glimmend zwarte rokken of glimmend bruine jasjes: alles is mogelijk. Ook zul je vinyl en latex als kledingmaterialen tegenkomen.

Fluweel

"Zo zacht als fluweel" wordt er weleens gezegd. Fluweel is een geweven stof die vaak wat zwaar aandoet. Je ziet het ook veel terug in de gothische stijl. Dit najaar kun je je hart ophalen aan de fluwelen jassen, rokken en broeken. Je zult zelfs hele broekpakken van fluweel vinden in het straatbeeld.

Splitrokken

De rok met een split zag je ook al deze zomer veel voorbijkomen. Dat zal deze herfst en winter alleen maar meer worden. De splitrok is sexy en vrouwelijk. Je kunt ze zowel een lange rok met split dragen, een kortere splitrok of zelfs een jurk met een split.
© 2013 - 2017 Anna1985, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Populaire en opmerkelijke meisjes- en jongensnamen 2013Populaire en opmerkelijke meisjes- en jongensnamen 2013De Sociale Verzekeringsbank maakt ieder jaar in januari de lijst bekend van alle jongens- en meisjesnamen die het afgelo…
Modetrends en inspiratie winter 2012/2013De herfst is gearriveerd, het winterseizoen staat voor de deur, dat bekent nieuwe trends en dus: shoppen! In dit artikel…
Draagbare trends: Najaar 2013Mode is de manier waarop kleding en kledingstijlen op een bepaald moment in de tijd leuker worden gevonden. Een trend is…
Speelschema Eredivisie 2013-2014, programma en uitslagenSpeelschema Eredivisie 2013-2014, programma en uitslagenSpeelschema Eredivisie 2013-2014, programma en uitslagen. Op vrijdag 2 augustus 2013 zal de Eredivisie 2013-2014 weer be…
Bronnen en referenties
  • www.graziadaily.co.uk
  • Fashion.telegraph.co.uk

Reageer op het artikel "De modetrends voor herfst & winter 2013/2014"

Infoteur: Anna1985
Gepubliceerd: 28-08-2013
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!