InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Engel van Toni Coppers
recensie

Engel van Toni Coppers

Engel is een boek van de Vlaamse auteur Toni Coppers. Het boek is uitgegeven door Manteau in 2009. 'Engel' is het tweede boek in de reeks rond Liese Meerhout, inspecteur Kunstcriminaliteit in Brussel.

Verhaal

Auteur: Toni Coppers

Toni Coppers (Sint-Truiden, °1962) is een Vlaams radiopresentator en schrijver. Hij was in 1995 reisjournalist voor Radio 1. Hij debuteerde als schrijver met het boek 'De Beha van Madonna, brieven van een reiziger', waarin hij literaire reisbrieven schreef aan vrienden en bekenden. In 2005 begon hij als thrillerschrijver met het boek 'Dixit'. In 2008 schreef hij 'Niets is ooit'. 'Niets is ooit' is het eerste deel in een nieuwe thrillerreeks rond Liese Meerhout, inspecteur Kunstcriminaliteit in Brussel. 'Engel' is het tweede boek van de reeks rond Liese Meerhout. Liese is allesbehalve een stereotype rechercheur. Ze is jong, vlot en bovenal: vrouwelijk. Het personage van Liese Meerhout is gebaseerd op de chef van de kunstsectie van de Federale Politie. Al bestaat er wel een groot verschil tussen beide, want hij is namelijk een man. Er bestaan zelfs plannen om de spannende avonturen van Liese Meerhout in tv-vorm te gieten, al staat hierover nog niets op papier. Doordat zijn reeks met Liese Meerhout over kunstmisdaden gaat, wordt hij vaak vergeleken met Dan Brown. Maar dit wil zeker niet zeggen dat Coppers een kopie is van Brown. 'Engel' is zéker geen afkooksel van 'The Da Vinci Code'.

Niets is ooit: het eerste deel in de reeks rond Liese Meerhout

Mening

Toni Coppers wordt omschreven als een veelbelovende thrillerauteur.Hij wordt door de uitgeverij Manteau samen met Piet Baete en Bavo Dhooge voorgesteld als 'the next generation'. En terecht, want deze heren verdienen toch wel een plaats naast de grote namen zoals Pieter Aspe en Deflo. De personages in 'Engel' zijn psychologisch goed uitgewerkt, waardoor het boek wel meer is dan een doorsnee thriller. Het boek is spannend van het begin tot het einde. Het is een boek dat je in een ruk kan verslinden. Het is een sublieme thriller over de kunstcriminaliteit in Brussel. Zeker de moeite waard!
© 2010 - 2019 Katrien, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org http://www.standaarduitgeverij.be http://www.nieuwsblad.be Boek: 'Engel' van Toni Coppers

Reageer op het artikel "Engel van Toni Coppers"

Infoteur: Katrien
Gepubliceerd: 11-02-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!