InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Online spelletjes/Online games: het verschil

Online spelletjes/Online games: het verschil

Online spelletjes/Online games: het verschil Er zijn veel sites waar je kleine spelletjes kan spelen online. Heel veel kleine spelletjes, met kleine inhoud. Er zijn ook grote games die ook online worden gespeeld tegen andere mensen. Wat is het verschil?

Online spelletjes

De spelletjes die vaak online worden gespeeld zijn erg klein. Het zijn vaak spelletjes die je maar een keer speelt, en vervolgens niet meer leuk vindt. De grootte van deze spelletjes zijn altijd minimaal, en de graphics daarom ook niet erg goed. Wel bestaan er sommige online spelletjes die wel wat grotere spelletjes online hebben staan, en waar vaak ook een save-functie bij zit. Dit komt echter vrij weinig voor.

Wie spelen deze spelletjes
Vaak worden deze spelletjes gespeeld door jongere kinderen. Deze zitten vaker achter de computer, en de spelletjes zijn vaak ook voor jonge mensen gemaakt. Het kan natuurlijk ook gespeeld worden door oudere mensen, want het is voor iedereen beschikbaar.

Waarom leuk?
Het leuke aan deze spelletjes is vaak dat ze heel simpel zijn, en makkelijk te begrijpen. Er is dus makkelijk in te komen, en je speelt het binnen een paar seconden.
Het wordt ook vaak gespeeld als iemand even niks te doen heeft. Vaak uit verveling typt diegene wat webadressen in, en ook sites waar spelletjes op staan. Zo komen ze op zon site terecht, en beginnen ze te spelen. Dit haalt soms de verveling weg.

Online games

Er bestaan ook hele spellen die online gespeeld kunnen worden. Dit zijn vaak gewoon spellen die op een cd- of dvd-rom werken. Deze kosten dus vaak ook geld, en soms ook nog eens geld om op het internet gespeeld te worden. Een bekend voorbeeld hiervan is World of Warcraft.
Het hoeft niet zo te zijn dat deze spellen op een cd of dvd staan. Er bestaan ook games die te downloaden zijn en alleen maar bedoelt zijn om online te spelen. Vaak zijn deze gewoon gratis.

Wie spelen deze games?
Vaak worden de betaalde games gespeeld door fanatieke gamers. Omdat er ook wedstrijden en toernooien zijn, vinden zij echte goede games online erg leuk. Natuurlijk zijn de gratis online spelletjes voor iedereen beschikbaar en worden die dus ook door veel mensen gespeeld.
Het is natuurlijk te verwachten dat de jongere generatie meer spellen speelt dan de oudere generatie.

Waarom leuk?
Omdat deze spellen vaak ook multiplayer (=met meerdere spelers over de hele wereld) zijn, heb je al snel een idee van samenspel. Dit is voor sommige erg leuk, maar voor sommige wordt het erg moeilijk, omdat het niveau erg verschilt.

Kort

Kleine online spelletjes
Deze spelletjes worden dus vaak gespeeld om een klein tijdje mee bezig te zijn. Vervolgens wordt het (vaak) nooit meer gespeeld, en (vaak) nooit meer naar gekeken. Een leuke oplossing voor als je niks te doen hebt.

Grote online games
Deze worden vaak gespeeld om een status te krijgen, en beter te worden in een groot spel. Als je bij de top hoort, is hier vaak ook geld mee te verdienen. Altijd leuk als je er goed in bent.
© 2007 - 2017 Grotefrits, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spil Games wereldleider online-gamesSpil Games wereldleider online-gamesHet Nederlandse Spil Games is wereldwijd het best bezochte game-netwerk van dit moment. Dat blijkt uit de laatste meting…
Serious Games: meer dan vermaakSerious Games: meer dan vermaakSerious games zijn (online) computerspellen die meer zijn dan alleen spellen en vermaak. Met een serious game wil men me…
Videogames - Een verslaving onder jongerenVideogames - Een verslaving onder jongerenIn de laatste 30 jaar is er veel veranderd in de game-industrie. Aangezien het spelen van videogames populairder is dan…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Tower defense: wat is een tower defense game?Tower defense: wat is een tower defense game?Tower defense, kortweg TD, is zonder twijfel één van de meest populaire genres van online games. Wie een Tower defense g…

Reageer op het artikel "Online spelletjes/Online games: het verschil"

Reactie

Wmnoa (infoteur), 29-08-2007 08:49 #1
Zeer duidelijk geschreven, maar misschien zou je nog wat meer voorbeelden kunnen geven.

Infoteur: Grotefrits
Laatste update: 24-10-2007
Gepubliceerd: 19-08-2007
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Reacties: 1
Schrijf mee!