InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Spil Games wereldleider online-games

Spil Games wereldleider online-games

Spil Games wereldleider online-games Het Nederlandse Spil Games is wereldwijd het best bezochte game-netwerk van dit moment. Dat blijkt uit de laatste metingen van comScore Media Metrix, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het meten van online-bereik. De portals zijn bij elkaar goed voor 130 miljoen unieke bezoekers per maand en dat aantal neemt alleen maar toe.

Ruim 50 game-portals

Het Spil Games netwerk bestaat uit ruim 50 game-portals waarvan er drie zich op Nederland richten. Dit zijn Spel.nl (jonge tieners), Spelletjes.nl (families) en GirlsGoGames.nl (meisjes) die hieronder verder worden besproken. Wereldwijd zijn de bezoekcijfers in 2008 met 75 procent toegenomen. In de Verenigde Staten zelfs met 269 procent. Het Hilversumse bedrijf laat nu vooraanstaande online-gameportals als Yahoo! Games en MSN Games met ruime afstand achter zich.

Meerdere talen

In tegenstelling tot zijn grootste concurrenten richt Spil Games zich met zijn game-portals op verschillende doelgroepen in bijna 20 talen. Een van de redenen voor het grote succes is dat Spil Games zijn menu's, beschrijvingen en speluitleg in meerdere talen aanbiedt.

De website

Spil Games is eenvoudig maar doelmatig ingericht. Op de Homepage vind je in de linkerkolom links met specifieke informatie en alles wat te maken heeft met het bedrijf. Bovenaan de pagina staan links naar de dochterpagina's zoals Company, Portals, Advertising, Partners, Press, Careers en Contact. Klik je op één van de pagina's dan verschijnt in de linkerkolom verdere relevante informatie in de vorm van links. De lay-out is steeds hetzelfde.

Hieronder een korte bespreking van de drie bovengenoemde sites die voornamelijk gericht zijn op Nederland en België.

Spel.nl

Deze site bedoeld voor jonge tieners is ingedeeld in themablokken:
  • Race
  • Avontuur
  • Behendigheid
  • Actie
  • Sport
  • Puzzel
  • Multiplayer
  • Bord & Kaart

Verder zijn er blokken met nieuwe spellen, Populair en Tips. Je kunt in een zoekveld ook zoeken naar een spel.

Spel.nl claimt dat er elke dag nieuwe spellen bij komen.

Spelletjes.nl

Deze familiegamesite is wat gevarieerder dan Spel.nl. Je ziet dezelfde thema´s terug maar de index in de linkerkolom is uitgebreider. De Homepage bevat verder een rubriek Top 10 en een rubriek Tips. Je kunt net als bij Spel.nl naar een spel zoeken. Verder is er een helpfunctie ingebouwd. Spelletjes.nl bestaat uit meerdere pagina's als Home, Nieuw, Populair en Mijn spelletjes. De laatste pagina is heel aardig want je kunt hier je eigen favorieten rangschikken.

Verder kun je spelletjes downloaden om uit te proberen waarna je ze kunt aanschaffen of om off-line te spelen. Tal van mogelijkheden dus. Ook deze site claimt dat er elke dag nieuwe spelletjes worden toegevoegd.

GirlsGoGames.nl

Speciaal voor meisjes is GirlsGoGames.nl bedoeld en je kunt op taal kiezen. Dit is één van die sites waarmee Spil Games het zo goed doet. En niet onterecht want in de linkerkolom staat een uitgebreide index met uiteenlopende thema's. Er is een helpfunctie en in het midden bovenin van de pagina staat een blok met spelletjes. Als je er met de muis overheen schuift verschijnen er korte tekstballonnetjes met uitleg over de inhoud.

Verder zijn er de rubrieken Populair, Tips en Advertentie te vinden. Het aanbod van spelletjes is hier onuitputtelijk.
© 2009 - 2017 Bertvdw, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online spelletjes/Online games: het verschilOnline spelletjes/Online games: het verschilEr zijn veel sites waar je kleine spelletjes kan spelen online. Heel veel kleine spelletjes, met kleine inhoud. Er zijn…
Gamen is goed voor jeGamen is goed voor jeVeel onderzoekers zijn het ermee eens dat games slecht voor je zijn, slecht voor je ontwikkeling en slecht voor je herse…
Tips om de tijd te dodenIedereen verveelt zich wel eens of de geest stagneert en laat je even in de steek. De tijd kruipt dan langzaam voorbij e…
Videogames - Een verslaving onder jongerenVideogames - Een verslaving onder jongerenIn de laatste 30 jaar is er veel veranderd in de game-industrie. Aangezien het spelen van videogames populairder is dan…
Hoe zet ik gratis spelletjes op mijn gsm?Met de vele mogelijkheden op de markt van mobile telefonie zijn de toepassingen meer en sterker uitgebreid. Niet alleen…
Bronnen en referenties
  • Zibb, Spil Games

Reageer op het artikel "Spil Games wereldleider online-games"

Reactie

Maegh Anita, 19-04-2012 23:26 #1
Hallo, jaren heb ik het damspel checkers (multiplayer) bij spelletjes.nl gespeeld. Het was dammen tegen ander leden, sinds kort ben ik het spel verloren geraakt op mijn pc, ik wil terug inloggen bij spelletjes.nl en nu is het heel ander dammen en dat spijt me ten zeerste, kun je mij misschien helpen het vroegere spel terug te vinden?

Infoteur: Bertvdw
Laatste update: 14-10-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Reacties: 1
Schrijf mee!