InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Pet Rescue Saga

Pet Rescue Saga

Pet Rescue Saga Pet Rescue Saga is een gratis spel dat gespeeld kan worden op mobiele telefoons en tablets en is beschikbaar voor Android en iOs (iPhone/iPad). Op de computer kan het via Facebook gespeeld worden. Het is een zeer verslavend spel en doordat de levels steeds moeilijker worden blijft het een uitdaging om te spelen.

Algemeen

De maker van Pet Rescue Saga, King, is bekend van het spelletje Candy Crush Saga. Bij Pet Rescue Saga heeft King wederom een eenvoudig concept omgetoverd tot een verslavend leuk spel. De bedoeling is om de dieren die zich ergens op het speelbord bevinden naar de bodem van het speelveld te brengen. Dit doe je door op een groepje blokken van dezelfde kleur te klikken, waardoor ze verdwijnen. De bovenliggende blokken vallen dan naar beneden om de vrijgekomen ruimte op te vullen. Dat klinkt simpel, maar langzaamaan wordt het spel steeds moeilijker. Je hebt vijf levens om mee te beginnen. Als de levens op zijn moet je drie uur wachten, daarna heb je weer vijf levens. Ook kun je levens van je Facebook-vrienden krijgen als die ook Pet Rescue Saga spelen.

Moeilijkheden

Speelbord

Blokken of dieren kunnen op een vast stukje van het speelbord achterblijven waardoor ze de onderkant van het speelbord nooit bereiken. En als er geen groepen van blokken meer op het zichtbare deel van het veld aanwezig zijn, zullen de bovenste blokken of dieren naar beneden vallen, waardoor het doel (zoveel dieren redden, zoveel procent van de blokken wegspelen, etc.) misschien niet meer gehaald kan worden.

Eisen aan level

Vaak is er ook een bepaald aantal punten vereist om een level te kunnen voltooien, of er is een maximum aantal zetten. Ook komt het voor dat een bepaald percentage van de blokken weggespeeld moet worden.

Reismand

Dieren kunnen in een reismand zitten. Deze verdwijnt door op het groepje met dezelfde kleur blokken waarin het mandje is opgenomen te klikken. De blokken verdwijnen en het dier verschijnt.

Kooi

Als dieren op een kooi vallen worden ze opgesloten in die kooi. Als de kooi op een ‘hard’ stukje van het speelbord terecht komt wordt het dier bevrijd. Als een kooi met dier de bodem bereikt dan verdwijnen beide en telt het dier niet mee bij de geredde dieren.

Blokken in een kooi

Door het groepje blokken naast de “blokken in een kooi” te laten verdwijnen, worden de “blokken in een kooi” gewone blokken.

Stenen met slot

De “stenen met slot” zijn vast verankerd op het scherm en houden de blokken en dieren tegen. Ze verdwijnen door op de sleutel te klikken. Soms zit de sleutel in een glazen kooi. Om de sleutel te kunnen gebruiken moet de glazen kooi op een hard oppervlak terecht komen, waardoor de glazen kooi verdwijnt.

Hulpmiddelen

Ballonnen

Door op een ballon te klikken, verdwijnen alle blokken van dezelfde kleur. Erg handig om een of meer blokken weg te werken die niet in een groepje zitten. En omdat er minder kleuren achterblijven is er meer kans dat de overige blokken groepjes vormen die verwijderd kunnen worden.

Bommen

Door op een bom te klikken verdwijnen alle blokken die zich er omheen bevinden. De dieren worden niet beïnvloed door bommen. Bommen kunnen zich in een glazen kooi bevinden. Om de bommen te kunnen gebruiken moet de glazen kooi op een hard oppervlak terecht komen, waardoor de glazen kooi verdwijnt.

Raket

Bij sommige levels kun je een raket verdienen. Deze verschijnt langzaam in de rechterbenedenhoek van het scherm. Als je voldoende punten hebt kun je de raket inzetten. Plaats hem bij de kolom blokken die je wil laten verdwijnen en klik op het vinkje: de raket wordt afgevuurd en de hele kolom blokken (verticaal) verdwijnt.

Springveer

De springveer laat alle blokken op een hele regel (horizontaal) verdwijnen als je er op klikt.

In-game aankopen

Pet Rescue Saga is gratis te spelen. In het spel kun je voor echt geld boosters kopen die het voltooien van een level makkelijker maken. De raket, ballon, springveer en sleutel zijn al besproken. Je kunt ook een pikhouweel kopen om een willekeurig blok te laten verdwijnen. De knipschaar laat alle zichtbare kooien verdwijnen.
© 2014 - 2017 Serve, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tablet-pc's: iPad, Android of Windows?Tablet-pc's: iPad, Android of Windows?Tablet-pc's vinden, ongeacht of het een iPad, Android- of Windows-tablet betreft, steeds meer ingang. Dit overzicht wil…
Goedkope tablet 7" Protab 2De Protab 2 is een goedkope tablet die erg veel mogelijkheden heeft. Het systeem draait op Android 2.3 en het apparaat b…
Beste e-readers en apps in 2017 voor ebooksDe groeiende populariteit van e-books is niet te stoppen. Er worden dan ook ontzettend veel e-readers uitgebracht. Hier…
Tablets – Welke kies je?Tablets – Welke kies je?In 2010 werd de eerste tablet, de iPad op de markt gebracht door Apple. Deze bleek razend populair en er kwamen vervolge…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Pet Rescue Saga"

Infoteur: Serve
Laatste update: 07-06-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!