InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Nerf speelgoed: het assortiment

Nerf speelgoed: het assortiment

Nerf speelgoed: het assortiment Voor jongens vanaf 6 - tot 12 jaar is er nieuw speelgoed op de markt: de Nerf rage vanuit Amerika verovert met rasse schreden ook Nederland. Het zijn robuust uitziende geweren van verschillende afmetingen, waarbij het schietpatroon een pijltje is van schuimplastic. Afhankelijk van het soort Nerf geweer worden er doorladers, vizieren en richtlasers standaard bijgeleverd. Veel onderdelen zijn los verkrijgbaar en vrijwel op alle uitvoeringen toe te passen.

Prijsrange van het Nerf assortiment

Het goedkoopste instapmodel kost €12,- en het duurste Nerf-model komt neer op €48,-. Alle modellen gebruiken dezelfde schietpijltjes (foam darts), gemaakt van schuim. De darts zijn ook los te verkrijgen in een 36-pack verpakking. De darts kunnen, afhankelijk van het model, tot wel 12 meter ver komen. Het is degelijk speegoed dat wel tegen een stootje kan; het is dan ook niet goedkoop, maar het kan lang meegaan.

Enkele populaire modellen uit het assortiment:

Nerf Strike Nite finder Pistool
Blaster voor beginners. Inclusief 3 foam darts met fluit-effect en richtlaser (om te gebruiken in het donker).Werkt op batterijen: 2 X AA penlights; deze worden niet meegeleverd. Van dit model zijn verschillende uitvoeringen verkrijgbaar; als u dit artikel bestelt is niet van tevoren bekend welke uitvoering u ontvangt.

Prijs: €11,99 (Intertoys gids 2010/2011)
Nerf N-Strike Maverick
Pistool met roterend magazijn. Inclusief 6 foam darts met fluit-effect en zuignap. Richtlaser en vizier zijn apart verkrijgbaar.
In het magazijn passen 6 darts, na het afschieten van een dart moet het pistool opnieuw worden geladen.

Prijs: €16,99 (Intertoys gids 2010/2011)
Nerf N-Strike Recon
Dit is een 3 in 1 blaster uitgerust met schoudersteun, richtlaser en vizier. Inclusief 6 foam darts. Voor verschillende missies kun je kiezen uit 3 blasters. Voor de richtlaser zijn batterijen nodig: 2 X AAA penlichts. Deze worden niet meegeleverd.

Prijs: €29,99 (Intertoys gids 2010/2011)
Nerf N-Strike raider
Deze blaster heeft de grootste capaciteit voor de foam darts. Het magazijn heeft ruimte voor 35 darts. Hier zit een display bij waarop je kunt aflezen hoeveel darts (munitie) je nog hebt.

Prijs: €47,99 (Intertoys gids 2010/2011)
Nerf Dart Tag Strikefire
Dit is een compleet set voor twee spelers, uitgerust met twee blasters, twee scorevesten, twee veiligheidsbrillen en 12 foam darts. Het leuke van deze set is dat je met een tegenstander kunt spelen. Op het scorevest zijn schietschijven aangebracht, waarop de darts blijven kleven. Vervolgens lees je de score af; een extra element in het schietspel.

Prijs: €27,99 (Intertoys gids 2010/2011)

Algemeen

Nerf speelgoed wordt zelfs door volwassenen gespeeld, getuige de vele youtube video's, onder de naam 'Nerf War'. Het is degelijk speelgoed, waarbij het aan te raden is ook de veiligheidsbrillen te dragen. De darts zijn weliswaar van schuim gemaakt, maar als een dart in de ogen terrecht komt, kan dit licht letsel veroorzaken.
© 2010 - 2017 Nautisc1, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Klimop in alle soorten en matenKlimop in alle soorten en matenDe klimop is niet meer uit beeld van de tuin weg te denken. Een ideale plant die het geheel verder ”een groen jasje geef…
Houtsoorten & HoutverwerkingHoutsoorten & HoutverwerkingEr bestaan veel verschillende hout-soorten die variëren qua structuur, eigenschap of toepasbaarheid. Zo heeft Populieren…
Klussen: meubel decoratie / patronen met sjablonenKlussen: meubel decoratie / patronen met sjablonenTegenwoordig is er op het gebied van afwerken van meubels heel wat mogelijk. Er zijn heel wat manieren om meubels te dec…
Kies het juiste hout voor je projectVaak komen mensen niet verder dan eik of beuk, als men hout dient te kiezen voor een doe-het-zelf of professioneel proje…
Klussen: meubels – houtwerk – kaal hout opknappenKlussen: meubels – houtwerk – kaal hout opknappenBij een hele lelijke afwerklaag kunt u het beste alles op het hout verwijderen. Maar voor u begint met afbijten is het b…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Nerf speelgoed: het assortiment"

Reacties

Sjraveleer (infoteur), 24-07-2011 12:16 #2
Effe reageren
het duurste model, kost toch iets meer als 48 Euro, ongeveer het dubbele,
en zijn wel alle modellen in nederland verkrijgbaar?
zo ja, weet iemand waar? gr sjraveleer

E. Hofstra, 03-03-2011 02:01 #1
Een paar aanvullingen op uw info over Nerf:
Er zijn vier soorten foam darts: de bekende zuignap-pijltjes, de fluitende pijltjes, de 'klitten'-pijltjes (tags) die aan je kleding blijven hangen, en de gestroomlijnde pijltjes. Deze zijn niet naar believen uitwisselbaar! In de geweren met uitneembare magazijnen (Clip System, oftewel CS) passen alleen de gestroomlijnde pijltjes. Alle andere soorten hebben een dikke 'kop', die maakt dat ze niet of slecht in de magazijnen gestapeld kunnen worden. De enkelschots en de revolvers met een roterende cilinder hebben daartegenover moeite met de gestroomlijnde pijltjes. Nieuwe pistolen en geweren met gekromd, inwendig magazijn waar de niet-gestroomlijnde pijltjes wel in passen worden dit jaar in de winkels verwacht. Deze zijn speciaal ontworpen voor de tag darts, die gebruikt worden in de officiele Nerf Competitie.

Veel Nerf-geweren hebben hujn eigen assecoires: magazijnen van verschillende capaciteit, afneembare kolven en verlengde lopen. Ze hebben dit niet allemaal, maar als een 'gun' een afneembare kolf heeft, dan kan die voor iedere andere afneembare kolf ingeruild worden, en als een 'gun' een afneembare loop heeft, dan passen de afneembare lopen van andere geweren daar ook op. De uitneembare magazijnen van de Clip System geweren zijn altijd in elk ander CS geweer te gebruiken. Hierdoor kun je, als je meer dan één geweer hebt, naar eigen goeddunken het uiterlijk van je wapen aanpassen. Dit gaat zelfs zover, dat de afneembare kolven ook op de nieuwe Nerf waterpistolen passen!

De goedkoopste Nerf 'gun' kost EUR 8,- de duurste rond de EUR 90,-. de eerste is een enkelschots zakpistooltje van zo`n 12 cm, de laatste is een electrisch aangedreven volautamatisch stormgeweer met verwisselbare magazijnen, elk voor 18 foam darts, danwel een machinegeweer op een driepoot, gevoed d.m.v. een 'ketting' van geschakelde hulzen die met de darts geladen worden.

Zeker de grotere geweren worden gemaakt voor volwassen handen.

Infoteur: Nautisc1
Laatste update: 23-12-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Reacties: 2
Schrijf mee!