InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > De Hover Ball: de bal die niet rond is en glijdt

De Hover Ball: de bal die niet rond is en glijdt

De Hover Ball: de bal die niet rond is en glijdt Iedereen die in aanraking komt met kinderen, weet dat ze het erg leuk vinden om te voetballen. Gezellig samen met je zoon of dochter een balletje trappen op een veldje buiten is erg leuk, maar niet handig als het erg nat is. Dan zou je kunnen besluiten om binnen in huis te gaan voetballen. Vermoedelijk vindt niet iedere ouder dit een goed idee. Je moet er niet aan denken wat er eventueel met je vaas of andere kostbare spullen kan gebeuren. Er is echter een speciale voetbal voor binnen. De Hover Ball.

Inhoud

Voetballen buitenshuis

Lekker voetballen is een leuke bezigheid voor veel kinderen. Naast dat het leuk is, is het ook nog eens goed. Veelal zitten kinderen veel binnenshuis en krijgen daardoor te weinig beweging. Door te gaan voetballen zijn ze gezond bezig en kunnen ze hun energie kwijt. Naast dat het goed voor kinderen is, kan het uiteraard voor ouders ook geen kwaad om af en toe even samen met je kind(eren) een balletje te trappen. Je verbrandt ongeveer 100 calorieën gedurende een potje voetbal van 20 minuten. Het leukste is het om lekker buiten te voetballen, maar wat als het regent?

Hover Ball / Bron: ©ottergraafjesHover Ball / Bron: ©ottergraafjes

Voetballen binnenshuis

Als het regent is het niet zo'n succes om buiten te voetballen, al zijn er natuurlijk kinderen die het niets uitmaakt dat ze nat en vies worden. Soms is het gewoon onmogelijk om buiten te voetballen. Dan blijft er maar één mogelijkheid over en dat is binnen voetballen. Dit zou eventueel kunnen in een garage, een grote gang of een (sport)ruimte. Niet iedereen heeft hier de beschikking over. Dan blijft alleen de woonkamer over. Maar of dit nu wel zo'n goed idee is? Voor je weet vliegt de bal ergens tegenaan en gaan er dingen stuk die je liever niet kapot wilt hebben. Dit zou je kunnen oplossen door een Hover Ball aan te schaffen.

Hover Ball

Een Hover Ball is in tegenstelling tot een gewone bal niet helemaal rond. Deze bal bestaat namelijk maar uit één helft. De bovenkant van de bal is rond en de onderkant is plat. Deze bal "zweeft" als het ware over de grond. Glijden is een beter woord. Door tegen de bal aan te schoppen glijdt hij naar de kant waarnaar je hem schopt. Zo kun je dus binnen "veilig" voetballen. De bovenkant van de bal is behoorlijk zacht, waardoor het nagenoeg geen schade aan meubels veroorzaakt.

onderkant Hover Ball / Bron: ©ottergraafjesonderkant Hover Ball / Bron: ©ottergraafjes
Hoe werk de bal?
Er wordt gezegd dat de bal door een speciale technologie over de grond "zweeft". Dit is echter niet waar. Door er tegenaan te schoppen glijdt de bal gewoon op zijn harde onderkant over de vloer. Gelukkig zitten er geen batterijen in, dus kun je er altijd mee spelen.

Voor welke ondergrond geschikt?

Deze bal is niet geschikt voor buiten. Hij werkt het beste op vloerbedekking of een vloerkleed. Uiteraard kun je hem ook op plavuizen, parket, laminaat of een houten vloer gebruiken. Hierop glijdt hij minder gemakkelijk dan op vloerbedekking, maar dit kun je eenvoudig oplossen door meubelviltjes onder de bal te plakken. De bal glijdt dan ook soepel over de vloer.

Veilig in gebruik?

Op zich is de bal veilig in gebruik, maar het kan handig zijn om toch schoenen aan te trekken. Als de bal hard tegen je tenen aankomt, kan dit zeer pijnlijk zijn. Soms wil het ook wel gebeuren dat de bal niet op de grond blijft en tegen je scheenbeen aan komt, met een blauwe plek tot gevolg. Hou hier dus wel rekening mee.

Kleuren

De Hover Ball is in drie kleuren verkrijgbaar:
  • blauw
  • groen
  • roze

Na verloop van tijd gaat de kleur op de bovenkant van de bal af door het gebruik van de bal. De bal ziet er dan niet meer zo mooi uit, maar doet het nog wel.

veelvuldig gebruikte Hover Ball / Bron: ©ottergraafjesveelvuldig gebruikte Hover Ball / Bron: ©ottergraafjes

Waar te koop

In 2015 werd de gewone Hover Ball verkocht door Bart Smit, Intertoys en Blokker. In 2016 waren ze daar op één of andere manier niet meer verkrijgbaar. Deze bal was toen nog wel verkrijgbaar bij (2016):
  • Telekidstoys
  • Otto
  • Bol.com
  • Top1Toys

Hover Ball met verlichting

De "gewone" Hover Ball was een rage en opeens was de bal (bijna) nergens meer te koop. In 2017 kwam de Hover Ball weer terug, voorzien van led-verlichting. Op deze manier kun je zelfs in het donker in huis voetballen. De Hover Ball met led-verlichting is te koop bij:
  • Intertoys
  • Blokker
  • Bol.com
  • Top1toys

Prijs Hover Ball led-verlichting

De prijs voor de bal met led-verlichting (2017) ligt tussen de € 14,95 en € 21,99. Er zit een behoorlijk verschil in prijs tussen de aanbieders. Zo is de bal bij Telekidstoys verkrijgbaar voor € 14,95, verkopen Blokker en Intertoys hem voor € 14,99 en verkoopt Bol.com hem voor € 21,99.

Prijs 'gewone' Hover Ball

Ook de gewone Hover Ball is nog te koop bij onder andere:
  • Lobbes.nl
  • Superwinkel.nl
  • Speelgoedfamilie.nl
  • Bol.com
Bij deze aanbieders varieert de prijs (2017) van € 12,99 (Lobbes en Speelgoedfamilie) tot € 27,48 (Bol.com).

Voor beide soorten Hover Ball geldt dat het een leuk soort speelgoed is om cadeau te geven.
© 2016 - 2017 Ottergraafjes, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Swiss Ball is meer dan alleen een bal voor de fitnessBij fitness en fysiotherapie worden veel oefenmaterialen gebruikt. De keuze hierin is zeer ruim en sinds het begin van d…
De Adidas SMART BALL: analyseer en verbeter je traptechniekMet de Adidas SMART BALL is het mogelijk om je traptechniek te analyseren en te verbeteren. Binnenin de bal zijn er sens…
Goedkoper speelgoed kopenDoor goed op de prijzen te letten, en door goed te vergelijken, kunt u speelgoed goedkoper kopen. U zou ook kunnen overw…
De speel-o-theek, speelgoed lenen in plaats van kopenHeel veel kinderen hebben veel te veel en te duur speelgoed waar ze uiteindelijk haast niet mee spelen. Het dure speelgo…
Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppuntenLittle Tikes: soorten speelgoed en verkooppuntenLittle Tikes speelgoed is zeer populair kinderspeelgoed. Het speelgoed kenmerkt zich door de uitgesproken vrolijke kleur…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ©ottergraafjes
  • https://www.hoverball.com/
  • http://www.vrouwblog.nl/calorieen-verbranden-met-kinderen/0517/
  • http://www.otto.nl/Voetbal-voor-binnen-Hover-Ball-Indoor/article/594721C/
  • https://www.top1toys.nl/speelgoed/actueel/hover-ball-assorti
  • https://www.bol.com/nl/p/hover-ball/9200000043578139/
  • Afbeelding bron 1: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 2: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 3: ©ottergraafjes

Reageer op het artikel "De Hover Ball: de bal die niet rond is en glijdt"

Infoteur: Ottergraafjes
Laatste update: 16-02-2017
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!