InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Knutselen voor moederdag - creatief met cement

Knutselen voor moederdag - creatief met cement

Moederdag is een hele speciale dag voor een hele speciale vrouw. Daarom willen we elke jaar iets knutselen wat altijd weer speciaal is. Hieronder een origineel knutselwerkje voor mama waar ook de kinderen urenlang plezier mee hebben met het maken.
Let op!
  • Zorg ervoor dat u de kinderen en vooral de allerkleinsten goed in de gaten kunt houden tijdens het knutselen.
  • Zorg voor bescherming van kleding en ondergronden.
  • Denk eraan dat u alles voor de activiteit al klaar hebt staan zodat u tijdens de activiteit bij de kinderen kunt blijven.

Kaarsenhouder van cement

Lekker kliederen met cement en daarna hebben we een mooi cadeau voor mama.

Wat heeft u nodig?

  • Cement, wit of grijs
  • Grote emmer
  • Hout om mee te roeren
  • Versiersels zoals knoopjes, glitters, steentjes, kraaltjes
  • Verf, kleur naar keuze
  • Waxinelichtjes
  • Kwasten en bakjes met water

Aan de slag

Lees de gebruiksaanwijzing op de cementverpakking en giet de nodige hoeveelheid cement met water in de emmer, doe dit gezellig samen met de kinderen en laat ze om de beurt het cement roeren. Daarna gaan de kinderen aan tafel en mogen ze leuke vormen maken met hun eigen cement (zorg wel dat het dik genoeg is) en als ze en leuke vorm hebben gemaakt mag het waxinelichtje erbij. Hierna versieren met de versiersels, deze kunt u in het cement drukken. Daarna laten drogen en als het gedroogd is, verven met gewenste kleur en eventueel wat glitters erop sprankelen.

Fotolijstje van cement

Een bijzonder fotolijstje voor een bijzondere moeder

Wat heeft u nodig?

  • Cement, wit of grijs
  • Grote emmer
  • Hout om mee te roeren
  • Verf, kleur naar keuze
  • Plastificeer apparaat
  • Fototoestel
  • USB, pc en printer
  • Fotopapier
  • Hartjeskussen
  • Kwasten en bakjes met water

Aan de slag

Maak van alle kinderen een leuke foto. Zorg voor wat creativiteit in de fotoshoot door een leuk achtergronddecor te maken en geef de kinderen allemaal een groot kussen in de handen met een hartjesvorm. Maak de meiden eventueel leuk om en doe wat glitterspray in de haren, vinden ze altijd wel leuk. Print de foto's uit en plastificeer ze. Begin daarna met het cement aan te maken. Lees de gebruiksaanwijzing op de cementverpakking en giet de nodige hoeveelheid cement met water in de emmer, doe dit gezellig samen met de kinderen en laat ze om de beurt het cement roeren.

Daarna gaan de kinderen aan tafel en mogen ze een vierkant of ronde vorm maken met het cement. Zorg er wel voor dat het cement niet al te dun is. Maak aan een rand van het fotolijstje een gaatje waarmee de ouders het fotolijstje op kunnen hangen. De kinderen mogen hun geplastificeerde foto in het cement duwen en daarna de rest van het cement versieren met knoopjes, steentjes etc.

Tip: Deze activiteit is ook leuk voor andere themadagen en i.p.v een kaarsenhouder kunt u er ook een geplastificeerde foto van het kind in leggen, een plastice bloem of andere vormpjes.
© 2010 - 2017 Ditiseenoveral, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Knutselen voor moederdag - creatief met cement"

Infoteur: Ditiseenoveral
Gepubliceerd: 17-09-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!