InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Goochel met kaarten: trucs voor beginners

Goochel met kaarten: trucs voor beginners

Goochelen met Kaarten: trucs voor beginners, verschillende trucs die iedereen kan uitvoeren, stap-voor-stap uitgelegd. Is het echt zo moeilijk om te goochelen met kaarten? Neen, zelfs het kleinste kind kan het... In verschillende van mijn artikelen zal u trucs uitgelegd vinden die je onmiddellijk na het lezen zal kunnen uitvoeren. De artikelen zijn ingedeeld in moeilijkheidsgraad en met veel uitleg. Ben je nieuw in het goochelen begin dan hier!

Wat is goochelen?

Goochelen is de kunst van het schijnbaar onmogelijke. Het is sinds den beginne een straat- en podiumkunst. Het belangrijkste effect is het creëren van een illusie door middel van snelle handbewegingen en afwenden van de aandacht van het publiek. De bedoeling is dat het de toeschouwers onduidelijk blijft hoe dat effect, het 'onmogelijke', tot stand komt. Vaak zal een goochelaar gebruik maken van begeleidende materialen zoals speelkaarten, een hoed, een goochelstaf, balletjes en kopjes, munten en zelfs levende dingen (mens, dier, water en vuur). Speciale acts zijn bijvoorbeeld de ontsnappingsstunts van een legendarisch goochelaar als Harry Houdini, onderwateracts en doorzaag- en verdwijntrucs, zoals ook David Copperfield Hoover Dam ooit liet verdwijnen. Dat laatste is echter meer het terrein van de illusionist. Vele goochelaars combineren vaak verschillende zaken in hun acts zoals, goochelen, mime, illusionisme en groot spektakel en lichtshows.

In mijn artikelen gaat het voornamelijk gaan over het goochelen met speelkaarten. Stap voor stap worden simpele maar ook moeilijke trucs uitgelegd zodat je onmiddellijk zelf van start kan gaan.

Goochelen met kaarten: beginners

Eigenlijk is goochelen met kaarten echt niet moeilijk. Het belangrijkste aan de goochelaar is mondig zijn. Alles zit hem in het verhaal dat je verteld, hoe je het aan boord brengt en je overtuigingskracht naar je publiek toe. Velen schrikken af omdat ze ergens een truc lezen en hem uitproberen, alleen kiezen ze een te moeilijke truc waar je reeds ervaring voor nodig hebt, en haken af. Daarvoor schrijf ik enkele artikelen die sommige kaarttrucs uit de doeken doen en die worden gerangschikt per moeilijkheidsgraad. In dit artikel zal je dus gemakkelijke trucs vinden die zelfs kinderen kunnen. Noemen het een spoedcursus goochelen met kaarten voor dummies. Bij elke truc vind een duidelijke beschrijving wat de uitkomst van de truc is, meestal met een verhaal, voorbereiding van de truc en natuurlijk...de truc zelf.

Tips bij het leren van goocheltrucs

  • Wanneer je een truc leert is het belangrijk dat je geduld hebt zeker wanneer je het voor het eerst leert. Oefening baart kunst!
  • Oefen voor de spiegel, zodat je jezelf kan zien zoals je publiek je zal zien.
  • Maak je het verhaal eigen en vertel in je eigen woorden.
  • Wanneer je iets moet doen dat het publiek niet mag zien, probeer de aandacht ergens anders op te vestigen.

Heb je zelf trucs met kaarten die niet in dit artikel voorkomen kan je gerust een reactie plaatsen op dit artikel, maar hou er wel rekening mee dat het een gemakkelijke truc moet zijn, anders moet je op een ander artikel zijn.

4 Koningsvrienden

De goochelaar heeft 3 koningen in zijn hand en de 4de koning is verdwenen in het magische bos (het bos wordt vertegenwoordigd door de rest van het kaartspel). De goochelaar vertelt hoe de overige 3 koningen een plan hebben hun 4de vriend in het bos te gaan zoeken.

Hij plaatst de 3 koningen op de bovenkant van het kaartspel en vertelt dat de eerste koning aan de andere kant van het bos gaat staan indien hun vriend daarlangs zou komen en plaatst de kaart onderaan het kaartspel. De tweede koning gaat in het bos zelf gaan zoeken naar hun verdwenen vriend en de goochelaar plaatst de tweede kaart ergens in het midden van het kaartspel. En de derde koning besluit aan de ingang van het bos te wachten indien hun vriend terug zou keren langs deze zijde en laat die kaart dus bovenaan het kaartspel liggen. Iedereen gaat op zoek, de goochelaar schud het kaartspel, draait het spel om en vindt de 4 koningsvrienden naast elkaar ergens in het spel.

Hoe ga je nu te werk?

Voorbereiding
  • Haal de 4 koningen uit het spel.
  • Leg 1 koning bovenaan het kaartspel, waaier de overige drie uit om te tonen aan het publiek (maar steek een kaart, gelijk dewelke, achter de 2de koning en zorg dat het publiek niet kan zien dat er eigenlijk 4 kaarten in je hand zitten).

De truc zelf met publiek
  • Vertel het verhaal zoals hierboven.
  • Nadat je de 3 koningen in je hand hebt getoond (eigenlijk 4 kaarten) plaats je ze op het kaartspel.
  • Steek de eerste koning onderaan het spel.
  • Steek de 2de koning (die eigenlijk geen koning is ;-) ergens in het midden van het spel.
  • Laat de derde bovenaan liggen.
  • Deel het spel in 2 ergens in het midden en leg het onderste gedeelte bovenop het afgenomen gedeelte.
  • Draait het gehele spel om en waaier hem uit en ergens in het spel vind je de 4 koningen samen want ze hebben hun vriend gevonden.

Feestje van Azen

In feest der Azen zal je een persoon vragen jou te stoppen met kaarten leggen totdat je 4 stapels hebt. Wanneer je de 4 stapeltjes zal omdraaien liggen 4 azen bovenaan. Dit is een gemakkelijke truc die iedereen kan aanleren. Oefen dit een 5-tal keren en je hebt het onder de knie.

Met hulp van een deelnemer uit je publiek zal je 4 stapels maken en waneer je de 4 stapels kaarten omdraait krijg je 4 azen te zien.

Hoe ga je te werk

Voorbereiding
Bereid je kaartspel voor als volgt: 3 azen onderaan het kaartspel en 1 bovenaan.

Met je deelnemer
Vraag iemand uit het publiek jou te helpen. Begin kaarten met de waarde naar beneden gedraaid op tafel te leggen totdat je hulp 'stop' zegt. (je bent met de bovenste kaart van je stapel begonnen waardoor nu onderaan het neergelegde stapeltje een aas zit)

Breng je kaartenspel eventjes vluchtig onder tafel en plaats de onderste kaart bovenop het stapeltje dat je in je hand hebt en herbegin de vorige procedure totdat je 4 stapeltjes kaarten naast elkaar op tafel liggen hebt.

Voer een paar magische bewegingen uit boven je stapels, spreek een paar toverwoorden uit of laat je assistent iets doen of zeggen en draai dan je 4 stapels om.

Resultaat: 4 AZEN!
Goochelen zit hem in de vloeiende bewegingen en verhaallijn van de goochelaar. Een goed goochelaar kan heel goed en overtuigend vertellen. Wanneer hij iets moet doen dan probeert hij de aandacht van de kijker op iets anders te vestigen.

Eentje voor tijdens het drinken

Dit is een supertruc! En hij is heel simpel. Let wel op, je kan door de mand vallen, daarom dat je hem het best uitvoerd tijdens het drinken of als je publiek reeds enkele glaasjes op heeft. Maar je zal er uitkomen als een David Copperfield als ze hem niet doorgronden.

Je publiek wordt 2 kaarten gegeven (zogezegd ad random). Ze kijken naar de kaarten, maar de goochelaar bekijkt ze niet. Je publiek steekt de kaarten terug ergens in het spel en zonder het kaartenspel te delen of te wijzigen, smijt de goochelaar het pak kaarten tegen een stoel of op tafel, of tegen de grond, terwijl hij de 2 kaarten overhoudt in zijn hand.

Hoe ga je nu te werk?

Het is eigenlijk een beetje met de geest van je publiek spelen dat je zal doen.

Voorbereiding
Je bereidt het kaartspel voor als volgt: neem 2 verschillende kaarten van dezelfde kleur maar van verschillende soort (bijvoorbeeld een 8 schoppen en een 3 klavers). Dit zullen de kaarten zijn die je aan je publiek zal tonen (verder de "echte" genaamd). Vervolgens neem je dezelfde kaarten eruit maar van de omgekeerde soort (namelijk, uit het voorbeeld, de 8 klavers en 3 schoppen verder de "valse" genaamd). Dit zullen de kaarten zijn waarmee je je publiek zal bedotten. Plaats één van de "valse" onderaan het kaartspel en de andere "valse" bovenaan het spel. En de "echte" allebei bovenaan het spel.

Nu met je publiek
Deel de eerste 2 kaarten van het spel, met hun waarde neerwaarts op tafel, zonder veel uitleg. Laat ze naar die kaarten kijken en ze vervolgens ergens in het midden van het spel terugsteken.

Zorg ervoor dat ze duidelijk zien dat jij niks met het spel doet. Dat je niks versteekt, niet delen, niks niks niks! Hou het spel met één hand vast tussen je duim bovenaan het spel en je vingers onderaan het spel. Beweeg een beetje met het spel door heen en weer te zwaaien, met je andere hand erboven een paar magische bewegingen te maken...(LET OP: dat ze de onderste kaart niet kunnen zien!!) Tel misschien tot 3 ofzo en SMIJT dan het spel op tafel, of op een stoel. Ergens waar je ze achteraf gemakkelijk kan oprapen. Terwijl je smijt span je je vingers en duim samen zodat je eigenlijk alle kaarten tussen de bovenste en onderste kaart eruit smijt,...en onmiddellijk toon je de 2 kaarten die je nog vast hebt "de valse".

Het helpt je kaartenspel niet te ver te werpen zodat je publiek onmiddellijk de kaarten bekijkt in je hand, anders gaan ze gaan nadenken.

Zij hadden de 8 schoppen en 3 klavers gezien, maar jij hebt de 8 klavers en 3 schoppen vast. Het is onwaarschijnlijk dat je publiek het zal merken (maar het kan). En als je publiek dan nog eens gedronken heeft dan krijg je zeker reacties als: "Woah, hoe doe je dat??!" SUPER TRUC!
© 2008 - 2017 Kime, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tel Smit, Top goochelaar werd tweemaal wereldkampioenTel Smit, Top goochelaar werd tweemaal wereldkampioenTel Smit is zonder meer een van Nederlands beste en beroemdste goochelaars. Tot tweemaal toe won hij het wereldkampioens…
David Copperfield - illusionistDavid Copperfield - illusionistDavid Copperfield is een van de grootste illusionisten aller tijden. Hij heeft talloze indrukwekkende acts op zijn naam…
Kaarttrucs: een introductieKaarttrucs: een introductieJe ziet ze vaak op verjaardagsfeesten, bruiloften en nog veel meer gelegenheden waar veel mensen komen: Illusionisten. O…
Kinderfeestje: thema ToverfeestEen magisch feestje waarin goochelen en toveren centraal staan. Met de juiste toverspreuk en een beetje magie wordt dit…
Cursus of opleiding via thuisstudie, ja of nee?Cursus of opleiding via thuisstudie, ja of nee?Thuisstudie bij NTI, LOI of NHA. Steeds vaker volgen mensen thuis een opleiding of cursus. Het grote voordeel aan thuis…

Reageer op het artikel "Goochel met kaarten: trucs voor beginners"

Reacties

Alban, 01-04-2016 17:14 #17
Die 4 koningen snap ik niet, ik krijg er 3 naast elkaar en geen 4. Is dit de bedoeling en hoe krijg ik er 4 naast elkaar? Echt onduidelijk. Graag snel antwoord.

Sofia, 23-12-2013 10:06 #16
Ik heb nog een leuke truc voor jullie die je kunt doen je doet eerst een van de kaarten pakken uit de stapel de kaarten moeten wel op de afbeelding liggen.en dan doe je het aan de toeschouwer geven en dan gebeurt er iets geks dat ga ik je net niet vertellen

Sam, 02-09-2012 17:48 #15
Ik heb ook nog een leuke truc: je pakt 21 willekeurige kaarten en legt die in 3 stapeltjes van 7 kaarten met de getallen naar boven. Dan vraag je iemand uit het publiek een kaart in gedachte te houden van die 21 kaarten. Dan vraag je hem de stapel aan te wijzen waarin de kaart ligt. Je legt de stapels op elkaar met de stapel die de persoon uit het publiek heeft aangewezen in het midden tussen de andere 2 stapels. Dan leg je de kaar van links naar recht, boven naar onder, naast elkaar in weer 3 stapeltjes van 7 kaarten en je vraagt aan de persoon uit het publiek of hij de stapel wil aanwijzen waarin zijn kaart ligt. Dan leg je de stapels op elkaar met de stapel die de persoon uit het publiek aanwees in het midden. Dit doe je 3 keer. Na de 3e keer dat je de stapel, die de persoon uit het publiek heeft aangewezen, in het midden hebt gelegd tel je elke kaart tot je aan 11 komt. Dat is de kaart die de persoon in gedachte had.

Hotelkamers, 29-07-2012 16:10 #14
Helloo! Ik had een hele goede googel truc, maar ik ben hem vergeten. misschien kent iemand hem en kan hem me uitleggen?
Het ging ongeveer zo:
Er kwamen vier heren bij een hotel en kregen ieder een eigen kamer. Ook kwamen er vier vrouwen, iedere vrouw moest een kamer delen met een heer. & natuurlijk kwamen er ook vier boeren die zich ook over die 4 kamers moesten versprijden.
De eigenaar van het hotel had gezegt dat als de politie kwam dat ze dan moesten wegrennen allemaal, omdat ze de kamers eigenlijk niet mochten delen.
En dus kwam er ook politie, ze rende allemaal weg, en dat rennen moest je op zo'n manier doen dat als je de kaarten weer neerlegde dat de vier heren bij elkaar in een kamer zaten, de vier vrouwen bij elkaar in een eigen kamer en de boeren bij elkaar. maar ik weet niet meer precies hoe je dat rennen moest doen, en hoe je de kaarten terug moest leggen. kent iemand deze truc?

Jayden, 08-06-2012 17:28 #13
He jongens en meisjes ik heb wel een leuke truc en makkelijk
kijk jij hebt een zakje met tien centen en ook een vrijwilliger dan zeg je eerst tegen je vrijwilliger dat hij een cent moet pakken en kijken welk jaartal er op de cent staat en jij hebt zelf je ogen dicht zo dat jij niks ziet dan geeft hij de cent door aan maximaal 14 mensen en dan stopt de laatste persoon de cent weer terug in de zak en jij zelf hebt niks gezien.nou weet dan wat je gaat doen je steekt je hand in de zak en voelt aan de warmte welke munt ze hebben gepakt en dan kijk jij naar de munt welk jaartal er op staat en zeg jij het tegen de mensen.
als je deze truc niet snapt vraag het dan nog een keer.
groetjes jayden

Saar, 25-01-2012 19:10 #12
Ik ken ook nog een fijne truc

je legt 2 stapels kaarten (één met alle rode kaarten en één met alle zwarte kaarten en niemand mag weten dat dat rode en zwarte kaarten zijn die niet bij elkaar liggen) dan vraag je een toeschouwer om een kaart te trekken (uit de rode stapel) en onthoud die kaart dan goed dan laat je de toeschouwer zijn kaart terug steken maar dan in de zwarte stapen dan klap je de twee stapels op elkaar dicht en zeg je magische toverwoorden en dan zeg je nu ga ik de kaart eruit halen die jij nog steeds in je gedachten hebt! en dan kijk je in de kaarten en dan zal je zien dat er één rode kaart tussen al die zwarte kaarten zit en dan weet je dat dat de toeschouwer zijn kaart is

Gj Egers, 07-10-2011 17:55 #11
Deze truck zal op dit forum wel een baard hebben, desalniettemin ga ik hem uitleggen.
Daar staat tegenover dat ik een truck al 20 jaar niet meer heb gedaan en hier wil kijken of er
mensen hem kennen.

Men neemt alle platen, behalve de azen uit één spel en legt ze in boer-vrouw-heer volgorde naast elkaar, zo doe je dat met alle platen. De kleuren mogen criss-cross door
elkaar liggen. Waar het om draait is dat elke plaat binnen een kader valt waarvan één kant
smal is en de tegenoverliggende kant een stukje breder. Zorg ervoor dat de kaarten zo
neergelegd worden dat alle brede (of smalle) kanten aan de bovenkant komen te liggen.
Vraag een omstander een kaart om te draaien zonder dat jij kijkt, aan de rand van de kaart kan je weten welke kaart is gedraaid. Alle brede kaderranden liggen immer boven en die ene smalle rand ligt voor jou zichtbaar gedraaid. groeten Jan

Vera, 13-03-2011 20:15 #10
Hoi, deze truc is volgens mij al genoemd, alleen dan is die van mij wat uitgebreider. je pakt 21 kaarten. je vraagt de gene die tegenover je zit een kaar uit het kaart spel te trekken, je mag zelf niet kijken, maar je publiek moet dus onthouden welke kaart die had getrokken, hij stopt hem willekeurig terug, en jij begint met kaarten te leggen, drie rijen. van 7 kaarten, je vraagt het publiek in welke van de drie rijen de kaart ligt. je pakt die rij en schuift de rij (goed) in elkaar. daarna pak je 1 van de 2 rijen, (maakt niet uit welke) en schuift hem ook net zoals de vorige in elkaar, je legt die rij BOVENOP de rij waar de kaart van het publiek in zit. daarna pak je de andere rij en doet het zelfde, maar die leg je ONDEROP. daarna liggen de kaarten met de tekens naar de bovenkant, hou dat zou en draai ze NIET om. daarna begin je weer 3 rijen te leggen. het is HEEL belangrijk dat je van links naar rechts werkt! je vraagt weer de toeschouwer de rij aan te wijzen waar de getrokken kaart in ligt. die rij schuif je in elkaar. daarna pak je een andere rij en doet weer hetzelfde. leg hem BOVENOP, daarna de andere rij, en leg die ONDEROP, daarna begin je nog een keer rijen te leggen. je vraagt weer de toeschouwer de rij aan te wijzen waar de kaart in ligt. wanneer hij een rij aangewezen heeft, kijk jij naar de vierde kaart van boven, dat is dus de kaart. je kunt hem zo doen, maar je kunt hem nog verder doen. VERDER: je schuift die rij were in elkaar en legt hem neer. dan schuif je nog een rij inelkaar en legt die er BOVENOP. de andere rij gebruik je niet meer. die leg je dus weg. daarna verdeel je de kaarten in 3 groepen, 1 van 4, en 2 van 5. bij het eerste groepje die je legt moet je 4 kaarten leggen, in ene rondje. als het goed is komt de vierde kaart dus als laatste van die groep. je moet goed onthouden waar die kaart ligt. daarna maak je nog 2 groepen van 5. je vraagt de toeschouwer 2 groepjes ana te wijzen. wanneer hij de groep waar de kaart in ligt niet aanwijst, haal je gewoon die 2 groepen weg, maar wanneer hij de groep van de kaart óók aanwijst, hala je de groep die hij niet heeft aangewezen weg. je vraagt de toescchouwer 1 groep aan te wijzen. altijd, haal je de groep weg waar de kaart niet in zit. ookal wijst hij de groep aan waar de kaart in zit. dan leg je de 4 overgebleven kaarten neer in een vierkantje, je moet nog wel weten waar de kaart zit, je vraagt de bezoeker 2 kaarten aan te wijzen. je haalt de 2 kaarten weg als hij de getrokken kaart niet aanwijst, en als hij de getrokken kaart wel aanwijst, haal je de andere 2 juist weg, zo hou je nog 2 kaarten over. dan vraag je de toeschouwer 1 kaart aan te wijzen, je haalt altijd de kaart weg die NIET getrokken is, ookal wijst hij de getrokken kaart aan. zo hou je dus de getrokken kaart over.

best ingewikkeld om in tekst uit te leggen, maar probeer maar gewoon, het lukt je vast.

xxx

Nieuwschierig, 12-03-2011 20:48 #9
Heey, weet iemand hoe deze truc gaat? Je kiest een kaart uit en stopt hem als vierde van onder in de stapel kaarten. Degene die de truc doet, laat een kaart zien en legt m weg. Dan stopt hij de volgende kaart boven op de stapel. Dit herhaalt hij tot hij op het tweede stapeltje vier kaarten heeft (denkt het publiek). Jouw kaart hoort op de grote stapel te liggen, maar ik ben er achter gekomen dat jouw kaart op de kleine stapel ligt wanneer de goochelaar daar de tweede kaart net op heeft gelegd…
De truc gaat verder met het kleine stapeltje. De goochelaar laat wederom de eerste kaart zien, legt hem weg en legt de volgende achterop. Dit doet hij twee keer en hij laat daarna de twee kaarten van de overgebleven stapel zien.
Hij pakt de stapel kaarten (ik weet niet meer welke stapel bovenop) en geeft hem aan "het slachtoffer" ;). Vervolgens slaat hij op de stapel die het slachtoffer vast heeft, en de gekozen kaart blijft over!
Ik snap hem echt niet, dus mocht iemand meer weten, alvast bedankt!

Diordany van Hemert, 24-08-2010 14:03 #8
Mathias, je moet die truc wel met alleen niet symmetrische kaarten doen anders werkt het niet :P

Pallis, 15-08-2010 09:08 #7
Pak een doosje kaarten en knip rechtsonderin een venstertje in het doosje zodat je kunt zien welke kaar de volgende is. zeg dan tegen je publiek dat weet wat de volgende kaart is. dan zeggen zij waarschijnlijk ja want die heb je gezien. maar dan zeg jij ik weet ook welke daarna komt. dan kijk je naar het venstertje en je ziet wat de volgende kaart is. Zo kun je doorgaan tot je het hele kaartspel hebt gehad.

Pallis, 14-08-2010 09:13 #6
Ik heb ook een leuke truc schrijf van tevoren een kaart op een papiertje bijvoorbeeld schoppe 8. vraag dan aan een van de toeschouwers wat zijn lievelings kleur is. Zegt hij rood dan zeg jij: dan blijven de zwarte over. Zegt hij zwart: Dan pak je de rode en legt die op zij. Dan vraag je hem te kiezen tussen klaver en schoppe. Zegt hij klaver schuif dan de klavers op zij en zeg dan blijven de schoppes over. Zegt hij schoppe zeg dan oké dan houden we die. Zeg dan dat je 13 kaarten in je hand maar dat je niet van een oneven aantal houd. Vraag hem om er 1 te trekken als hij schoppe 8 trekt zeg jij ik drong wel erg makkelijk binnen in je geest je hebt hem nu al gekozen. kiest hij (waarschijnlijk) jouw kaart niet schuif hem dan opzij. Vraag hem dan om 6 kaarten te trekken als jouw kaart daarbij zit hou die stapel dan. Zit de kaart van het briefje er niet bij schuif ze dan op zij. Vraag hem dan om 3 kaarten te trekken. Doe dan precies hetzelfde als bij de vorige stap. Kiest hij jouw kaart bij die drie schuif dan de andere op zij. Zit jou kaart er niet bij schuif de gekozen kaarten dan opzij. laat hem dan een kaart kiezen en doe precies het zelfde als bij de vorige stappen. Ga zo door en laat hem telkens een kaart kiezen. Als de hij eenmaal jouw kaart kiest ophet einde haal dan het briefje uit je zak en laat het zien aan je toeschouwers. Veel suc6 :-):-)

Marrigjen, 15-04-2010 21:45 #5
Hee mensen, ik heb ook een trucjee. :-p
Je legt de kaarten op 2 stapels (ongeveer gelijk) Dan vraag je iemand de bovenste kaart van 1 van de stapels te pakken, De andere stapel pak jij, en daar kijk je op de onderkant (beetje voorzichtig) Dan weet je dat de kaart die de proefpersoon had gepakt voor jouwn kaart ligt die jij gezien hebt. Nou. Dan heb je die kaart al. Dan zoek je alle kaarten daarvan op zonder dat anderen dat zien.! Alle schoppen klavers harten en ruiten dus. :-) Die leg je allemaal apart gewoon op de tafel leg je ze ( goed onthouden welke kaart de proefpersoon had)) :-p Dan vraag je aan de proefpersoon om 2 kaarten aan te wijzen, Zit de kaart van de proefpersoon er wel bij leg de andere 2 kaarten dan weg, Zit de kaart van de proefpersoon er niet bij, leg dan de 2 aangewezen kaarten weg. Jij weet dus nog welke kaart de persoon op het begin had getrokken. Dan vraag je weer om 1 kaart aan te wijzen… Als de juiste kaart is aangewezen(die van de proefpersoon) dan zeg jij, Dit is jouwn kaart. Maar als het niet de kaart van de proefpersoon is dan draai je de andere kaart om en zeg je dat dat zijn kaart is.

Best ingewikkeld he.
Succcccccccccces

Daizyj, 18-02-2010 19:38 #4
Heeei,
ik weet ook een kaart truc hij gaat als volgt:
je hebt eerst 21 kaarten nodig, dan vraag je iemand van die 21 kaarten 1 kaart in gedachten te nemen,
je maakt 3 rijen van 7 kaarten, maar leg ze wel op deze manier neer: je gaat van links naar rechts of je gaat van rechts naar links dus niet van boven naar beneden, maar echt van links naar rechts.
oke: nu je dit hebt gedaan zeg je tegen de gene die de kaart in gedachten heeft:
in welke rij ligt de kaart?
en dan zegt die gene BIJV. : in de linker rij dan doe je de linker rij in het midden dat doe je dan nog 2 keer,
zodat je dat 3 keer gedaan hebt.
dan stapel je ze netjes op, en niet door elkaar. nu tel je tot de 11e kaart, dat is de kaart die die gene in gedachten had!, Het werk altijd probeer het eerst anders op je zelf als je het zeker wil weten,
Succes!

Nthee, 05-02-2010 20:29 #3
Hey, ik ken ook een coole truc hij is best moeilijk:-) maar ach, je doet het zo: je hebt 4 boeren (en stopt er stieken 3 andere kaarten achter) de boeren zijn dieven die willen inbreken, dus de eerste boer(een andere kaart dus) gaat zogenaamd naar de kelder, de andere naar de kamer en de 3 de naar de slaapkamer en de 4 de (alle boeren dus) gaan er boven op en die staan op wacht en dan haal je de 4 boeren er boven af.

Dwayne, 26-10-2008 09:15 #2
Hey ik heb nog een truc: je pakt (willekeurige) 9 kaarten:-p en de rest leg je weg.:-( Let wel op dat je geen dezelfde hept. Dan leg je de kaarten open 3 aan 3. 000 Dan laat je een toeschouwer een kaart in gedachten nemen. je vraag in welke rij (van boven naar beneden) deze 000 kaart ligt. dan schuif je de kaarten in elkaar (van boven naar beneden) zodat je drie pakjes hebt:-) elk pakje was een rij. dan pak je de rij waarin de kaart van je toeschouwer ligt.
dan pakje de twee andere rijen. en leg je 1 rij (niet de kaart) dan 2rij (wel de kaart) en dan 3rij (niet de kaart)
nu heb je een pakje. dan leg je van boven af open weer 3 aan 3 (let op! leg de kaarten van links naar rechts)
als je weer 3 aan 3 hebt dan zie je dat de rij waarin de kaart van je toeschouwer lag nu in het midden ligt (L->R).
vraag nu in welke rij de kaart nu ligt dan kijk je welke kaart in het midden ligt (L->R) van die rij. Dat is de kaart!
FF oefenen en je hebt het snel onder de knie
Tip pak een pakje kaarten bij dan is het gemakkelijker.
Succes

Mathias, 08-10-2008 20:09 #1
Hallo ik heb nog een leuke gemakkelijke kaart truc
je hebt je pakje kaarten de onderste draai je onderste boven. maar je laat dit natuurlijk niet zien.
je laat iemand een kaart nemen en zonder dat die persoon hetb ziet draai je het pakje kaarten om de persoon steekt de kaart er in en denkt dat hij de kaarty gewoon hetzelfde als al de andere kaarten heeft gestoken je draait het pakje kaarten onopvallend om en ja gaat door het pakje kaarten raar maar waar ligt de kaart van de persoon als enige onderste boven in het pakje.
als jullie dit een goede kaart truc vinden stuur mij dan op mijn email adres want ik heb er nog genoeg. gemakkelijke en moeilijke
groetjes Mathias

Infoteur: Kime
Gepubliceerd: 13-05-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Reacties: 17
Schrijf mee!