InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Tips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandje

Tips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandje

Tips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandje Wilt u graag uw eigen unieke armbandjes maken? Het maken van armbandjes kan door gebruik te maken van vele verschillende materialen. Met leerkoord, maakt u de mooiste creaties. Door de armbandjes te maken d.m.v. de Kumihimo techniek creëert u mooie unieke armbandjes voor bij een mooie outfit.

De armbandjes

De armbandjes kunnen gemaakt worden met behulp van een ronde Kumihimo schijf. Er gekozen worden voor een armband in verschillende dikten. De dikte wordt bepaald door het aantal koorden die gebruikt worden. Hoe meer leerkoorden je gebruikt, hoe grover de armband wordt. Wilt u een subtiel armbandje, kies dan voor ongeveer 4 leerkoorden. Uiteraard kan je meerdere kleuren combinaties maken. Het is ook erg leuk om twee dezelfde armbandjes te maken en deze samen te dragen i.p.v. een grovere armband. In dit geval is ervoor gekozen om gebruik te maken van 4 koorden. De armbandjes zijn voorzien van magneetsluitingen. Deze sluitingen zijn erg sterk, waardoor de armband niet snel los zal schieten.

Het materiaal

De armbandjes worden gemaakt van leerkoord. leerkoord is te koop in vele dikten en kleuren. De dikte die gebruikt is bij deze armband is 2 millimeter per leerkoord. Ze zijn te koop bij verschillende webshops of hobbywinkels. Het is mooi materiaal en is fijn om mee te werken. Er zijn vele kleurcombinaties mogelijk, maar er kan natuurlijk ook gekozen worden om een effen kleurige armband te maken. Er zijn platte en ronde leerkoorden. In dit geval is er gebruik gemaakt van rond leerkoord. De kosten zijn gemiddeld 0,60 per 50 centimeter.

De verschillende kleuren leerkoord

In de foto wordt een kleine impressie weergegeven van de verschillende kleuren leerkoord. Buiten deze kleuren om bestaan er nog veel meer soorten, zoals paars, bruin, roze, wit, verschillende soorten blauw, grijs en oranje. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen in een van de vele webshops of hobbywinkels.

De patronen

Op internet zijn vele Kumihimo patronen te vinden. Ook kunt u zelf uw eigen Kumihimo patroon bedenken.
Bij deze armbandjes zijn ook vele varianten mogelijk, bijvoorbeeld drie rode en een zwart koord, twee blauwe en twee groene koorden of 3 zwarte koorden en roze koord. Uit uw creativiteit door zelf aan slag te gaan en uw eigen combinaties samen te stellen.
Maak gebruik van de Kumihimo disk.
Volg deze stappen om dit armbandje te kunnen maken.
  • Stap 1: Bevestig de vier koorden door een knoop te leggen aan het eind van de koorden.
  • Stap 2: Plaats een zwart koord naar boven, een zwart koord naar onder, een rood koord naar links en het laatste rode koord naar rechts.
  • Stap 3: Verplaats vervolgens het bovenste zwarte koord naar rechts beneden.
  • Stap 4: Verplaats het onderste linker zwarte koord naar boven.
  • Stap 5: Draai de schijf een kwartslag.
  • Stap 6: Verplaats het bovenste rode koord naar rechts beneden.
  • Stap 7 Verplaats het onderste linker rode koord naar boven.
  • Stap 8: Draai de schijf een kwartslag en herhaald de stappen net zo vaak tot u de gewenste lengte hebt bereikt.
U kunt de gewenste lengte bepalen, door de omtrek van uw pols op te meten.
Het is erg leuk om te doen en het eindresultaat van een armband van leerkoord is ook erg mooi.

Diameter van de armbandjes

De armbandjes hebben een diameter van 5 millimeter. Dit betekent dat het gat van de slotjes die bij deze armbandjes passen een diameter moeten hebben van 5 millimeter. Door gebruik te maken van de langwerpige ronde magneetsluiting wordt het armbandje een mooi geheel en heeft een krachtige sluiting, waardoor de armbandjes minder makkelijk loslaten. Er bestaan naast de magneetsluitingen ook andere sluitingen, zoals karabijn sluitingen, kappitel sluitingen, veersluitingen en eindkapjes. Deze zijn allemaal te verkrijgen in verschillende materialen, zoals zilver, sterling zilver, RVS, metaal, nikkel, lood en goud. Op de verpakking of website staat meestal vermeld waarvan de sluiting is gemaakt. Houdt dus ook rekening met het materiaal waarvan de sluitingen zijn gemaakt. Sommige mensen kunnen bijvoorbeeld een allergie hebben voor nep zilver, lood of nikkel.
© 2014 - 2017 Gwendolyn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kumihimo-armbandjes maken: een Japanse knooptechniekHet maken van je eigen Kumihimo-armband is erg leuk en makkelijk om te maken. Je hebt verschillende gradaties in het mak…
Het maken van een kumihimo armband van nylondraadKumihimo armbanden of sleutelhangers kunnen worden gemaakt door gebruik te maken van verschillende soorten materialen. M…
Armbandjes tegen pestenArmbandjes tegen pestenMarije Kat en Lindy Robles zijn twee meiden die naar aanleiding van de dood van Tim Ribberink 'You are good' armbandjes…
Design je eigen loombandLoombands maken is een enorme rage. De loombands waren in 2013 al een enorme hit in Amerika. Met de loombands maak je de…
Band-it Loombandjes: Voorbeelden van patronenBand-it Loombandjes: Voorbeelden van patronenSieraden zoals armbandjes en accessoires maken met de gekleurde loomband elastiekjes van Band-it en de band-it loom is e…

Reageer op het artikel "Tips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandje"

Infoteur: Gwendolyn
Gepubliceerd: 05-10-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!