InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > Foto's afdrukken en bestellen: online en in de winkel

Foto's afdrukken en bestellen: online en in de winkel

Foto's afdrukken en bestellen: online en in de winkel Het tijdperk van volle rolletjes naar de fotowinkel brengen is allang verleden tijd. Van analoog zijn we al een geruime tijd over gestapt op digitaal. Toch is er niets leukers dan door een fotoalbum te kunnen bladeren om herinneringen op te halen. Dus nu de vraag: waar kan je nu in deze tijd foto's laten afdrukken?
Het tijdperk van volle rolletjes naar de fotowinkel brengen is allang verleden tijd. Van analoog zijn we al een geruime tijd over gestapt op digitaal. Digitale foto’s brengen veel voordelen met zich mee, maar door de digitale eigenschappen neigen we steeds minder vaak naar het afdrukken van foto’s. Toch is er niets leukers dan door een fotoalbum te kunnen bladeren om herinneringen op te halen. Tijd dus om je digitale foto’s af te laten drukken, maar hoe doe je dat? En wat zijn alle mogelijkheden?

Foto’s online afdrukken

Het is niet moeilijk om foto’s online af te laten drukken. Er is op internet dan ook een ruime keus op het gebied van foto’s bestellen. De meeste aanbieders werken met een bestelsysteem. Deze systemen houden het bestellen overzichtelijk en duidelijk.

Indien je foto’s bij een online shop van een winkel besteld is er vaak de mogelijkheid om de foto’s bij een vestiging van de winkelketen op te halen. De keuze om het tegen een meerprijs thuis gestuurd te krijgen is ook mogelijk.

Foto’s bewerken

Groot voordeel van online je foto’s bestellen is dat je vaak de foto’s ook kan bewerken. Hierbij kan je denken aan fotobewerkingen als sepia en zwart/wit. Ook het bijsnijden of rechtzetten van foto’s behoren tot de mogelijkheden.

Fotoalbum

Nadat je foto’s online besteld hebt kan je alle foto’s in een fotoalbum inplakken, maar je kan er ook voor kiezen om online een fotoalbum in elkaar te zetten. Als je besluit online een fotoalbum te maken dan heb je heel veel mogelijkheden. Behalve dat je zelf de inhoud helemaal kan aanpassen naar jouw smaak kan je ook de kaft ontwerpen. Een eigen foto als omslag van het fotoalbum behoort tot één van de velen mogelijkheden.

Canvas

Behalve de standaard formaten waarin je foto’s kan bestellen, kan je ook foto’s op canvas laten afdrukken. Canvas is niet hetzelfde als gewoon fotopapier. Canvas is meer een soort stof dat gespannen is over een houten frame. Een canvas is daarom meer een schilderij dan een foto.
Als je graag een foto aan de muur wilt hangen en eens wat anders dan een lijstje wilt, dan is canvas een goede optie.
Het laten maken van een foto op canvas niet ontzettend goedkoop. Prijzen beginnen afhankelijk van de grote bij 20 EUR en kunnen oplopen tot 80 EUR. Bedenkt hierbij dat als je een foto groot laat afdrukken, dat de lijst erbij kopen natuurlijk ook aardig wat geld kost.

In de winkel afdrukken

Ondanks alle mogelijkheden op het internet kan je ook nog steeds je foto’s in de winkel laten afdrukken. Verschillende winkels, zoals de Kruidvat, hebben machines in de winkel staan waar je met behulp van een fotokaartje of een USB-stick je foto’s kan laten afdrukken waar je bij staat. Het fotokaartje of USB-stick stop je in de machine, vervolgens wijst de machine je de weg. Afdrukken in de winkel is dus erg eenvoudig.
Betalen gaat vaak doormiddel van een speciale kaart die je aan de kassa kan halen. Op de kaart staat dan een tegoed waarvoor je foto’s kan laten afdrukken aan de machine.
© 2011 - 2017 Leveen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hema Fotoservice: fotoboek en foto’s afdrukkenHema Fotoservice: fotoboek en foto’s afdrukkenEen foto zegt meer dan duizend woorden. Via de HEMA Fotoservice is het mogelijk om fotoherinneringen af te laten drukken…
Doe meer met uw digitale foto'sDoe meer met uw digitale foto'sHet is zonde om uw digitale foto's alleen op uw harde schijf te laten staan. Er is zoveel meer mogelijk: maak een webalb…
Digitale foto’s af laten drukkenDigitale foto’s af laten drukkenIedereen heeft er wel een, een digitale fotocamera. Het maken van foto’s is nog nooit zo gemakkelijk geweest en we hebbe…
Tips om digitale foto's veilig te bewarenTips om digitale foto's veilig te bewarenHet geheugenkaartje van de digitale camera is net vol op dat unieke moment, een ergernis! Of de digitale camera wordt ge…
Een HEMA fotoalbum makenEen HEMA fotoalbum makenMet de online fotoalbums van de HEMA kun je heel gemakkelijk via je computer een echt fotoalbum maken en bestellen. Het…

Reageer op het artikel "Foto's afdrukken en bestellen: online en in de winkel"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 22-08-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Schrijf mee!